Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LOTUS - informacje przedpremierowe i ogólne dyskusje
Autor Wiadomość

>> Motorniczy&Kierowca <<
Użytkownicy
Liczba postów: 396
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 65
Post: #101
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
https://www.facebook.com/LOTUSSimulator/...370230770/ Sprzed chwili! To jest coś, czego w OMSI będzie brakowało:)


Shaggy Project AddOns - 3D, czyli wszystko i nic 8)
04.10.2016 14:26
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 83
Dołączył: 08-2016
Podziękowań: 2
Post: #102
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Ciekawe, kiedy będzie premiera tego LOTUS-a. Ale chyba długo poczekamy. Ciekawe, czy będą tam polskie lokomotywy, i chociażby MAN 313-15. Bo ten MAN jest dość fajny


NOWY JA.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2016 17:56 przez TheKOX.)
31.10.2016 17:54
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #103
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Nie będzie polskich lokomotyw oraz MANa "313-15", bo taki nie istnieje. Będzie tramwaj AdTranz GT6N i autobus MAN ND313 Lion's City DD.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

31.10.2016 18:09
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 1
Post: #104
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Witam wszystkich (to mój pierwszy post na tym forum),

ale do rzeczy....

To co mnie najbardziej niepokoi w tym projekcie, to jest powielenie problemu, jeśli dobrze kojarzę w czym jest napisany Omsi 2, w postaci tworzenia symulatora, z bogatymi (jeśli dobrze rozumiem autorów fanpage-a) możliwościami graficznymi, zaawansowaną fizyką i możliwością jazdy (symulacji) wszelkich możliwych pojazdów komunikacji miejskiej, w Delphi.
Jeśli ten projekt faktycznie w tym języku powstaje, to "w programie" są te same problemy z wydajnością, mniejszą ilością dostępnych dla programistów tego symulatora różnych bibliotek programistycznych (grafika, fizyka itp), co w poprzedniku. Delphi, a przynajmniej tak jak ten język programowania pamiętam sprzed 10 lat, nie był tworzony z myślą o programowaniu gier czy innych systemów, gdzie wydajność i ilość danych jest wrażliwym punktem. Pomijam już fakt, że delphi nie jest ostatnimi laty szczególnie popularne w ogóle, a szczególnie wśród twórców gier.

Dla C/C++ jest mnóstwo zarówno darmowych (open source) jak i płatnych naprawdę dobrej jakości engine-ów graficznych czy fizycznych, z których korzysta konkurencja tak jak np. TML Studios czy inni twórcy gier. Pomijam już fakt że c/c++ jest szybsze, lepiej wspierane przez różne środowiska programistyczne itp. Dla mnie naturalnym wyborem, kiedy taki projekt zaczyna się niejako "od nowa", jest stworzenie go w języku najlepiej dopasowanym pod względem możliwości jakie on daje.

Nie zajmuje się zawodowo programowaniem gier, ale na moje rozeznanie Delphi + symulator to kiepskie połączenie.
Nie uszedł mojej uwadze też fakt, że mimo już paru lat od wydania Omsi 2, wciąż są tam sytuacje takie jak np. kiepsko zrobiony skrypt do jakiegoś dodatku, który powoduje błędy ochrony dostępu w głównym module aplikacji, co może oznaczać, że Omsi 2 jest kiepsko zabezpieczony przed różnymi problemami z bezpieczeństwem i jakością takich dodatków.

Rozumiem być może występujący lęk autora Omsi 2 przed typowo c++ problemami jak wskaźniki itp. ,ale jeśli już chce korzystać z języka programowania na wyższym poziomie abstrakcji, dlaczego nie użyje np. c# + jakieś engine-y jak np. Unity, których dla twórców gier jest coraz więcej. Ostatnimi laty C# zyskało bardzo dobre wsparcie, optymalizacje jeśli chodzi o techniki tej dot netowej wirtualnej maszyny i... prawdę mówiąc trochę gier już w c# powstało, wyglądają bardzo dobrze (lepiej jak Omsi 2), nie mają większych problemów z wydajnością (przykład nie z tej półki, bo to strategia wprawdzie - Europa Universalis III i IV, ale te gry też mielą sporo danych, i mają ładny, responsywny interfejs).

Biorąc pod uwagę też fakt, że jedna osoba (sic!) zajmuje się tam tworzeniem engine od nowa czy ogólnie całą stroną software-ową, robi to w delphi, że omsi 1 i omsi 2 zajęło dobre klika lat i bywa ono kapryśne, Marcel ma bardzo ambitne plany jeśli chodzi o funkcjonalność tego programu, to niestety jestem sceptyczny.

Bardzo chciałbym się pomylić, ale nie jestem pewien czy te 2 zaangażowane w ten proces osoby zdają sobie sprawę ze skali tego projektu, i czasu jaki sobie prawdopodobnie na ten cel określiły (myślę,że chodzi o perspektywę 2-4 lat - NIE są to oficjalne dane w żaden sposób), skoro już informują o tym. To że jakiś tam model tramwaju poruszą się po gridzie, na którym nic nie ma, i na tym etapie nie sypie błędami, nie znaczy, że mają już z górki. Raczej najlepsze przed nimi.

Czas pokaże.... jak zawsze

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.11.2016 05:54 przez flux.)
12.11.2016 05:51
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Grzesiu++

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #105
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Lotus powstaje w pascalu a nie w delphi.

12.11.2016 10:21
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 47
Dołączył: 05-2016
Podziękowań: 23
Post: #106
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
[Q&A]



Może ktoś to przesłuchać i przekazać ogólne informacje, jakie płyną z tego filmiku?

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.11.2016 17:43 przez Kek.)
13.11.2016 17:43
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 378
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 167
Post: #107
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Jest tam odpowiedz na moje pytanie odnośnie skrzyżowań.
Jak to odpowiedział "kajne grencen", ale detale poda w przyszłości


[Obrazek: uAJckdc.png]
13.11.2016 23:11
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 14
Dołączył: 06-2015
Podziękowań: 6
Post: #108
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Wreszcie coś porządnego na szynach! No, może nareszcie coś zaawansowanego z tramwajami. Cóż, każdy z nas może wywalić listę całą stertę minusów OMSI, ale chyba nikt nie zaprzeczy, że to najbardziej rozbudowany i zaawansowany symulator autobusów jaki powstał. I tego mi brakowało w przypadku trakcyjnych kolegów. Ciekawe, czy to wypali. Albo inaczej - czy zdąży wypalić. Bo niby nic nie słychać, nic nie wiadomo, a od d6team może polecieć prawdziwa bomba... (to Ci od Advanced Tram Simulator).

04.12.2016 01:20
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 35
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 18
Post: #109
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
(12.11.2016 05:51)flux napisał(a):  Witam wszystkich (to mój pierwszy post na tym forum),

ale do rzeczy....

To co mnie najbardziej niepokoi w tym projekcie, to jest powielenie problemu, jeśli dobrze kojarzę w czym jest napisany Omsi 2, w postaci tworzenia symulatora, z bogatymi (jeśli dobrze rozumiem autorów fanpage-a) możliwościami graficznymi, zaawansowaną fizyką i możliwością jazdy (symulacji) wszelkich możliwych pojazdów komunikacji miejskiej, w Delphi.
Jeśli ten projekt faktycznie w tym języku powstaje, to "w programie" są te same problemy z wydajnością, mniejszą ilością dostępnych dla programistów tego symulatora różnych bibliotek programistycznych (grafika, fizyka itp), co w poprzedniku. Delphi, a przynajmniej tak jak ten język programowania pamiętam sprzed 10 lat, nie był tworzony z myślą o programowaniu gier czy innych systemów, gdzie wydajność i ilość danych jest wrażliwym punktem. Pomijam już fakt, że delphi nie jest ostatnimi laty szczególnie popularne w ogóle, a szczególnie wśród twórców gier.

Dla C/C++ jest mnóstwo zarówno darmowych (open source) jak i płatnych naprawdę dobrej jakości engine-ów graficznych czy fizycznych, z których korzysta konkurencja tak jak np. TML Studios czy inni twórcy gier. Pomijam już fakt że c/c++ jest szybsze, lepiej wspierane przez różne środowiska programistyczne itp. Dla mnie naturalnym wyborem, kiedy taki projekt zaczyna się niejako "od nowa", jest stworzenie go w języku najlepiej dopasowanym pod względem możliwości jakie on daje.
Nie zajmuje się zawodowo programowaniem gier, ale na moje rozeznanie Delphi + symulator to kiepskie połączenie.
Nie uszedł mojej uwadze też fakt, że mimo już paru lat od wydania Omsi 2, wciąż są tam sytuacje takie jak np. kiepsko zrobiony skrypt do jakiegoś dodatku, który powoduje błędy ochrony dostępu w głównym module aplikacji, co może oznaczać, że Omsi 2 jest kiepsko zabezpieczony przed różnymi problemami z bezpieczeństwem i jakością takich dodatków.

Rozumiem być może występujący lęk autora Omsi 2 przed typowo c++ problemami jak wskaźniki itp. ,ale jeśli już chce korzystać z języka programowania na wyższym poziomie abstrakcji, dlaczego nie użyje np. c# + jakieś engine-y jak np. Unity, których dla twórców gier jest coraz więcej. Ostatnimi laty C# zyskało bardzo dobre wsparcie, optymalizacje jeśli chodzi o techniki tej dot netowej wirtualnej maszyny i... prawdę mówiąc trochę gier już w c# powstało, wyglądają bardzo dobrze (lepiej jak Omsi 2), nie mają większych problemów z wydajnością (przykład nie z tej półki, bo to strategia wprawdzie - Europa Universalis III i IV, ale te gry też mielą sporo danych, i mają ładny, responsywny interfejs).

Podpisuje się pod tym. Miałem okazję napisania kilku programów w Delphi i jest dokładnie tak jak napisałeś, to środowisko nie jest przeznaczone do tworzenia bardziej zaawansowanych gier czy symulatorów.

Ja bym na miejscu autorów użył C# np. z Unity, skoro mają jakiś lęk przed C/C++.

(12.11.2016 05:51)flux napisał(a):  Biorąc pod uwagę też fakt, że jedna osoba (sic!) zajmuje się tam tworzeniem engine od nowa czy ogólnie całą stroną software-ową, robi to w delphi, że omsi 1 i omsi 2 zajęło dobre klika lat i bywa ono kapryśne, Marcel ma bardzo ambitne plany jeśli chodzi o funkcjonalność tego programu, to niestety jestem sceptyczny.

Otóż to. Pisanie przez kilkuosobową grupę własnego silnika w dobie potężnych engine'ów, bibliotek czy nawet środowisk jest może ambitne, ale kompletnie głupie. Będzie tak, że za parę lat Lotus skończy jak OMSI 2 aktualnie. Znowu trzeba będzie od nowa pisać cały kod. Po prostu błędne koło.

(12.11.2016 10:21)CraherPL napisał(a):  Lotus powstaje w pascalu a nie w delphi.
Delphi to środowisko oparte na Object Pascalu (obiektowe rozszerzenie Pascala). Pisanie tak dużego symulatora w czystym imperatywnym Pascalu byłoby raczej szaleństwem :D


[Obrazek: Solarispn_wsrrhnr.png]
13.12.2016 11:36
Szukaj postów Cytat

Lepi Mica
Użytkownicy
Liczba postów: 68
Dołączył: 02-2014
Podziękowań: 13
Post: #110
RE: LOTUS - czyli nowy symulator autora Omsi
Tworzenie takiej gry w Unity jest złe. Unity ma problemy z wydajnością i optymalizacją. CryEngine dobre by było:D


[Obrazek: 76561198117779318.png]

Ryzen 9 7950X
RTX 4090
128GB RAM
2TB NVMe + 2TB NVMe + 256GB SSD + 1TB HDD + 3TB HDD + 4TB HDD
06.01.2017 18:18
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: