Odpowiedź 
Edytor - układanie trójkątnych splinów
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 15
Dołączył: 02-2015
Podziękowań: 1
Post: #1
Edytor - układanie trójkątnych splinów
Witam ponownie.
Proszę o poradę, w jaki sposób mogę utworzyć precyzyjne, dobrze wymierzone trójkątne spliny. Używam opcji SKEW, ale czasami na drodze do sukcesu stanie mi rotacja, a wtedy nie da się obrócić w taki sposób, aby dopasować w odpowiednie miejsce.
Przy okazji, aby nie tworzyć ogromu wątków, proszę o wyjaśnienie, jak działa funkcja ,,complete to''.

Ilustracja: http://imgur.com/a/KKrmn
Czerwone to trójkąty prostokątne, a niebieskie wprawdzie trójkątami nie są, ale proszę także o wyjaśnienie jak dokańczać takie zaokrąglone krańce.

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.09.2016 19:22 przez pause1.)
18.09.2016 17:01
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #2
RE: Edytor - układanie trójkątnych splinów
Najprościej dodać dodatkowy splin po skosie, obniżając go o 0.01 w stosunku do położonych już splinów.
[Obrazek: xEifvZl.jpg]


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

18.09.2016 18:21
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Kacper448

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #3
RE: Edytor - układanie trójkątnych splinów
Funkcja "Complete to" działa zaskakująco prosto. Klikasz "Complete to", klikasz koniec splina, który chciałbyś połączyć z innym, następnie początek splina do którego chciałbyś dołączyć tamten i tyle. Warto pamiętać, że:
- funkcja complete to nie modyfikuje żadnego splina, tylko dokłąda splin pod odpowiednim kątem, więc trzeba tak spliny ustawić, by za dużo nie namieszać,
- funkcja "Complete to" nie potrafi zrobić dwóch zakrętów, więc należy wycelować splinem tak, by funkcja "Complete to" mogła zakończyć sprawę jednym łukiem.

Z powyższego powodu problem też jest ze splinami na wprost. Jeśli nie są idealnie naprzeciw siebie, to wymagane jest zrobienie bardzo łagodnego "S", z czym "Complete to" też sobie nie poradzi, ale do robienia zakrętów jest idealne.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.09.2016 01:09 przez mattez.)
19.09.2016 01:07
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #4
RE: Edytor - układanie trójkątnych splinów
Akurat modyfikuje splin, a konkretniej ten, na który kilkamy drugi. Pierwsze kliknięcie zostawia splin na swoim miejscu.;)


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
19.09.2016 07:38
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: