Odpowiedź 
Normal mapy w OMSI + parę drobnych pytań
Autor Wiadomość

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 38
Dołączył: 12-2014
Podziękowań: 106
Post: #1
Normal mapy w OMSI + parę drobnych pytań
Mam takie pytanie, podstawowe
1 . Czy jest możliwe zastosowanie w OMSI tekstury normalnych (normamaps) do mapowania wypukłości? Nie mogę nic znaleźć na ten temat. Ale z tego co widzę OMSI obsługuje za to np. zwykly bumpmaping? Czy też nie? Warto się w to bawić? Dużo modeli z tego korzysta?

Planuje zrobić model i niestety najlepiej takie rzeczy wiedzieć na początku. Obejrzałem parę poradników i PDF-ów a także przyglądałem się modelom w OMSI to widzę, że raczej jest małe prawdopodobieństwo, ale lepiej zapytać:). Model wyglądałby wtedy dużo lepiej.

To jeszcze parę drobiazgów:

2. Jakieś inne tekstury poza zwykłym diffuse, shadery etc.? Jakieś refleksy są na karoserii, można w skrócie się dowiedzieć gdzieś jak je osiągnąć, jakie rodzaje tekstur można stosować by odwzorować metale, etc? Chyba jakaś tekstura reflection?

3. Sharp edge/ smoothing group (blender/3dsmax) - czy program prawidłowo to rozpoznaje? Obiekt musi być cieniowany jako flat czy smooth?

4. Limit trójkątów? Tutaj prosze jak ktoś się orientuje ile poly powinien mieć model optymalnie? Ile przeciętnie ma autobus przegubowy?

5. Jakiś limit tekstur jest? Ilość/ model? Rozmiar max. w px? Widzę, że modele mają chyba dużo tekstur. Czy jest jakaś przeszkoda abym zmapował cały model na 2-4 dużych teksturach np. 2048x2048? Czy lepiej wiele oddzielnych tekstur np. dla siedzenia, przodu etc. każda oddzielnie?

4. Czy zrobienie tego typu filmu (wyświetlacza) jak na zdjęciu z linka jest w ogóle technicznie wykonalne? http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2012/1338735434.jpg

Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to będę wdzięczny:). Oczywiście wszystko to będę sam testował. Ale jak wiadomo dochodzenie do wszystkich takich informacji samemu wymaga sporo czasu, więc będę wdzięczny za wyrozumiałość.

PS: Rozpocząłem prace nad volvem b10ma w wersji szczecińskiej - jeśli ktoś jest chętny na udział w pracach przy konwercie, dźwiękach, fizyce, teksturach to zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam

06.10.2016 13:18
Szukaj postów Cytat

Kąstal Hożuf
Zasłużeni
Liczba postów: 272
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 505
Post: #2
RE: Normal mapy w OMSI + parę drobnych pytań
1. Z tego co wiem to raczej nie,
2. Refleksy w omsi są osobnym plikiem graficznym, można dostosować "siłę" w pliku cfg autobusu
3. Tak, OMSI rozpoznaje to prawidłowo, a konwertować - w zależności od tego, co to jest, ale raczej na smooth
4. Optymalną liczbą jest ok. 100 tys
5. Zasadniczo im mniej tekstur - tym lepiej, aczkolwiek nie polecam przekraczania rozdzielczości 2048px.
6(4). Z tym nie będzie żadnych problemów.

06.10.2016 13:27
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: leks

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 38
Dołączył: 12-2014
Podziękowań: 106
Post: #3
RE: Normal mapy w OMSI + parę drobnych pytań
Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj jednak sprawdzałem kwestie sharp edge. Niestety przy zadnej kombinacji ustawień blendera (2.77) i xconv nie udało mi się sprawić żeby rozpoznał sharp edge. Oczywiście można to łatwo obejść edge splitem, jednak nurtuje mnie czy to działa? Jesteś pewien że powinno działać:)?

A w załączniku moje ustawienia. Tak dodatkowo jakby ktoś mógł luknąć czy jak chodzi o rotacje i ustawienie modelu jest to optymalne. Tył mam w blenderze jako back i tylko wtedy jest z odpowiedniej strony.    

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.10.2016 20:41 przez leks.)
13.10.2016 20:39
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: