Witajcie!
Jak zauważyłem, duża ilość użytkowników ma problemy z tworzeniem tekstur, na pojazdy zawarte oryginalnie w grze. W związku z tym zdecydowałem się na stworzenie poradnika wyjaśnającego ten temat.
Potrzebne:
- Dowolny program graficzny (byle nie MS Paint)
-
Folder SDK zawierający Repaint Tool oraz wzory do malowań.
Krok 1
Stworzenie malowania na pojazd.
- otwieramy folder zgodny z wybranym przez nas pojazdem (w przypadku NL202 jest to folder NG272)
- wybieramy plik z końcówką
_MU.bmp
- kopiujemy go w dowolnie wybrane przez nas miejsce (najlepiej na pulpit)
- otwieramy kopię na pulpicie naszym programem graficznym.
- tworzymy na nim malowanie (nie musimy przejmować się światłami czy szybami, Repaint Tool uzupełni teksturę o nie)
- zapisujemy plik jako
moja_nazwa.BMP
Krok 2
Obsługa programu RepaintTool
- otwieramy program RepaintTool
- naciskamy Convert
- wybieramy plik .rpc (przy NL/NG z dopiskiem full)
- następnie wybieramy plik z naszą teksturą w .BMP
- na pytanie "Convert this repaint" klikamy "Ja"
- w miejscu w którym zapisany został plik .bmp znajduje się teraz jeszcze plik .dds (pseudo .dds)
- tworzysz odpowiednio plik .cti; dla nie znających tego plik zalecam konfigurację według wzoru z oryginalnego pliku.
I to wszystko, jedyne co pozostało to sprawdzić swoją teksturę.
Publikacja na innych forach dozwolona, jeżeli podany zostaje autor. Udostępnianie na innych zasadach do konsultacji poprzez prywatną wiadomość.