Mam takie pytanie, podstawowe
1 . Czy jest możliwe zastosowanie w OMSI tekstury normalnych (normamaps) do mapowania wypukłości? Nie mogę nic znaleźć na ten temat. Ale z tego co widzę OMSI obsługuje za to np. zwykly bumpmaping? Czy też nie? Warto się w to bawić? Dużo modeli z tego korzysta?
Planuje zrobić model i niestety najlepiej takie rzeczy wiedzieć na początku. Obejrzałem parę poradników i PDF-ów a także przyglądałem się modelom w OMSI to widzę, że raczej jest małe prawdopodobieństwo, ale lepiej zapytać
. Model wyglądałby wtedy dużo lepiej.
To jeszcze parę drobiazgów:
2. Jakieś inne tekstury poza zwykłym diffuse, shadery etc.? Jakieś refleksy są na karoserii, można w skrócie się dowiedzieć gdzieś jak je osiągnąć, jakie rodzaje tekstur można stosować by odwzorować metale, etc? Chyba jakaś tekstura reflection?
3. Sharp edge/ smoothing group (blender/3dsmax) - czy program prawidłowo to rozpoznaje? Obiekt musi być cieniowany jako flat czy smooth?
4. Limit trójkątów? Tutaj prosze jak ktoś się orientuje ile poly powinien mieć model optymalnie? Ile przeciętnie ma autobus przegubowy?
5. Jakiś limit tekstur jest? Ilość/ model? Rozmiar max. w px? Widzę, że modele mają chyba dużo tekstur. Czy jest jakaś przeszkoda abym zmapował cały model na 2-4 dużych teksturach np. 2048x2048? Czy lepiej wiele oddzielnych tekstur np. dla siedzenia, przodu etc. każda oddzielnie?
4. Czy zrobienie tego typu filmu (wyświetlacza) jak na zdjęciu z linka jest w ogóle technicznie wykonalne?
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2012/1338735434.jpg
Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to będę wdzięczny
. Oczywiście wszystko to będę sam testował. Ale jak wiadomo dochodzenie do wszystkich takich informacji samemu wymaga sporo czasu, więc będę wdzięczny za wyrozumiałość.
PS: Rozpocząłem prace nad volvem b10ma w wersji szczecińskiej - jeśli ktoś jest chętny na udział w pracach przy konwercie, dźwiękach, fizyce, teksturach to zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam