Odpowiedź 
Dostosowanie mapki do OMSI 2
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 61
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #1
Dostosowanie mapki do OMSI 2
Siemka ! Mam pytanie odnośnie OMSI 2: Jak przenieść mapę z OMSI 1 do OMSI 2, aby poprawnie działała ? Krok po kroku:P
Oraz drugie pytanie: Jak zrobić takie same fajne dźwięki samochodów jak na Grundorfie ?


http://vbkm.xaa.pl/

Zapraszamy!
Wydanie najnowszej mapy już wkrótce !:)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.12.2013 23:20 przez skawek.)
14.12.2013 10:50
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 24
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 10
Post: #2
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Obecnie są z tym problemy. Musimy czekać na patch od M&R, który prawdopodobnie pojawi się dopiero za około miesiąc.

14.12.2013 10:53
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 61
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #3
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Wiem, że jest jakaś metoda. Szczecin i Wiedeń jakoś zostały zrobione. Wiem tylko, że trzeba skopiować jakieś linijki tekstu do global.cfg, potem trzeba z jakiejś mapki ailist przekopiować. Ktoś może wie jak to trzeba robić ?



Edit: Odwołuje te dźwięki samochodów !!!!!!


http://vbkm.xaa.pl/

Zapraszamy!
Wydanie najnowszej mapy już wkrótce !:)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.12.2013 11:53 przez sekenuw.)
14.12.2013 11:01
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 255
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 180
Post: #4
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Jest loteria z owym dostosowaniem. Raz wystarczy wejść w edytor, zapisać w nowej wersji mapę i już hula.
Ja wczoraj 2 godziny walczyłem z konwentem Projekt Szczecin 4.0 i okazało się, że na jednym ze 180 kwadratów, wśród kilku tysięcy splinów, jeden z nich generował błąd (logi nic nie mówiły). Krok po kroku, bawiąc się notatnikiem i kasując po kolei kwadraty udało się dojść to tego błędnego, a potem kolejna zabawa w kasowanie pojedynczo kilkuset splinów, aż w końcu wyszło...
Tak jak to zostało zapisane w poradniku - każda mapa jest indywidualnym tematem. Może M&R poprawią to patchem, ale póki co pozostaje czekać lub kombinować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.12.2013 12:35 przez mpaw82.)
14.12.2013 12:34
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 31
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 1
Post: #5
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Ja natomiast mam taki błąd:

İmage

14.12.2013 20:32
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 158
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 15
Post: #6
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Ten błąd nic nam nie mówi. Dodaj logfile,a jak to nie pomoże to.. czekać na patch od MR.

14.12.2013 20:39
Szukaj postów Cytat

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 374
Post: #7
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Ten błąd mówi o braku pamięci, jeśli się nie mylę, bo mój niemiecki nie jest za dobry:D


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
14.12.2013 21:59
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 426
Post: #8
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Z tego co przejrzałem, doszło kilka linijek w plikach CFG map:
Kod:
File created with OMSI-Editor on 26.11.2013 22:04:30

[name]
Grundorf

[friendlyname]
Grundorf (Tutorial)

[description]
Grundorf to fikcyjna wioska z krótką trasą autobusową. W przyjaznych warunkach możesz przećwiczyć prowadzenie autobusu, przewożenie pasażerów i sprzedaż biletów.

Linie autobusowe:
* 76: Nordspitze, Bauernhof <=> Einsteindorf, Krankenhaus
[end]

[version]
14

[NextIDCode]
8978

[dynhelperactive]

[realrail]

[backgroundimage]
0

299.999995292025
299.999995292025
0
0
Wycinek z pliku CFG grundorfu. Doszły takie linijki jak:
Kod:
[version]
14

[NextIDCode]
8978

[dynhelperactive]

[realrail]
Raczej są niekonieczne (raczej!)

I doszło jeszcze to:
Kod:
[entrypoints]
7
4
103
0
202.000
9.000
136.000
0.000
0.173
0.000
0.985
4
Nordspitze Bauernhof
52
6761
0
202.000
9.000
164.000
0.000
-0.364
0.000
0.931
4
Nordspitze Bauernhof
53
6762
0
191.000
9.000
171.000
0.000
-0.591
0.000
0.807
4
Nordspitze Bauernhof
207
6764
0
247.000
0.000
76.900
0.000
1.000
0.000
0.002
2
Einsteindorf Krankenhaus
208
6765
0
248.000
0.000
61.600
0.000
0.993
0.000
0.116
2
Einsteindorf Krankenhaus
209
6766
0
253.000
0.000
50.400
0.000
0.952
0.000
0.305
2
Einsteindorf Krankenhaus
128
6763
0
143.000
0.000
202.000
0.000
0.433
0.000
0.902
3
Nordspitze Bhf.
Sądzę, że są to współrzędne respawnów, lecz do końca pewien nie jestem. Jeszcze się w to nie zagłębiałem (prawdopodobnie przez to są błędy).


Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
14.12.2013 22:40
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 51
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 20
Post: #9
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
@Dekoder16 błąd jest powodowany przez polskie znaki w ścieżce do splina/obiektu, pousuwaj wszystkie polskie znaki w nazwach folderów i nazwach plików, a potem wszystkie pliki tile mapy którą chcesz załadować odpal notepadem++ i pozmieniaj polskie znaki (w "zamień" jest taki przycisk, żeby zamienić we wszystkich otwartych plikach).

@piotr88010 nie potrzeba dodawać żadnych wpisów do mapy, OMSI interpretuje "po staremu" chyba, że spotka wpis:
[version]
14
Wtedy interpretuje "po nowemu".

Zapisanie wczytanej mapy powoduje jej automatyczną konwersję do OMSI2.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.12.2013 22:44 przez tomass94.)
14.12.2013 22:41
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 754
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 137
Post: #10
RE: Dostosowanie mapki do OMSI 2 i dźwięki samochodów na innych mapach
Ja próbuje odpalić Kozłów w OMSI 2 lecz wyskakuje mi taki oto komunikat: Fehler bei Bereichsprüfung
Oto logfile:
Kod:
====================
    Start logging
====================

Date: 2013-12-14
Time: 22:02:21

0 22:02:31 -  -     Warning:       Did not find texture file "30er_reihensiedlung01.bmp"!
1 22:02:31 -  -     Warning:       Did not find texture file "reifen.bmp"!
2 22:02:35 -  -     Warning:       Did not find texture file "path_car_1.bmp"!
3 22:02:45 -  -     Warning:       Did not find texture file "texture.tga"!
4 22:02:45 -  -     Warning:       Did not find texture file "Snow_1.bmp.001"!
5 22:02:47 -  -   Error:           In "Fonts\IBIS-CTB.oft" there was an error in line 110!
6 22:02:51 -  -     Warning:       Did not find texture file "text.bmp"!
7 22:02:51 -  -     Warning:       Did not find texture file "text.bmp"!
8 22:02:51 -  -     Warning:       Did not find texture file "text.bmp"!
9 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
10 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
11 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
12 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
13 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
14 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
15 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
16 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
17 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
18 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
19 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
20 22:02:52 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV-Objekte\geranie_red.sco: texture filename Blom-Gera.tga not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV-Objekte\model\geranie_red.o3d!
21 22:03:07 -  -     Warning:       Did not find texture file "str_asphdrk_mark2_alp"!
22 22:03:10 -  -     Warning:       Did not find texture file "str_asphdrk_mark2_alp"!
23 22:03:16 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\Objects_SN\Zaun_6m_02.sco: texture filename tex_a.bmp not found in mesh file Sceneryobjects\Objects_SN\model\zaun_a.o3d!
24 22:03:16 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\Objects_SN\Zaun_Tor_6m_02.sco: texture filename tex_a.bmp not found in mesh file Sceneryobjects\Objects_SN\model\Tor_6m_02.o3d!
25 22:03:21 -  -     Warning:       Did not find texture file "str_asphdrk.bmp.003"!
26 22:03:21 -  -     Warning:       Did not find texture file "str_side2.bmp.002"!
27 22:03:24 -  -   Error:           In map file "maps\Kozlow\tile_-1_-8.map" there was an error in line 3953!
28 22:03:26 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\ADDON_gcW\bszaun.sco: texture filename bauzaun.tga not found in mesh file Sceneryobjects\ADDON_gcW\model\bszaun_2fuss.o3d!
29 22:03:27 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\NDBV_Zäune\Zaun_uni.sco: texture filename Zaus-spitze1.png not found in mesh file Sceneryobjects\NDBV_Zäune\model\Zaun_uni.o3d!
30 22:03:27 -  -   Error:           The file "Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\1\sklep.sco" could not be loaded!
31 22:03:27 -  -     Warning:       Invalid Object: Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\1\sklep.sco"
32 22:03:27 -  -   Error:           The file "Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\3\sklep.sco" could not be loaded!
33 22:03:27 -  -     Warning:       Invalid Object: Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\3\sklep.sco"
34 22:03:27 -  -   Error:           The file "Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\6\sklep.sco" could not be loaded!
35 22:03:27 -  -     Warning:       Invalid Object: Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\6\sklep.sco"
36 22:03:29 -  -   Error:           The file "Sceneryobjects\mmiki26\Siatka zwyk3a - beton - s3up.sco" could not be loaded!
37 22:03:29 -  -     Warning:       Invalid Object: Sceneryobjects\mmiki26\Siatka zwyk3a - beton - s3up.sco"
38 22:03:29 -  -   Error:           In map file "maps\Kozlow\tile_3_6.map" there was an error in line 276!
39 22:03:31 -  -   Error:           The file "Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\7\sklep.sco" could not be loaded!
40 22:03:31 -  -     Warning:       Invalid Object: Sceneryobjects\Mega polish mod\Ma3e_sklepy\7\sklep.sco"
41 22:03:31 -  -   Error:           In map file "maps\Kozlow\tile_3_7.map" there was an error in line 1981!
42 22:03:32 -  -     Warning:       Did not find texture file "Hst_Reiter_3dgt.bmp"!
43 22:03:34 -  -     Warning:       File Sceneryobjects\ADDON_PLSigns\edit_e14_4wiersze.sco: texture filename text.bmp not found in mesh file Sceneryobjects\ADDON_PLSigns\model\edit_e14_4_wiersze.o3d!
44 22:03:40 -  -     Warning:       Did not find texture file "helper_path_hum_2.jpg"!
Maptools wykazuje 0 brakujących plików.


[Obrazek: 5VaNokk.jpg]
14.12.2013 23:14
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: