Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 6 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Autor Wiadomość

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #1
Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Witam,
jako, że większość modeli pojazdów na scene omsi wychodzi głównie z niemiec (i pochodnych) system wsiadania jest zazwyczaj właśnie typowo niemiecki czyli wsiadanie pierwszymi drzwiami tylko i wyłącznie. Przerobienie tego systemu na system wsiadania wszystkimi drzwiami jest dość banalny i aż dziwię się, że do tej pory nie było żadnego poradnika jak to zmienić.

Tak więc zaczynajmy:

1.W interesującym nas modelu autobusu otwieramy interesujący nas plik .bus i sprawdzamy tam dwie rzeczy (Dla pojazdów przegubowych trzy)

a. Jaka jest dokładna nazwa pliku passengercabin.cfg
Kod:
[passengercabin]
model\passengercabin_GN92_main.cfg
b. Jaka jest dokładna nazwa pliku door.osc
Kod:
[script]
[...]
script\door-3.osc
[...]
c1. Jaka jest nazwa pliku .bus odpowiedzialnego za sekcję B (Punkt tylko dla pojazdów przegubowych)
Kod:
[couple_back]
MAN_GN92_trail.bus
false
c2. W pliku .bus przez nas znalezionych w punkcie c1 sprawdzamy nazwę passangerscabin sekcji B.

2.Kolejny krok to otworzenie wszystkich plików przez nas szukanych w dowolnym edytorze tekstu (polecam Notepad ++) oraz wykonanie ich kopii zapasowych.

3.W plikach passangerscabin.cfg szukamy takiej sekcji
Kod:
###################################

[entry]
0

[entry]
2

{noticketsale}

[exit]
10

[exit]
12

[linkToPrevVeh]
16

###################################

Kolejne wpisy [entry] oznaczają ścieżkę wejść a wpisy [exit] ścieżkę wyjść. Należy je liczyć od góry zawsze od 0 (osobno [entry] i osobno [exit])

Pierwszym ważnym krokiem będzie dopisanie pod ostatnim [entry] kolejne takie wpisy ale z numerami ścieżek (tą cyfrą pod spodem) zgodnie z numerami ścieżek jak we wpisach [exit] Zazwyczaj wpisy są dodawane zgodnie z kolejnością drzwi w pojeździe więc nie musimy się martwić o to który numer ścieżki to które drzwi.

Przykład uzupełnionego wpisu passangerscabin:
Kod:
###################################

[entry]
0

[entry]
2

{noticketsale}

[entry]
10

[entry]
12

[exit]
10

[exit]
12

[linkToPrevVeh]
16

###################################

Przy takim wpisaniu pasażerowie będą podchodzili do pierwszych drzwi w sytuacji gdy wszystkie drzwi będą zamknięte a w sytuacji gdy któreś drzwi otwarte to pasażerowie udadzą się do najbliższych otwartych.

Można uzyskać jeszcze inną sytuacje: Pasażerowie przy zamkniętych drzwiach udadzą się do najbliższych im drzwi jednakże nie będą reagowali na inne otwarte drzwi niż te, do których się udali w pierwszej kolejności. Uzyskać to można dodając pod danymi wejściami wpisy {withbutton}:
Kod:
[entry]
0

[entry]
2

{withbutton}
Po wykonaniu przez nas zmian zapisujemy pliki ale ich nie zamykamy, jeszcze się przydadzą.

4. Kolejnym etapem będzie otwarcie szukanego przez nas wcześniej pliku door.osc
W nim szukamy czegoś takiego:
Kod:
(L.L.door_0) 0.9 > (S.L.PAX_Entry0_Open)
    (L.L.door_1) 0.9 > (S.L.PAX_Entry1_Open)
    (L.L.door_2) 0.9 > (L.L.door_3) 0.9 > && (S.L.PAX_Exit1_Open) (S.L.PAX_Exit2_Open)
    (L.L.door_4) 0.9 > (L.L.door_5) 0.9 > && (S.L.PAX_Exit3_Open) (S.L.PAX_Exit4_Open)
Teraz sprawdzamy czy nasze ścieżki się zgadzają, mówię sprawdzamy dlatego, że nieraz skrypt (szczególnie te nowsze oparte już na manie ng czyli z omsi 2) mają już wpisane ścieżki do odpowiednich drzwi. Wytłumaczę jak sprawdzić:
Kod:
(L.L.door_0) 0.9 > (S.L.PAX_Entry0_Open) - Wpis [entry] z passangerscabin o numerze 0 (czyli pierwszy od góry, bo zaczynamy liczenie od 0)
    (L.L.door_1) 0.9 > (S.L.PAX_Entry1_Open) - Wpis [entry] o numerze 1
    (L.L.door_2) 0.9 > (L.L.door_3) 0.9 > && (S.L.PAX_Exit1_Open) (S.L.PAX_Exit2_Open) (S.L.PAX_Entry2_Open) (S.L.PAX_Entry3_Open) - wpisy [entry] 2 i 3 na drzwiach jak widać o numerach 2 i 3 czyli w tym przypadku na drugiej parze drzwi
    (L.L.door_4) 0.9 > (L.L.door_5) 0.9 > && (S.L.PAX_Exit3_Open) (S.L.PAX_Exit4_Open) (S.L.PAX_Entry4_Open) (S.L.PAX_Entry5_Open)
Przy sprawdzaniu musimy zobaczyć po prostu czy dla danych drzwi pasują wpisy z numerami odpowiadającymi im z pliku passangerscabin. Skrzydła drzwi także liczymy od 0 od przodu. W przypadku gdy nasz wpis wygląda podobnie jak w pierwszym [code] należy dopisywać dla danych drzwi kolejne wpisy (S.L.PAX_EntryX_Open) Gdzie X to numer wpisu entry liczonego od góry od zera z pliku passangerscabin. (W przypadku pojazdu przegubowego wpisy entry i exit z sekcji B będą zawsze tak jakby pod wpisami z sekcji A)

Po sprawdzeniu/dopisaniu takich wpisów (S.L.PAX_EntryX_Open) dla drzwi zapisujemy plik i cieszymy się pasażerami wsiadającymi wszystkimi drzwiami.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2016 15:17 przez CraherPL.)
31.12.2015 16:23
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: SuperKierowca , Magister , solarisjanek , landart , mattez , vikinq , Rox , wojtek916 , kubacichy , Jestem Szymek , MikeyV14 , cargonn12 , Mati0987 , uzytknik1 , Meteor359 , Sebal29 , KMSzczecin , HubertHubert , Westu , Kierowcaadam , MichałW , kewin111 , WUJEK WOJTAS , Iwo

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 92
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 22
Post: #2
RE: Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Super poradnik! Dzięki za niego. Gdybyś jeszcze dał radę objaśnić jak zrobić manualne otwieranie drzwi to był bym w siódmym niebie:)

15.01.2016 18:28
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #3
RE: Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Może niebawem coś takiego napiszę tylko tam to jest wyższa szkoła jazdy trochę bo co skrypt to ma praktycznie inaczej, raz trzeba gdzieś fotokomórkę wywalić raz dodać inne macro różnie to bywa ale postaram się coś napisać.

15.01.2016 18:33
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 84
Dołączył: 10-2018
Podziękowań: 20
Post: #4
RE: Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Witam. Zauważyłem że w niektórych pojazdach pod wpisami [entry] znajduje się jednocześnie {noticketsale} i {withbutton}. Co wtedy się dzieje?
Dodatkowo, mam pewien problem, którego proszę o rozwiązanie. Po wykonaniu door-moda dla Solarisów 12 i 18 BVG z perspektywy gracza wszystko działa pomyślnie. Żeby pasażerowie wsiedli oprócz naciśnięcia przycisku przyzwolenia, trzeba nacisnąć przycisk manualnego otworzenia drzwi, z symbolem wózka. Z tym nie mam problemu, tak samo jest w rzeczywistości. Problem tkwi w autobusach AI. "Kierowcy" AI nie umieją nacisnąć przyciska z symbolem wózka, więc pasażerowie przy drugich drzwiach nie reagują, ponieważ pod tymi drzwiami jest wpis {doorbutton}. Przy próbie naprawienia mojego problemu i wpisaniu w drugich drzwiach {noticketsale} (w pierwszych było już wcześniej) owszem, pasażerowie przy zamkniętych drugich podchodzą do pierwszych (otwartych), jednak, przy wszystkich zamkniętych drzwiach zawsze kierują się do pierwszych. W czym tkwi problem? Czy da się go rozwiązać?
Pozdrawiam.

14.01.2020 19:50
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #5
RE: Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Nie ma takiego wpisu jak doorbutton.
Na wszystkie pytania odpowiedź masz w treści poradnika.

Tutaj cytat:

Można uzyskać jeszcze inną sytuacje: Pasażerowie przy zamkniętych drzwiach udadzą się do najbliższych im drzwi jednakże nie będą reagowali na inne otwarte drzwi niż te, do których się udali w pierwszej kolejności. Uzyskać to można dodając pod danymi wejściami wpisy {withbutton}


Bądź miły dla osoby która próbuje Ci pomóc na forum, tym bardziej, że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
15.01.2020 09:49
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 84
Dołączył: 10-2018
Podziękowań: 20
Post: #6
RE: Dodanie możliwości wsiadania wszystkimi drzwiami tzw "Door mod"
Chodziło mi o withbutton. Za drugim razem źle napisałem. To co napisałeś jest dla mnie oczywiste i wciąż nie rozwiązuje mojego problemu.

15.01.2020 16:25
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: