Zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 50 Głosów - 4.02 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Mapa Wrocławia (v0.2, BETA, by Siroccoxp)
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 221
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 19
Post: #31
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Czekałem, czekałem i w końcu się doczekałem. Mapa jest naprawdę dobrze zrobiona, ma świetny i przede wszystkim polski klimat, AI zachowuje się zaskakująco dobrze oraz jest dużo nowych obiektów, dzięki czemu otoczenie wygląda bardzo ładnie.

Niestety zawsze jest jakieś ale i w tym przypadku jest to największa ułomność Omsi, czyli niewykorzystywanie całych zasobów komputera. Najgorzej jest oczywiście w okolicach FATu i na dworcu autobusowym. Na skrzyżowaniu koło FATu, jadąc w stronę Alei Piastów, klatki spadają u mnie do 13 i mniej więcej na tym poziomie się utrzymują, dopóki stamtąd nie wyjadę. Na dworcu jest trochę lepiej bo jest to 15 klatek, ale też szału nie ma. Jeżeli chodzi o resztę mapy, to wydajność jest bardzo dobra, poza drobnymi przycięciami na doczytanie tekstur.

Powyższe wartości może nie byłyby straszne, gdyby nie to, że:
- gram bez lusterek
- widocznośc ustawiona na 450
- reflexion i bump map off
- efekty bufora off
- złożoność mapy i obiektów 0
- bloki terenu 1
- tekstury ograniczone do 256px
- samochody AI (te zaparkowane też) z mapy Berlina
- autobus AI to U10

A teraz sprzęt:
AMD Athlon II X4 640 3GHz
HIS Radeon HD5770 1GB GDDR5 128bit
4GB RAM 800MHz
Reszty nie podaję, bo jest bez znaczenia.

Proponuje coś z tym FATem pokombinować, bo klatki na całej mapie utrzymują się w granicach 25-35, co jest naprawdę sporo, jak na taki stopień rozbudowy a jak się tam wjeżdża to nagle jest taki drop jakbym spadł ze schodów. Mam nadzieję, że z każdą kolejną wersją mapy wydajność będzie wzrastać albo przynajmniej zostanie taka jaka jest.


Windows 10 Enterprise x64

Intel® Core™ i7-6700K @ 4.20GHz | Cryorig H5 Ultimate | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G 192bit | ASRock Z170 Extreme4 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz | Samsung 850 EVO M.2 120GB | Western Digital Blue 1TB 7200RPM | Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold | NZXT H440
29.11.2013 21:56
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 712
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 877
Post: #32
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
NIestety z Fatem nieda się zrobić nic z tego względu iż zajmuje on sporą powierzchnię i autobus jedzie tam praktycznie z 4 kierunków tak więc nie można sobie pozwolić żeby w tym rejonie fragment mapy był ułomniejszy od reszty mapy. Jedynym rozwiązaniem jest stworzenie od nowa dedykowanych obiektów i uproszczeniem ich jak najbardziej gdyż zapewne jest w nich wiele niepotrzebnych trójkątów co skutkuję wczytaniem obiektu (biała bryła) i dopiero później wczytaniem tekstur. Jak pokazał eSel usuwając te obiekty z FAT-u Fps-y są na zadowalającym poziomie. Poza tym ja osobiście czekam na OMSI 2 jeżeli nie będzie widać, żadnej różnicy trzeba będzie rozważyć jakąś koncepcje.

Znany nam kolega wrzucił film z mapy aczkolwiek przesadził trochę z ilością dodatkowego AI xD Pisze, że miał 20FPS no tak ale jeżeli korzysta się z tylu wariantów aut to ja się nie dziwie:D





Dzięki za 700 plusów :lol:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2013 23:42 przez siroccoxp.)
29.11.2013 23:03
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 221
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 19
Post: #33
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Więc nie pozostaje nic innego, jak mieć nadzieję, że Omsi 2 coś w tym temacie zmieni. Tak czy inaczej należą Ci się wielkie brawa :brawo:


Windows 10 Enterprise x64

Intel® Core™ i7-6700K @ 4.20GHz | Cryorig H5 Ultimate | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G 192bit | ASRock Z170 Extreme4 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz | Samsung 850 EVO M.2 120GB | Western Digital Blue 1TB 7200RPM | Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold | NZXT H440
30.11.2013 00:15
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 0
Post: #34
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Aby zapowiedzi koncowych przystankow dzialaly, trzeba dodac koncowke "_#terminus".
"aleja piastow_#terminus" i "Dworzec Autobusowy_#terminus" zadzialaly dzisiaj w Citaro:D


Nie mam polskich znakow...:(
30.11.2013 10:09
Szukaj postów

Lübeck
Użytkownicy
Liczba postów: 75
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 4
Post: #35
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Mapka super! Tylko w niektórych miejscach się tnie (szczególnie w odcinkach z budynkami). Da się to naprawić?


Stadtverkehr Lübeck

İmageİmage
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2013 16:08 przez Solaris.)
30.11.2013 16:08
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 712
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 877
Post: #36
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Prawdopodobnie OMSI 2 coś tu poradzi, jeżeli nie będzie trzeba pokombinować.

A tak btw. Prowadzone są prace nad AI. Dodany zostanie mercedes Citaro z kilkoma wariantami malowania. Plus kolejne, na inne autobusu. Prawdopodobnie paczka będzie jeszcze dzisiaj o ile uda mi się hurtem zrobić nowe malowania. Wersja lekka AI czyli podstawowe auta z Berlina bez piętrusów plus nowe autobusy) rozbudowana czyli to co teraz plus nowe Warianty autobusów.

PZDR siroccoxp


Dzięki za 700 plusów :lol:
30.11.2013 16:48
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 221
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 19
Post: #37
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
W plikach tile_7_14.map, tile_8_16.map i tile_6_16.map wstawione są trzy pojazdy - Fiat Ducato, Mercedes-Benz W210 i Volkswagen LT. Jeżeli komuś, podczas wczytywania obiektów wyświetla się błąd "Zugriffsverletzung bei adresse", to niech sprawdzi czy ma te pojazdy w folderze Vehicles. Nawet jeżeli nie ma ich w plikach parklist i AI_list, to trzeba je mieć, bo służą jako obiekty scenerii. Oczywiście można je z mapy usunąć, ale polecam to rozwiązanie tylko tym, którzy wiedzą "z czym to się je".


Windows 10 Enterprise x64

Intel® Core™ i7-6700K @ 4.20GHz | Cryorig H5 Ultimate | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G 192bit | ASRock Z170 Extreme4 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz | Samsung 850 EVO M.2 120GB | Western Digital Blue 1TB 7200RPM | Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold | NZXT H440
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2013 17:51 przez Puchalke.)
30.11.2013 17:49
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 712
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 877
Post: #38
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Gra nie ma kompatybilności wstecznej. Jeżeli gra ma wyższą łatę to powinno pójść.

skawek w dniu 02.12.2013 o 21:31 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Oj Siro, Siro... Rozumiem, że to z pośpiechu.



Dzięki za 700 plusów :lol:
01.12.2013 08:54
Szukaj postów

Jedyny taki.
Użytkownicy
Liczba postów: 70
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 42
Post: #39
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Stawiam Ci flaszkę za tą mape! Dobra robota, czekam na pełną wersje mapy.:)


[Obrazek: icon_dog_walk.svg]
Kliknij, pomóż!
01.12.2013 11:15
Szukaj postów

b-dziewiętnaście
Użytkownicy
Liczba postów: 10
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 2
Post: #40
RE: Mapa Wrocławia v.0.2 BETA by Siroccoxp
Mi na wersji 1.06 chodzi bez problemu, troszeczkę tylko się przycina przy FAT i Dw. Głównym a tak jest git:)

02.12.2013 00:28
Szukaj postów
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: