Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 4 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iveco Kapena Tema
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 329
Dołączył: 12-2014
Podziękowań: 129
Post: #1
Iveco Kapena Tema
Zapraszam wszystkich do wyrażania swojej opinii o autobusie Iveco Kapena Tema.

Trochę o autobusie:
Autobus TEMA został stworzony do wykonywania regularnych połączeń międzymiastowych. Standardowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi i przedniej (dostępne w opcji) oraz bogate wyposażenie opcjonalne pretendują do wykorzystania autobusu w małej turystyce. Związek pomiędzy prostotą konstrukcji, wydajnością i niezawodnością sprawia, iż TEMA jest optymalnym wyborem z punktu widzenia kosztów eksploatacji, ergonomii i komfortu. Dzięki różnym konfiguracjom, autobus ma pojemność pasażerską do 39 miejsc.
TEMA opcjonalnie może być przygotowana do przewozu osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dane techniczne:
Ilość miejsc: 37 + 3 + 1
Wymiary: Długość: 9 450 (mm)
Szerokość: 2 450 (mm)
Wysokość: 3 200 (mm)
Rozstaw osi: 4 815 (mm)
Masy i obciążenia: 10 250kg DMC
Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Szkielet zabezpieczony antykorozyjnie. Panele przedni i tylny wykonany z kompozytów.
Pojemność bagażowa: Bagażnik zewnętrzny o pojemności 1.3 m3
Radio / Video: Opcjonalnie - radioodtwarzacz CD/MP3, odtwarzacz DVD, monitor LCD.
Wentylacja / Komfort cieplny: Wentylacja realizowana przez uchylne szyby, właz dachowy spełniający dodatkowo funkcję wyjścia bezpieczeństwa oraz wentylatory dachowe. Niezależne ogrzewanie wodne, 2 konwektory dynamiczne. Termiczna izolacja rur wodnych.
Stanowisko kierowcy: Typu otwartego, ścianka działowa za fotelem kierowcy. Fotel kierowcy z poduszką pneumatyczną, regulowany w trzech płaszczyznach, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa. Komputer pokładowy z wyświetlaczem.
Przestrzeń pasażerska: Fotele miękkie tapicerowane z podłokietnikiem od strony przejścia.
Przewóz osób niepełnosprawnych: Windy, najazdy, systemy mocowań wózków inwalidzkich.
Wyposażenie elektryczne:
Napięcie znamionowe 24 V,
alternator 90 A,
akumulator 110 Ah
Silnik: IVECO TECTOR 6, 5 880 cm3,
moc max.: 160 kW (217 KM).
Skrzynia biegów: ZF 6S700 - mechaniczna 6 biegowa + 1 bieg wsteczny.
Układ napędowy: Napęd na tylną oś, poprzez prostą redukcję centralną.
Przednia oś / Układ kierowniczy: Przekładnia ze wspomaganiem hydraulicznym. Regulacja wysokości i pochylenia koła kierownicy.
Zawieszenie: Z przodu mechaniczne, z tyłu pneumatyczne.
Układ hamulcowy: Hydrauliczne hamulce tarczowe na wszystkich kołach, oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi. System ABS + ASR, retarder TELMA.
Zbiornik paliwa: 115 l
Ogumienie: Komplet opon bezdętkowych 225/75 R 17,5.

Kilka zdjęć:

[Obrazek: 3_popup.jpg]
[Obrazek: 12_popup.jpg]
[Obrazek: 4_popup.jpg]
[Obrazek: 9_popup.jpg]
[Obrazek: 8_popup.jpg]
Miejsce pracy kierowcy przed liftingiem:
[Obrazek: SZU8650d.jpg]
Po liftingu:
[Obrazek: 8_popup.jpg]


Źródło: http://www.kapena.com.pl/
Pulpit przed liftingiem: http://img.truck.pl/artpics/AMT/812/SZU8650d.jpg

Moja opinia:

Jeżdżę tym autobusem codziennie do szkoły już 4 lata. Powiem tak, ten konkretny egzemplarz jest z 2009 roku a jeździ jak by miał z 20 lat. Wszelkiego rodzaju plastiki, obudowa silnika (w wersji po liftingu już jej nie było) lata i tłucze się tak jak by miała zaraz odpaść albo eksplodować. Rozumiem, że to zasługa polskich dróg ale autobus polskiej produkcji powinien być na to przystosowany. Autobus ten jest typowym pakietem "bieda". Nie posiada klimatyzacji, podwójnych szyb, mikrofonu. Nie wiem co Kapena ma za inżynierów ale napchanie do 10 metrowego autobus 39 miejsc to naprawdę świetne rozwiązanie. Ja mam 178 cm wzrostu i nogi mi wchodzą na styk.
Nie mam pojęcia jak autobus przeszedł kontrolę techniczną podczas produkcji jak do środka po najechaniu kołem w kałużę woda tryska. Przy łączeniu tylnej części z przednią leje się woda i już widać brązowe zacieki co świadczy o rudej w środku. Nie wiem co konstruktorzy mieli na myśli projektując autobus na podwoziu ciężarówki, jest tak sztywny, że na dziurach można głową w dach uderzyć. Szyby latają ja galaretka a uchylane się same uchylają i na dodatek przy słupkach do których szyby są wklejone leje się woda, z resztą jak z szyberdachu i samego dachu.
Autobus jest bardzo awaryjny pod względem drzwi i silnika. Ciągle się świeci "Check Engine" i wszelkiego rodzaju trójkąty. Drzwi potrafią się zamknąć Ci przed nosem bez dotykania przycisku, owszem po 5 minutach się same otworzą z powrotem. Ogólnie silnik jest strasznie nie udany, na postoju wibruje a jak jest mróz to już w ogóle. Podczas jazdy przy 70 most wyje, że ogłuchnąć można. Jakbym miał tu wszystko wymieniać to by strony brakło.


Zapraszam do opinii.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2017 14:12 przez Filop.)
21.03.2016 20:33
Szukaj postów Cytat

TO JEST USTAWA
Użytkownicy
Liczba postów: 334
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 36
Post: #2
RE: Iveco Kapena Tema
Jeżdżę czymś niemal identycznym. Bynajmniej Przynajmniej wygląda podobnie, ma części z Iveca, na podwoziu Euro Cargo, silnik też z niego, sprawia wrażenie jakby było poprzednikiem prezentowanego przez ciebie. I mam bardzo podobne odczucia. Mam 173 wzrostu i też miejsca na nogi brakuje. Zimno, głośno, mokro... Tylko na lato się nadaje. To jest dramat...
A tą, co pokazujesz, jechałem raz w życiu. Podsufitka mokra, głośno, a po szybie woda lała się hektolitrami, na zewnątrz. Przy wsiadaniu uderzyłem się o prowadnicę drzwi i też niezbyt ciepło w tym było. Ogółem, niewiele lepiej od tej co zawsze jeżdżę.

mattez w dniu 25.03.2016 o 02:02 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Jeśli nie znasz znaczenia jakiegoś słowa, to go nie używaj.



Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
21.03.2016 23:41
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: