Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 1 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MZA Warszawa
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 21
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 7
Post: #1
MZA Warszawa
Witam,
ja opowiem troszkę o naszym "stołecznym" przewoźniku :)

Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. (MZA) w Warszawie - przedsiębiorstwo transportowe, obsługujące na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego, linie autobusowe na terenie Warszawy oraz sąsiednich miejscowości.
Pierwszym niskopodłogowym autobusem 15-metrowym, zakupionym przez MZA był Neoplan N4020. Pierwszymi przegubowymi autobusami niskopodłogowymi były Ikarusy 417.08, zakupione w 1995 roku. W 1999 wprowadzono do eksploatacji nowoczesne i niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino 15.
W 2001 do Solarisów dołączają autobusy marki MAN.

To tak z Wikipedii, ale kogo obchodzi teoria, przejdźmy więc do taboru :)

Tabor:
-> Ikarusy (Ikarus 260.73A - 17 szt.; Ikarus 280.37 - 10 szt.; Ikarus 280.70E - 36 szt.) - byłoby więcej gdyby nie były złomowane
-> Neoplany N4020 (11 szt) i N4020td (50 szt)
-> cała masa Solarisów Urbino 15 (166 szt.)
-> Solarisy Urbino 10 (20 sztuk z 2012r. i jeszcze 15 sztuk z bodajże 2010r)
-> cała masa Solarisów Urbino 12 (50 szt. z 2007r; 70 szt. z 2008r; 36 szt. z 2011r)
-> różnej maści Jelcze (Jelcz 120MM, Jelcz 120MM/1, Jelcz M121I, Jelcz M121M, Jelcz M181M)
-> Solbusy Solcity 10 (40 szt.)
-> Solbusy Solcity 12 (25 szt.)
-> Solarisy Urbino 18 (różnej maści, dostawy 2005-2011 i 2013) - 449 szt.
-> Mercedesy Conecto LF G - nówki sztuki z listopada 2012r :D - 60 szt.
-> Solarisy Urbino 18 w wersji Hybrid (2012r.) - 4 szt.

A na koniec moje ukochane < MAN'y > :3
-> MAN'y NG 313 oraz NG 313 Lion's City G (te miały iść do Gdańska, jednak "wzięła" je Warszawa, nie były malowane na Warszawskie barwy i jeżdżą w biało-czerwonych - są 3 szt.), MAN'y NM 223.3 (15 szt.) i moje ukochane MAN'y NG 363 Lion's City G :3 (2010r - 70 szt.)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.07.2013 08:56 przez Ganderus.)
22.07.2013 08:54
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,315
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 383
Post: #2
RE: MZA Warszawa
A właśnie, co się stało z tymi Ikarusami 417?
A tak do wiarygodności informacji z Wikipedii, mam wrażenie, że poniższe Volvo było znacznie wcześniej w posiadaniu MZA (chyba nawet jak jeszcze było MZK) niż Ikarusy 417
İmage

Pzdr.

@EDIT: Sprawdziłem, wg. Phototrans pierwszym właścicielem powyższego Volvo było MZK Warszawa w 1993 roku (źr. http://open.phototrans.net/15,2348,54.html ), więc Wikipedia, jak zwykle, kłamie. Sam osobiście pamiętam to Volvo jeszcze ze starymi lampami:
İmage
@EDIT3: Przejrzałem dokładnie historię MZK/MZA/ZTM Warszawa, powyższe Volvo B10MA (a.ka. Jelcz M180) nr. tab. 7370 był nie dość, że pierwszym autobusem przegubowym niskopodłogowym w Warszawie, to pierwszym niskopodłogowym w ogóle, jako ciekawostka, to był jedyny egzemplarz tego modelu zakupiony przez warszawskiego przewoźnika. Rok wcześniej, w 1992 roku, ówczesne MZK zakupiło również namiastki autobusów niskopodłogowych z jednym stopniem, czyli kilku poprzedników Ikarusa 417, tj. 435
İmage

oraz jednego Dennis'a Lance #6260
İmage


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

CPU: Pentium Core2Duo E8400 @ 2x3.0GHz; RAM: 12GB RAM DDR3; GFX: Gigabyte GeForce GTX650; OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.07.2013 09:49 przez M@ttez.)
22.07.2013 09:15
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 21
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 7
Post: #3
RE: MZA Warszawa
Dziękuję za poprawkę, na Historii MZA (daw. MZK) się nie znam, więc nie będę się tu wymądrzał :) autobusami interesuję się dopiero od 4 lat. Poza tym bardziej mnie interesuje "nowoczesny" tabor, aniżeli ten stary :) głównie uwielbiam MANy jak już pisałem :) ale kocham również Nerwoplany N4020td ;>

@@@ EDIT
Ikary 417 zostały 4 lata temu zezłomowane, stały na zajezdni z karteczkami "autobus w postępowaniu kasacyjnym".
Tutaj zdjątko ze złomowiska:
İmage

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.07.2013 22:37 przez Ganderus.)
22.07.2013 22:32
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,315
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 383
Post: #4
RE: MZA Warszawa
Ehhh... szkoda. Pamiętam jak kiedyś jeździłem do szkoły 121 (ówcześnie Pl. Wilsona - Gwiaździsta). Linię obsługiwały stare, rozklekotane Ikarusy 260, kilka Jelczy i jeden autobus niskopodłogowy, właśnie Ikarus 417. Niestety kursował 15 minut przez rozpoczęciem moich lekcji. Oczywiście najczęściej wychodziłem specjalnie później, żeby się nim przejechać, przez co notorycznie spóźniałem się do szkoły. Pamiętam te jasnoszare wnętrze i pomarańczowe rurki. Tak pachniało nowoczesnością w porównaniu z czarną gumową wykładziną oraz sklejką w drewnopodobnym kolorze na ścianach i suficie, jak w starszych Ikarusach...

Właściwie podobna sytuacja miała miejsce w 1996 roku, gdy do Warszawy na testy z Berlina trafił pierwszy niskopodłogowy tramwaj. Jeździł po Warszawie pół roku na nie istniejących już liniach 16 (Piaski - Al. Wilanowska[?]) i 36 (Potocka - Wyścigi). Mieszkałem przy pętli Piaski i czasem stałem kilka godzin czekając na niego, by przejechać się 2 przystanki i wrócić na piechotę. Sprawcą całego zamieszania był AdTranz GT6N, wtedy o tym nie wiedziałem, ale był nawet w berlińskim malowaniu.
Oto kilka zdjęć testowanego tramwaju autorstwa Tomasza Igielskiego z 1996 i Krzysztofa Lipnika z kolejnych testów GT6N w 2001 roku:
İmage
Co prawda minęło jakieś 20 lat od kiedy byłem ostatnio w tamtych okolicach, ale jest to chyba wyjazd ze starej pętli 36 - Potocka
İmage
Tutaj rozpoczyna trasę wyjeżdżając z Zajezdni Mokotów
İmage
drugie ujęcie z Zajezdni Mokotów
İmage
Wnętrze z charakterystycznymi berlińskimi kasownikami
İmage
Pulpit, nie wyobrażam sobie jak trudno ówczesnemu motorniczemu prowadziło się tramwaj dżojstikiem
İmage
Drugi test w 2001 roku na starym jeszcze Moście Gdańskim, niestety sterownik nie obsługiwał polskiej czcionki
İmage
36 na Mickiewicza w 2001 roku


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

CPU: Pentium Core2Duo E8400 @ 2x3.0GHz; RAM: 12GB RAM DDR3; GFX: Gigabyte GeForce GTX650; OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

23.07.2013 08:24
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: SuperKierowca , dtim

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 10
Post: #5
RE: MZA Warszawa
może nie związane z mza, ale już bardziej z ztm- albo mi się wydawało, to znaczy na pewno Mi się przewidziało:D ale wczoraj z daleka zauważyłem scanie omnicty z grodziska w nowym warszawskim malowaniu- coś takiego http://s12.flog.pl/media/foto/8625826_so...rszawa.jpg
z logiem ztm nad środkowymi drzwiami. Może ktoś to potwierdzić? szczerze się zdziwiłem, ale chyba musiało mi się przewidzieć. a widziana była koło wiatracznej jakoś po 17

15.10.2014 06:52
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 366
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 135
Post: #6
RE: MZA Warszawa
@Vanusek - Gdzieś czytałem, że PKS Grodzisk Mazowiecki ma jedną "zastępczą" Scanię. To zapewne była ona:P.


Sprzęt: KLIK
15.10.2014 08:49
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 90
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 15
Post: #7
RE: MZA Warszawa
Ja wiem... Od co najmniej 6 września w nowych barwach śmiga #A517. http://www.omni-bus.eu/omnigaleria/displ...play_media Także raczej nic Ci się nie przywidziało:D

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2014 13:36 przez Sebastian.)
15.10.2014 13:35
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 10
Post: #8
RE: MZA Warszawa
a jednak. dzięki Sebastian i proplayer. tak to wygląda jakby ktoś był ciekawy (bo Sebastiana link nie działa:D) http://www.omni-bus.eu/omnigaleria/displ...play_media niezłe zdiwko i pytanie po co te rzęchy oklejać:D

15.10.2014 14:11
Szukaj postów Cytat

Solaris Urbinetto 10 (A198)
Użytkownicy
Liczba postów: 42
Dołączył: 09-2013
Podziękowań: 5
Post: #9
RE: MZA Warszawa
@Venusek. Masz rację. Po co to badziewie oklejać. A co do MZA WARSZAWA to bardzo dobrze dba o autobusy. Szkoda że Ikarusy 417-stki skasowali tak szybko:(


http://strefa-omsi.pl/reputation.php?uid=4251 <--
19.10.2014 21:51
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: SzymekJa

Ozjasz Goldberg
Użytkownicy
Liczba postów: 330
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 35
Post: #10
RE: MZA Warszawa
To Ikarusy 260 nadal kursują a 417 nie? Szczerze jestem zaskoczony tym faktem. A wiecie może dlaczego je tak szybko skasowali?


Procesor: Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz
RAM: 8.00 GB
Karta Graficzna: MSI Radeon R7 250X 1 GB 128-Bit GDDR 5
System Operacyjny: Windows 10

https://youtu.be/0CGYCR4jumY
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.10.2014 17:09 przez rurkowiec.)
20.10.2014 17:08
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: