Odpowiedź 
Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Autor Wiadomość

Wielka Polska
Zasłużeni
Liczba postów: 889
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 539
Post: #1
Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Witam
A więc krótko i na temat. Niektórzy zapewne wiedzą co to są kostki dźwiękowe także problem odnosi się właśnie ich. Chciałbym ustawić sobie słyszalność danego dźwięku na mapie o odpowiedniej porze. Przypuszczam, że trzeba "rozebrać" tą kostkę lub jej plik dźwiękowy i edytować, a więc tutaj mogę zadać pytanie, co konkretnie muszę zrobić - dajmy na to - aby pewne odgłosy było słychać wyłącznie w nocy, a inne zaś nad ranem?

Pozdrawiam

/ Pozwoliłem sobie edytować tytuł na bardziej precyzyjny. - skawek /


[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.06.2013 23:15 przez skawek.)
17.06.2013 22:47
Szukaj postów Cytat

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,438
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #2
RE: Kostki dźwiękowe
Wystarczy dołączyć odpowiedni skrypcik, wykorzystując zmienną czasu (liczoną w sekundach od północy). Jeśli chcemy, by dana kostka była słyszalna od piątej do ósmej na przykład, skrypt o nazwie soundcube_kogut.osc w podkatalogu Script wygląda tak:

Kod:
{init}
    
    0 (S.L.odtworz_koguta)
    
{end}

{frame}    
    
    (L.S.Time) 18000 >
    (L.S.Time) 28800 <  &&
    {if}
       1 (S.L.odtworz_koguta)
    {else}
       0 (S.L.odtworz_koguta)
        
   {endif}
{end}

Poza tym trzeba utworzyć plik ze zmienną, która pojawiła się w skrypcie, również w tym podkatalogu, przykładowo będzie to soundcube_kogut_varlist.txt a w nim umieszczamy:
Kod:
odtworz_koguta

Do .sco należy dołączyć deklarację tego skryptu i pliku, na przykład:
Kod:
[script]
1
script\soundcube_kogut.osc

[varnamelist]
1
script\soundcube_kogut_varlist.txt

Zdaje się, że w konfiguracyjnym pliku dźwiękowym, trzeba dopisać jeszcze [conditionSingle] i ma wyglądać na przykład tak:

Kod:
[sound]
dzwiek_koguta.wav
0.6

[3d]
0
0
0
30

[conditionSingle]
odtworz_koguta
1
1

Powinno działać, jeśli nie - no to jeszcze sprawdzę, bo nie mam siły przetestować dzisiaj ;)


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

17.06.2013 23:11
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 16
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
A gdybym chciał żeby dźwięk był wyzwalany konkretnie o 4.43 później o 12.16. Da się ?

23.02.2017 21:59
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #4
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Oczywiście, że tak, tylko w skrypcie musisz zmienić warunek pojawiania się dźwięku. Zatem bierzesz z posta skawka varlist, wpisy do .sco i plik konfiguracji dźwięku, natomiast skrypt wyglądałby tak:

Kod:
{init}
    
    0 (S.L.odtworz_koguta)
    
{end}

{frame}    
    
    (L.S.Time) 16980 =
    (L.S.Time) 44160 =  ||
    {if}
       1 (S.L.odtworz_koguta)
    {else}
       0 (S.L.odtworz_koguta)
        
   {endif}
{end}


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

23.02.2017 22:24
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 16
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Co odpowiada za zasięg słyszalności ? bo może tego nie ustawiłem, błędu nie wywala. Ale coś nie dźwięczy.
Jakby wyglądał skrypt z pięcioma punktami godzinowymi ?

23.02.2017 23:47
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #6
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Problem może być w tym że skrypt działa tylko w określonej sekundzie podanej w skrypcie. Dla pięciu wartości trzeba by było obliczyć odpowiednią sekundę doby i dodać linijkę definiującą
odczyt zmiennej | czas w sekundach | znak równości | zaznaczenie bramki logicznej OR
(L.S.Time) XXXXX = ||

Z tym że tak jak napisałem, prawdopodobnie dźwięk odtwarza się tylko o sekundzie podanej w skrypcie, przyjrzę się temu jutro wieczorem.


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

23.02.2017 23:56
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Woźny

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 16
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 0
Post: #7
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
W dalszym ciągu nic. Wczoraj próbowałem jeszcze coś zrobić, dodałem linkę sound. i dźwięk się pojawił ale jakby ktoś pause/play non stop naciskał, a wychodząc do menu dzwiek się otworzył. Ale to i tak niezależnie od godziny.

24.02.2017 19:21
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #8
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Oczywiście, że skrypt się odtwarza tylko w sekundzie a nawet mniej o podanych godzinach, trzeba zrobić dwa małe zakresy czasowe czyli np
Kod:
(L.S.Time) 16980 >
    (L.S.Time) 16700 < &&
    (L.S.Time) 44160 >
    (L.S.Time) 44180 < && ||

gdzie różnica od pierwszej liczby do drugiej to czas trwania wyzwalacza. By dodać kolejne zakresy czasu to po prostu dodawać po takich segmentach ||

Kod:
(L.S.Time) x >
    (L.S.Time) x+y < && ||

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.02.2017 19:33 przez CraherPL.)
24.02.2017 19:33
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: pause1

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 16
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 0
Post: #9
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Odtwarza o wybranych godzinach, ale jest jedno ale. Gdzie mam dać tą linijkę (T.L.sound) ?

24.02.2017 20:52
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #10
RE: Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym
Nigdzie, nikt nie wspominał nawet o czymś takim;)

24.02.2017 21:10
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: