Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] LiAZ 5293.00 (v1.0)
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 156
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 30
Post: #1
LiAZ 5293.00 (v1.0)
[Obrazek: CJGJMdd.jpg]

Model: LiAZ 5293.00 (ЛиАЗ-5293.00)
Wersja 1.0
Autor modelu i dźwięków: Dhanny.
W tworzeniu modelu uczestniczyli także: Himmel, il_86, Slavok.
Konwert do Omsi: Dhanny, Slavok.

Łącze do źródła: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:
Model będący pierwszą wersją autobusu "częściowo-niskopodłogowego" (tzn. przód niskopodłogowy, zaś część za środkowymi drzwiami podniesiona) niskowejściowego (podziękowania dla użytkownika rurkowiec) produkowanego przez rosyjski zakład ЛиАЗ.





Spons_ w dniu 20.08.2015 o 08:25 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Sprawdziłem linki, wprowadziłem drobne zmiany.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.02.2016 08:26 przez Spons_.)
07.01.2015 17:03
Szukaj postów Cytat

Ozjasz Goldberg
Użytkownicy
Liczba postów: 330
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 35
Post: #2
RE: LiAZ 5293.00
To się fachowo nazywa niskowejśćiowy.


Procesor: Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz
RAM: 8.00 GB
Karta Graficzna: MSI Radeon R7 250X 1 GB 128-Bit GDDR 5
System Operacyjny: Windows 10

https://youtu.be/0CGYCR4jumY
07.01.2015 22:56
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 194
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 16
Post: #3
RE: LiAZ 5293.00
Świetny. Mechanicznie taki sam jak 5256.26 (mały silnik Caterpillar, skrzynka Allison T280R, most Raba 718), ale brzmi już ciut inaczej, jakby bardziej realnie. Fajne ma siedzonka, kabinę i inne dodatki, obowiązkowo wyposażony w elementy do "kołchozu" ("kołchoz" to taki rosyjski odpowiednik naszego określenia "wiejski tuning", pochodzi od nazwy dużego, państwowego gospodarstwa rolnego działającego na zasadzie spółdzielni produkcyjnej). Kołpaczki, flagi, firanki, nawet przedni zderzak można dopasować wg pożądanych odcieni, ułożyć własny schemat. Jest zaawansowany termometr (działa podświetlenie!), aparatura z informacją o przystankach. Jest też ogromny tylny chlapacz (reaguje na ruchy modelu, giba się przy hamowaniu itd.). Są również dechy do założenia pod okna przednie oraz boczne.
Model bardzo ładnie się prowadzi, skrzynia charakterystycznie przeciąga biegi (można też użyć manualnego wybierania biegów, ale będzie szarpać). W tle oprócz basowego brzmienia silnika słychać wycie mostu Raba, a przy hamowaniu charakterystyczny wyjący retarder, na postoju wibracje... Otwarcie każdego okna czy klapy w dachu wywołuje efekt przepływu powietrza, co jest obecne w LiAZach 5256.26, 5256.25 (taki sam, ale ze starym "ryjkiem" i "tyłkiem"), oraz przegubowym 6212.00 stworzonych na tej samej bazie, i w 5292.20 - całkiem niskopodłogowym, przy czym wadą tego rozwiązania jest nadmiernie przedostający się do środka dźwięk silnika z zewnątrz. Sam nie wiem jak to naprawić, więc się nie czepiam. Kabinę da się otworzyć łapiąc za klamkę. Co ze sprzedażą biletów? Otwieramy kabinkę i szlus. Nie ma przewidzianego okienka do sprzedaży biletów, tak jak w prawdziwym. Dziwią mnie osiągi i zestopniowanie skrzyni biegów, ale przełożenie mostu Raba (5.44) zgadza się z danymi fabrycznymi. Ustawienia skrzynki chyba też, chociaż dziwne że przy 55 km/h mamy 5. bieg i 1500 rpm, a 6-tkę załącza dopiero przy 70, i to jak się jedzie z piórkiem na gazie. Cóż, to samo było w 5256.25 i .26.
Wady? Mało repaintów... teoretycznie pasują te z 5256.26, ale jak znam życie to zaraz i na niego powstanie całe mnóstwo "dedykowanych". Wspomniane już dziwne zachowanie skrzyni (ale jeśli to realny "ficzur", to nie mam prawa się czepiać). Dziwny bug z dźwiękami (po otwarciu okien). Nieco skaszaniona animacja drzwi, górne widełki nie trzymają się w szynach umieszczonych na dole tego "pudła" nad drzwiami. Nie widać tego bardzo, ale z bliska razi, chociaż kto tam w sumie ogląda te drzwi... I w sumie to by było na tyle.

Moja ocena? Mocne 5 w 6-stopniowej skali ocen. Bardzo dobry model.


Marszałek polny Bernard Law Montgomery:
" Ja sam przebiłem sobie drogę przez Afrykę i uczestniczyłem w wielu bitwach. Myślę jednak, że to, co osiągnąłem, nie dorównuje temu, co osiągnął marszałek Rokossowski."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.01.2015 23:37 przez szmelcedes.)
07.01.2015 23:36
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: M@ttez
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: