Odpowiedź 
Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 19
Post: #1
Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Cześć,

Chciałbym się zapytać was w jaki sposób mogę edytować wszelakie tekstury, które są we wnętrzu autobusu w taki sposób aby były one dostępne tylko dla tego malowania, które robię?

Przykładowo, Volvo 7700 ma kilka malowań, np. wrocławskie i z zewnątrz jak i wewnątrz posiada coś z Wrocławia. Jednak gdy robię swoje malowanie to w środku autobusu to jest np. tekstura biletomatu z wrocławskimi logotypami, a chciałbym aby były inne, na które sobie zmienię. I chcę aby te tekstury biletomatu, które stworzę, były tylko w moim malowaniu, a we wrocławskim pozostały te wrocławskie.

Chodzi o jakieś dopiski w pliku .cti czy jak? Proszę o dokładną pomoc.

Pozdrawiam!:)


[Obrazek: 452c0f5be218b.png]
18.03.2017 21:14
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #2
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Szukaj tekstur zawierających te elementy, edytuj i w przypadku wydania dodaj je jako alternatywne pliki.


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
18.03.2017 21:21
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 19
Post: #3
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
(18.03.2017 21:21)Nick napisał(a):  Szukaj tekstur zawierających te elementy, edytuj i w przypadku wydania dodaj je jako alternatywne pliki.

Rozumiem, wiem jakie to pliki, z tym, że jak je edytuję na swoje tekstury to te moje będą na każdym malowaniu, a chodzi o to aby te moje tekstury przypisać tylko do mojego malowania.


[Obrazek: 452c0f5be218b.png]
18.03.2017 21:37
Szukaj postów Cytat

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 715
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1357
Post: #4
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Musisz każdą modyfikowaną teksturę dodać w pliku model.cfg danego autobusu. Jak dobrze pamiętam to w moim poradniku dokładnie opisałem jak to zrobić.:P

Drugi poradnik dotyczący plików .cti oraz modyfikowania innych tekstur http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-Wielk...tur--16437

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2017 21:46 przez Allison.)
18.03.2017 21:44
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #5
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
To trzebaby zmodyfikować początek pliku cfg dodając nowe CTCTextures. Przejrzyj to, to zawiera informacje które tekstury mają się zmienić na te przypisane w pliku .cti. Dodaj nowe linijki na wzór starych i zrób to samo w piku cti.


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
18.03.2017 21:45
Szukaj postów Cytat

Motocykle są wszędzie.
Użytkownicy
Liczba postów: 399
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 269
Post: #6
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
W pliku .cfg modelu, w linijce "Texture-Changes" dodaj nowy wpis "CTCTexture".


[Obrazek: 57a1f1ce6c55dfeemed.png]
18.03.2017 21:48
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 19
Post: #7
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Czyli to jakby miało wyglądać? W configu jest tak:

Kod:
########################################
Texture-Changes
########################################

[CTC]
Colorscheme
Texture\Malowanie
0

[CTCTexture]
farbschema_tex1
przod prosty.jpg

[CTCTexture]
farbschema_tex2
tyl prosty.jpg

[CTCTexture]
farbschema_tex3
tex lewa.jpg

[CTCTexture]
farbschema_tex4
prawo.jpg

Dajmy na to biletomat. Jakie komendy muszę tu dopisać aby podpisać pod moje malowanie zmienioną jego teksturę? Dodam, że w folderze autobusu nie ma takich plików jak "prawo.jpg", "tyl prosty.jpg" i inne wymienione wyżej z tym formatem.


[Obrazek: 452c0f5be218b.png]
18.03.2017 23:20
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,940
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #8
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Musisz znać nazwę tekstury, załóżmy, że biletomat ma teksturę "biletomat.png". Otwierasz model.cfg i pod tym, co zacytowałeś powyżej, czyli
Kod:
[CTCTexture]
farbschema_tex4
prawo.jpg
dopisujesz kolejną zmienną - nazwij ją jak chcesz, najprościej będzie nazwać ją "biletomat". Dopisujesz coś takiego:
Kod:
[CTCTexture]
biletomat  <---- nazwa zmiennej
biletomat.png  <---- nazwa tekstury w folderze Texture
i możesz modyfikować dowolną teksturę w pojeździe - rurki, fotele, sufit, kolor wyświetlaczy itd.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

20.03.2017 04:58
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 19
Post: #9
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
Okej, a jak mam się dowiedzieć jak się nazywa zmienna? Dopisałem do volvo.cfg:

Kod:
[CTCTexture]
biletomat
elektronika_LMbdg.png <--- tak się nazywa zmieniona przeze mnie tekstura biletomatu (normalnie nazywa się "elektronika_LM.png")

I nie działa :/ Spróbowałem jeszcze dać do repaints.cti (plik, w którym są też inne tekstury, np. wrocławskie, gdyńskie itp..):

Kod:
[item]
MZK_Bydgoszcz_463
biletomat
elektronika_LMbdg.png

I też nie działa. Poszukałem cokolwiek związanego z tym biletomatem w volvo.cfg i mamy coś takiego:

Kod:
[mesh]
biletomat.o3d

[matl_change]
elektronika.png
0
elec_busbar_main

[matl_item]

[matl_nightmap]
elektronika_LM.png <--- oryginalna tekstura biletomatu

A więc tak to wygląda, może coś innego wpisać? Jakieś pomysły co teraz? Proszę o pomoc.:|

Jestem Szymek w dniu 20.03.2017 o 14:20 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Po co ten cytat? Jeśli odnosisz się do poprzedzającej wiadomości, to wiadomo, do kogo się odnosisz.



[Obrazek: 452c0f5be218b.png]
20.03.2017 13:48
Szukaj postów Cytat

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 715
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1357
Post: #10
RE: Modyfikacja wnętrza dla danego malowania.
W modelu podajesz nazwę podstawowej tekstury. Czy aż tak trudno opisałem w swoim poradniku jak należy modyfikować te tekstury? Każdy z powyższych osób podaje prawidłowe informacje, ale nadal chyba jest to za trudne dla Ciebie.

Dokładniej to miejsce:

[Obrazek: d21PL6u.png]

W sumie Goppel napisał to samo, ale może patrząc drugi raz na tą samą treść zauważysz co zrobiłeś nie tak.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.03.2017 14:43 przez Allison.)
20.03.2017 14:38
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: