Odpowiedź 
Kostki AI
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #1
Kostki AI
Witam mam problem tego typu z opcją Complete to, a dokładniej z walcami. Strzałki na walcach są ustawione w tym samym kierunku, a spliny invis_street są ustawione w tym samym kierunku. Czy jest sposób na obracanie tych walców żeby się dało połączyć dwa spliny ze sobą ?.
Bo tak jak widać na zdjęciu nie ma możliwości żeby one się połączyły bo walce muszą być obrócone w przeciwnych kierunkach.
[Obrazek: K0zxB2R.jpg]


Projekt GZM ZTM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.05.2016 19:00 przez Krzysztof H.)
19.02.2016 20:01
Szukaj postów Cytat

"Don't use profanity"
Zasłużeni
Liczba postów: 117
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 144
Post: #2
RE: Opcja Complete to... .
Weź postaw nowego splina, przetrzymaj CTRL, połącz z tym po lewej i daj opcję "Mirror".


[Obrazek: banner.png]
19.02.2016 20:14
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #3
RE: Opcja Complete to... .
Nic z tego wyskakują dwa błędy:
Pierwszy:
Keine passende Lösung Gefunden - Nie znaleziono idealne rozwiązanie.
Drugie to:
Einrast Markierungen ungültig - Snap oznacza nieprawidłowy.
I to na zmianę a z Mirrorem nie działa, tak jak by się nie dało tego w ogóle połączyć.


Projekt GZM ZTM
19.02.2016 21:28
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #4
Kostki AI
Witam mam pytanie.
Przy budowie dróg za pomocą kostki AI, a splinami Invis Street które układam wcześniej jest ogromna różnica, czy wie ktoś w czym może być problem ???.
O to jeden z przykładów różnicy:
[Obrazek: NTBSeKy.jpg]


Projekt GZM ZTM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.05.2016 19:02 przez Krzysztof H.)
24.05.2016 18:56
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 712
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 877
Post: #5
RE: Kostki AI
Problem jest taki, że edytor OMSI tworzy spliny z wieloma miejscami po przecinku, a edytor splinów do tworzenia kostek tylko z trzema, (a poza tym) lubi on zaokrąglać czasem w niewłaściwą stronę. Ja też mam z tym problem, ale u mnie (nie?) jest (to) aż taka różnica. Możliwe, że (po)dałeś zły kierunek (radius) w jakimś krótszym odcinku. Sprawdź dokładnie, czy nie zgubiłeś gdzieś krótkiego splina. Przy używaniu opcji "Complete to..." czasem tworzą się odcinki o długości 0.34 albo i mniejsze.

Goppel w dniu 24.05.2016 o 20:44 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Poprawki stylistyki, ortografii, wprowadzenie interpunkcji. Pisz staranniej:)



Dzięki za 700 plusów :lol:
24.05.2016 20:36
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #6
RE: Kostki AI
Skoro masz invis streety to przecież możesz skasować kawałek i połączyć dokładnie z kostką.;)


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.05.2016 06:38 przez mati555.)
25.05.2016 06:38
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #7
RE: Kostki AI
Kopiuje wszytko tak jak sobie zrobiłem na wzorze idealnie, robiłem tą kostkę 3 razy i tak wychodzi przesunięcie takie samo. I na pewno nie pominąłem żadnego Invisa. Mam pytanko co to jest "Angel" i za co to odpowiada bo mi się wydaje że przez to występuje ten błąd bo w edytorze Angel wynosi - 17.9423, a w Edytorze kostki AI wynosi - 17.94 może tu jest błąd.
Jeżeli taki błąd jest przy skrzyżowaniu w kształcie litery "T" to co dopiero będzie przy takim skrzyżowaniu jak na załączonym zdjęciu:
[Obrazek: 7MEFJ9R.jpg]


Projekt GZM ZTM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.05.2016 18:21 przez Krzysztof H.)
25.05.2016 18:06
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 82
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 171
Post: #8
RE: Kostki AI
Angel to anioł;) Chyba chodziło Ci o "angle" czyli kąt. Moim zdaniem różnica 0,0023 tylko w jednym splinie to za mało, aby stanowiło to problem. Rozumiem, że przyłączasz kostkę za pomocą klawisza ctrl czyli czerwonego walca?


[Obrazek: 81334226678299456501.jpg]
Mapie Sosnowca mówimy stanowcze tak!
25.05.2016 18:34
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 177
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 38
Post: #9
RE: Kostki AI
(25.05.2016 18:34)Kubul napisał(a):  Angel to anioł;) Chyba chodziło Ci o "angle" czyli kąt. Moim zdaniem różnica 0,0023 tylko w jednym splinie to za mało, aby stanowiło to problem. Rozumiem, że przyłączasz kostkę za pomocą klawisza ctrl czyli czerwonego walca?
Tak przyłączam za pomocą ctrl, splin do splina przy zakończeniu po przez walca ale dokładnie sprawdzam niczego mi nie brakuje (żadnego Inwisa nie brakuje), dzisiaj na ten przykład próbowałem po przez usuwanie splina po wpisaniu go w kostkę i to też nic nie dało dalej występuje przesunięcie. A tych "angle" jest sporo prawdę mówiąc do łuk.
PS. Całe skrzyżowanie jest robione pod jedną kostkę.


Projekt GZM ZTM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.05.2016 20:48 przez Krzysztof H.)
25.05.2016 20:46
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 712
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 877
Post: #10
RE: Kostki AI
Pamiętaj, że po użyciu opcji mirror zwrot ma mieć odwrotną wartość. Może jakiś krótki odcinek ma np. zwrot 300 a długość ledwie 5m?
Osobiście najpierw rozkładam spliny końców skrzyżowania. Tworzę kostkę i jak ją ustawię, dopiero łączę spliny do odnóg z kostki, wtedy jest pewność, że nie będzie przesunięcia.Poza tym jeszcze najlepiej, żeby początkowy fragment na kostce był prosty, jeżeli będzie miał jakiś zwrot praktycznie zawsze coś nie pasuje.


Dzięki za 700 plusów :lol:
25.05.2016 21:45
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: