Zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 1.5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Fikcyjne Andrewice
Autor Wiadomość

Cześć
Użytkownicy
Liczba postów: 106
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 64
Post: #1
Fikcyjne Andrewice
Witam wszystkich bardzo serdecznie w to niedzielne popołudnie.

Kilka dni temu, rozpocząłem pracę nad swoim najnowszym projektem 'Fikcyjne Andrewice'. Jest to średniego rozmiaru miasto, z komunikacją miejską, a dokładniej z dziewięcioma liniami, z których dwie zostaną zaprezentowane w pierwszej wersji mapy. Szczerze mówiąc, nie zrobiłem jeszcze za wiele, lecz myślę że to co już zrobiłem jest dość dobrym początkiem. Z czasem również dojdzie troche więcej szczegóły tj. znaki drogowe, oświetlenie czy dziury/łaty drogowe. Bez dalszego zanudzania, przedstawiam screeny, opisy i plany na rozwój mapy :

SCREENY
Pętla Osiedle Leśne
[Obrazek: zj2agxe26h6753nzg.jpg]

[Obrazek: wrcp96sq3b9hwagzg.jpg]

[Obrazek: x1adaj97lmn0t30zg.jpg]

Niektóre rzeczy zostaną jeszcze poprawione, zostaną dodane krawężniki na niedokończonych odcinkach i oczywiście słupki przystankowe czy wiaty.

Bloki na Osiedlu Leśnym
[Obrazek: hp8ibmpu3q2v0k4zg.jpg]

[Obrazek: nd1rvvuxcgir4iczg.jpg]

[Obrazek: lko3aobys2tnorkzg.jpg]

[Obrazek: khhcolc1riecg17zg.jpg]

[Obrazek: 54abckb635css3szg.jpg]

[Obrazek: dff1oei8aqh2ac8zg.jpg]

Dodane zostaną jeszcze kilka budynków, latarnie czy zieleń.

Dalszy ciąg ulicy Leśnej
[Obrazek: kx4rl2zpee81y86zg.jpg]

[Obrazek: m4xach10yjt2452zg.jpg]

[Obrazek: qe247susnqw8adhzg.jpg]

Niektóre rzeczy zostaną jeszcze poprawione

Skrzyżowanie ulic Leśnej i Marii Skłodowskiej-Curie wraz z Liceum Ogólnokształcącym
[Obrazek: jyc2apgag8a01nezg.jpg]

[Obrazek: 31a33rc2jrolt9bzg.jpg]

[Obrazek: 8y2mzhry7cnkvsyzg.jpg]

Zostanie ukończony płot, ogrodzenie, zieleń i inne istotne element otoczenia.

Podsumowanie
Podsumowując, myślę że na tej nie wielkiej części którą narazie rozpocząłem, poradziłem sobie dość dobrze. Nie wygląda to najgorzej. Każda oferta współpracy mile widziana.

Zapraszam do oceniania - pozytywnych komentarzy i konstruktywnej krytki.

Pozdrawiam:)


mattez w dniu 04.10.2015 o 19:12 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Zamknięto screeny w spoiler celem poprawienia wydajności wątku.


04.10.2015 18:22
Szukaj postów

TO JEST USTAWA
Użytkownicy
Liczba postów: 334
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 36
Post: #2
RE: Fikcyjne Andrewice
Będą szersze ulice? I czy to jest ostateczna nazwa?


Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
04.10.2015 18:36
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 88
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 288
Post: #3
RE: Fikcyjne Andrewice
Zwrócę uwagę na 3 rzeczy;)

1. Jesteś nowy i pewnie lecisz radiusami, bo innej opcji robienia łuków nie znasz. A ja polecę Tobie jedną rzecz. Zrób nowego splina i użyj "R". Nagle się obraca, a jak obrócisz jak będziesz chciał - będziesz mógł sobie zrobić łuk;)

2. Nie używaj trójwymiarowych drzew! One ostro spowalniają OMSI;)

3. Nie rób za szerokich ulic, bo to trochę dziwnie wygląda;)

Poza tym wygląda nawet dobrze, tragedii nie ma;)

04.10.2015 18:42
Szukaj postów

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #4
RE: Fikcyjne Andrewice
Fajnie, że zapraszasz do oceniania pozytywnych komentarzy - no bo jakby się takowe pojawiły to trzeba by je było skomentować słowami "wybierz się do okulisty", lub podobnymi, ale nie uciekajmy w dygresję, do rzeczy.
1. http://www.mediafire.com/convkey/3d3c/zj...?size_id=8 Tu rzuca się w oczy brak wszystkiego, poza drzewami. Samych drzew jest przesadnie dużo, za to nie ma ściółki, krzaków i tym podobnych.
2. http://www.mediafire.com/convkey/789c/wr...?size_id=8 To samo co wyżej, dochodzi do tego chamskie przejście asfaltu w trawnik.
3. http://www.mediafire.com/convkey/88c2/x1...?size_id=8 Dodajemy jeszcze o wiele za szeroki krawężnik.
4. http://www.mediafire.com/convkey/600c/hp...?size_id=8 Las + ogrodzony blok z drzewami w ogródku. Takich cudów jeszcze nie widziałem.
5. http://www.mediafire.com/convkey/a99a/nd...?size_id=8 "Nawpycham wszystkiego co się da, może się komuś spodoba".
6. http://www.mediafire.com/convkey/547e/54...?size_id=8 Pustki, chaotycznie poustawiane obiekty.
7. http://www.mediafire.com/convkey/78b8/df...?size_id=8 Użyłbym tu niezbyt kulturalnego słowa na "p", ale nazwę to eufemistycznie chaosem.
8. http://www.mediafire.com/convkey/aa6d/kx...?size_id=8 Kamienice i las, to do siebie pasuje!
9. http://www.mediafire.com/convkey/d92f/qe...?size_id=8 Chaos fi 2.
10. http://www.mediafire.com/convkey/f231/jy...?size_id=8 Nie widzę sensu w pokazywaniu terenu aż tak nieskończonego.
11. http://www.mediafire.com/convkey/6de1/8y...?size_id=8 Niepotrzebne radiusy.
Tyle z mojej strony, moim zdaniem to co pokazałeś jest bardzo słabe.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

04.10.2015 18:43
Szukaj postów

Cześć
Użytkownicy
Liczba postów: 106
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 64
Post: #5
RE: Fikcyjne Andrewice
@rurkowiec Ulice oczywiście będą węższe. Teraz zauważyłem że byłoby nawet miejsce na dwupasmówkę... A co do drugiego, jest to ostateczna nazwa mapy.

@Adamek Dziękuję za porady. Mam nadzieję że mapa będzie się rozwijała w dobrym kierunku:) Pozdrawiam.

@Ikarus 132 Z wieloma Twoimi opiniami się definitywnie nie zgadzam ! Jakby co, polecam również tobie wizyty u okulisty. Co do bloku i kamienic, otoczenie zostanie poprawione. Chaos ? Chyba nie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.10.2015 19:17 przez solarisjanek.)
04.10.2015 19:16
Szukaj postów

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #6
RE: Fikcyjne Andrewice
Tak, kompletny bezład, podobnie zresztą jak w Twojej powyższej wypowiedzi. Zobacz sobie, co tam poustawiałeś. Szkołę, ok. 10-12 piętrowy blok, kamienice i las po drugiej stronie ulicy. Dodatkowo, blok od kamienic oddzielają wysokie drzewa. To wszystko jest poukładane tak, hmm... dziwnie, że aż trudno to opisać. Polecasz mi wizyty u okulisty? Okej, pogadamy jak Twoja mapa będzie dostosowana do innego poziomu, niż poziom przeciętnego 11-latka.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

04.10.2015 19:27
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 61
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 85
Post: #7
RE: Fikcyjne Andrewice
Powyżej komentujący mają rację w większości uwag. Staraj się myśleć o realnym świecie, gdy coś projektujesz i zastanów się, co by było, gdyby coś takiego istniało naprawdę. Przykład z drzewami - nie sądzę, żeby jakikolwiek administrator, wspólnota mieszkaniowa, czy zakład gospodarki mieszkaniowej zezwolił na sadzenie kilkunastometrowych brzóz metr od bloku. Po pierwsze gałęzie zasłaniałyby ludziom widok z okien, po drugie w razie wichury to drzewo tłukłoby się o budynek, a po trzecie są jakieś normy bezpieczeństwa i nie sadzi się drzew tak blisko, bo mogą kogoś zabić, gdy się złamią i wpadną w okna.

Uwaga o radiusach służy poprawie wydajności mapy. Na razie działa płynnie, ale gdy się rozrośnie, to radiusy zaczną mocno ciążyć.

Mała dygresja do Ikarusa - denerwuje mnie Twój sposób wytykania błędów i to nie pierwszy raz. W końcu muszę o tym wspomnieć. Uważam, że jesteś arogancki, wyjeżdżasz z prywatnymi wycieczkami i porównujesz umiejętności, czy poziom intelektualny ludzi do dzieci. Trochę pokory, a uwagę da się zwrócić konstruktywnie, bez wywyższania się nad kimś stażem, czy umiejętnościami. Kibolskiego podpisu pod avatarem nie skomentuję, bo to charakterystyczne dla nastolatków, którzy przechodzą wiek buntu.

Spons_ w dniu 05.10.2015 o 04:19 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Prywatne porachunki na PW proszę sobie wyjaśniać.Takich rzeczy na łamach forum nie będziemy tolerować.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.10.2015 20:45 przez strazaq.)
04.10.2015 20:39
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Invis , mati555 , Kozłowski , kacper_2000 , Sebastian

TO JEST USTAWA
Użytkownicy
Liczba postów: 334
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 36
Post: #8
RE: Fikcyjne Andrewice
Nie wyraziłem się jasno, przepraszam. Chodziło mi właśnie o 2 i 3-pasmówki.


Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
05.10.2015 09:07
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 49
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 127
Post: #9
RE: Fikcyjne Andrewice
Spoglądając na zdjęcia dostrzegam, że czeka Cię jeszcze wiele nauki choć nie jestem zdziwiony, że ciężko Ci jest od razu wejść w wysoki poziom. Popełniłeś niestety kilka podstawowych błędów, które mogą się przypomnieć za jakiś czas, a mianowicie chodzi mi o użycie drzew 3d, które absolutnie nie powinny być obsługiwane przez tak mało wydajny silnik gry; wyglądają super, ale wygląd nie łączy się w żaden sposób z grywalnością. Drugi błąd już też został powyżej wymieniony. Chodzi o zaokrąglenia splajnów - są one zbyt rażące. Nie jest powiedziane, że będzie to dyskomfort jeżeli reszta pozostanie lekka, ale jest to coś czego na pewno powinniśmy unikać w projektach. Szerokość drogi też budzi moje wątpliwości bo taka droga powinna być już dwupasmowa w obu kierunkach. Mimo wszystko życzę Ci powodzenia i rozwijaj się dalej. Poza tym poczucie estetyki i sposób radzenia sobie ze scenerią są ok, a na pewno będzie lepiej;) Może po prostu na razie poobserwuj inne projekty, staraj się wzorować i wówczas podejmij próbę reklamy projektu na forum?
Powodzenia i pozdrawiam.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.10.2015 16:56 przez Heir.)
05.10.2015 16:55
Szukaj postów

Cześć
Użytkownicy
Liczba postów: 106
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 64
Post: #10
RE: Fikcyjne Andrewice
@Heir Serdecznie dziękuję za opinię;) Masz rację - chwilkę poczekam (miesiąc czy dwa) i poobserwuje rozwój sceny OMSI. Jeśli się tak zastanowić, używając rady - których jeszcze mam nadzieję przybędzie - zacznę nową mapę. Mam już nawet pomysł. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam:)

W związku z tym, proszę moderator o tymczasowe zablokowanie wątku. Jeśli wrócę to za ok. miesiąc, a jeśli nie to przynajmniej nie będzie zaśmiecało forum;)

Pozdrawiam.

Spons_ w dniu 05.10.2015 o 18:55 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Zgodnie z życzeniem autora wątku.


05.10.2015 18:49
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Heir
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: