Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Zmienne systemowe i predefiniowane zmienne lokalne w OMSI
Autor Wiadomość

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,439
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #1
Zmienne systemowe i predefiniowane zmienne lokalne w OMSI
Prezentuję listę i objaśnienia wszystkich zmiennych systemowych i predefiniowanych zmiennych lokalnych w systemie skryptowym OMSI.

Poradnik został stworzony wyłącznie dla Strefy-OMSI z pomocą moderatora i technika Strefy ( siwy_Snk dzięki ;) ). Dla niezarejestrowanych dostępna jest wersja "demo" z objaśnieniami jednej tylko kategorii. Jeśli zauważyłeś błąd lub nieścisłość - napisz do mnie Prywatną Wiadomość w tej sprawie.

Zmienne systemowe
Są obecne w pliku <folder OMSI>\program\varlist_system.txt :
  • Timegap - odstęp czasowy od ostatniego przebiegu skryptowego, a dokładniej od wykonania tzw. ramki (w sekundach);
  • GetTime - czas bezwzględny liczony od uruchomienia OMSI (w sekundach);
  • NoSound - deaktywacja dźwięków (0 = dźwięk włączony, 1 = wyłączony);
  • Pause - pauza w grze (0 = symulacja aktywna, 1 = symulacja zatrzymana);
  • Time - czas liczony od północy bieżącego dnia (w sekundach);
  • Day - dzień liczony od początku bieżącego miesiąca (oczywiście wynik jest w dniach);
  • Month - miesiąc (w miesiącach);
  • Year - rok (w latach);
  • DayOfYear - dzień liczony od początku bieżącego roku (w dniach);
  • mouse_x - współrzędna X położenia kursora myszy na ekranie (w pikselach);
  • mouse_y - współrzędna Y położenia kursora myszy na ekranie (w pikselach);
  • PrecipType - typ opadów (0 = brak, 1 = deszcz, 2 = śnieg);
  • PrecipRate - gęstość opadów (0 = brak opadów, 1 = maksymalne opady);
  • coll_pos_x - pozycja kolizyjna, liczona po osi X od środka pojazdu, używana do wywoływania wyzwalacza kolizji (w metrach);
  • coll_pos_y - pozycja kolizyjna, liczona po osi Y od środka pojazdu, używana do wywoływania wyzwalacza kolizji (w metrach);
  • coll_pos_z - pozycja kolizyjna, liczona po osi Z od środka pojazdu, używana do wywoływania wyzwalacza kolizji (w metrach);
  • coll_energy - "energia" kolizji, używana podczas wyzwalania kolizji (w Nm - niutonometrach);
  • Weather_Temperature - temperatura powietrza (zewnętrzna) (w stopniach Celsjusza);
  • Weather_AbsHum - wilgotność powietrza (w gramach na metr sześcienny);
  • AutoClutch - aktywuje opcję automatycznego sprzęgła (dostępne od OMSI w wersji 1.03);
  • wearlifespan - tej zmiennej zdaniem Autorów nie wolno używać (obecne od OMSI 2);
  • SunAlt - kąt wysokości słońca (w stopniach) (dostępne od OMSI 2).


Predefiniowane zmienne lokalne

Obiekty scenerii
Plik zawierający: <folder OMSI>\program\varlist_scenobj.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Pojazdy - zmienne liczbowe
Plik zawierający: <folder OMSI>\program\varlist_roadvehicle.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Pojazdy - zmienne łańcuchowe
Plik zawierający: <folder OMSI>\program\stringvarlist_roadvehicle.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Ludzie i pasażerowie
Plik zawierający: <folder OMSI>\program\varlist_human.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Legenda:
Każdy podpunkt zaczyna się nazwą zmiennej, następnie podane jest słowne wyjaśnienie i opcjonalnie w nawiasie jednostka lub dozwolone stany, oraz:
(X) - brak dostępu do zapisu;
(X*) - zmienne dwukierunkowe - jeśli pojazdem kieruje gracz, skrypt może odczytać np. stan świateł czy kierunkowskazów, jeśli natomiast jest to pojazd AI, stany muszą być ustawiane.


Poradnik został napisany wyłącznie dla Forum http://strefa-omsi.pl i nie może być rozpowszechniany we fragmentach lub w całości na innych stronach bez zezwolenia głównego Autora. Potencjalnym "złodziejom treści" mogę powiedzieć: "jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie", poza oczywiście konsekwencjami prawnymi.


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2015 12:24 przez skawek.)
17.05.2013 12:19
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mattez , KaJotT3D
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: