Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 21 Głosów - 4.24 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 01-2015
Podziękowań: 0
Post: #21
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Tekstury naprawione, jednak w dalszym ciągu przy Fordońska-Traktorzystów brak mapy na pewnym odcinku.

09.10.2017 15:28
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 209
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 38
Post: #22
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Wielka szkoda.
Sam nie miałem szczególnych problemów z odpaleniem mapy. Z teksturami też sobie jakoś poradziłem, chociaż zajęło mi to trochę czasu.
Problem z mapą jest natomiast inny - jej optymalizacja jest kompletnie skopana. Gdy wczytuję mapę na Wyścigowej, to gra praktycznie od razu się zawiesza, a symulacja "posuwa się naprzód" co 10-15 sekund o kilka klatek, żeby znowu zastygnąć na kolejne 10-15 sekund. Od strony pętli Nad Wisłą i Mariampola jest dużo lepiej - tutaj po ograniczeniu rozmiaru wszystkich tekstur udało mi się wyciągnąć 15-20 FPSów. Niestety, kiedy gra ładuje kolejne części mapy (a dodam, że dla przyspieszenia procesu ładowania kolejnych kafelków wczytuję całą mapę na starcie), FPSy momentalnie spadają mi do 5-7 a autobus zaczyna skakać (nawet leciutki dla mojego sprzętu Solaris). Mam dość leciwy sprzęt, więc może nie powinno mnie to dziwić, ale dla przykładu dodam, że na Lublinie po aktualizacji w najcięższych miejscach wyciągam 12-15 FPSów, a we Wrocławiu w okolicach FAT-u koło 10 (do tej pory uznawałem to miejsce za najbardziej obciążające dla mojego sprzętu). Na tej mapie - niestety - nawet w mniej zabudowanych miejscach FPSy rzadko przekraczają 17-18 FPSów - i to w edytorze! Krótko mówiąc - nie miałem do tej pory styczności z gorzej zoptymalizowaną mapą. Jest nieporównywalnie cięższa z miejscami bardzo ciężkim Wrocławiem, a nawet Lublinem przed aktualizacją, po którym summa summarum dało się jeździć. W moim przypadku - niestety - mapa ta jest tak kiepsko zoptymalizowana, że jest kompletnie niegrywalna.
A szkoda. Bo wizualnie jest niesamowicie. Pozwiedzałem mapę w edytorze i muszę powiedzieć, że strasznie żałuję, że nie mogę się przejechać. Klimacik jest niesamowity. A jakość wykonania jeszcze lepsza. Na pochwałę w szczególności zasługuje roślinność oraz tekstury gruntu - są po prostu niesamowite. Dodatkowo w paczce z mapą znajduje się dużo dedykowanych malowań oraz kilka wariantów ailistu. Niestety, nawet ten najlżejszy - ze standardowymi pojazdami i Solarisami na AI (chociaż autobusy AI mam już dawno wyłączone:P) - nie uratował tej mapy i nadal chodzi na moim sprzęcie jak napisałem.
Ja wiem, że mam stary sprzęt, więc może po prostu powinienem się zamknąć i kupić sobie nowy. No cóż, póki co ta mapa jest kolejnym powodem, żebym to uczynił:D. Nie mniej jednak, jeżeli autorowi starczy chęci i zapału, aby popracować nad optymalizacją to ja i inni posiadacze słabszych sprzętów będziemy wniebowzięci:P.
Wszystko jednak wskazuje na to, że posiadacze mocnych sprzętów będą bardzo zadowoleni. A mi nie pozostaje nic innego jak czekać na jakąś poprawkę, albo na nowy sprzęt.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.10.2017 15:46 przez omega44.)
09.10.2017 15:44
Szukaj postów Cytat

Ptram.eu
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 2
Post: #23
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Wykonanie 10/10, byłem w szoku jak dobrze odwzorowana jest pętla Wyścigowa, gdy odpaliłem mapę pierwszy raz poczułem się jak bym cofnął się w czasie.

Jednak po wybraniu autobusu na pętli Wyścigowa to co zaczyna się z nim dziać przy próbie ruszenia to jest komedia i nie pamiętam już kiedy ostatnio tak skakał mi autobus :lol: Po kilku próbach ruszyłem z kamerą skierowaną tylko na kierownice i wyjechałem z pętli, już na normalnym widoku udało mi się "przeciągnąć" Solarisa jeden przystanek po czym zniosło go do Brdy tuż przed wiaduktami Warszawskimi :lol: Po kolejnych próbach udało mi się przejechac aż do pętli Nad Wisłą gdzie odbijałem się w prawo i w lewo próbując opanować skaczący autobus, dalej już jakoś dotrwałem do Mariampola :

[Obrazek: 20171009002302_1.jpg]

Tak wyglądały moje pierwsze wrażenia, i nie mam tutaj uwag do autora bo za to co zbudawał należy mu się wielki szacunek i brawa, widzę tutaj bardziej winę samego OMSI które ogranicza twórców i jest najgorzej zoptymalizowaną grą z jaką się spotkałem przy tak prymitywnej grafice :hihi:

Mapę polecam wszystkim z mocnymi komputerami, musicie ją mieć bo jest świetna ;)
Sam z chęcią chciałbym jeszcze kiedyś edytować ten post jeśli zmienię komputer lub coś się poprawi z optymalizacją bo nie takiego posta chciałem pisać dla tej mapy ;)

Dzięki Kuba! I tak miałem sporo przyjemności oglądając to co zrobiłeś :czesc:

09.10.2017 16:57
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 03-2017
Podziękowań: 1
Post: #24
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Zdecydowanie Kamilu musisz zmienić kompa na mocniejszego.:)
Mapa jest po prostu ZAJEFAJNA. To co autor zrobił to po prostu jest epickie. Wiele razy byłem na Wyścigowej i to co jest na mapie to po prostu REAL w pełnym tego słowa znaczeniu. Dla kogoś kto jest sentymentalny i ma ogromny sentyment do dawnych miejsc, to po prostu mega sprawa. Wielki podziękowania i ukłony w stronę autora. Mam nadzieję, że mapa będzie rozwijana o kolejne linie. Serdecznie pozdrawiam.:)

09.10.2017 19:21
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Zawisza

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 49
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 67
Post: #25
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Mapa wygląda bardzo dobrze. Graficznie wszystko jest ok, dobór obiektów, malowanie terenu itd. Gdy już upewnimy się, że w logu nie ma żadnych błędów, mapa wydajnością nie odbiega od Lublina, czy Wrocławia (usunąłem sobie nawet te, które wynikały z niewłaściwego posortowania kolejności odjazdów w plikach ttl). Niestety największym problemem mapy jest bardzo niedokładne spasowanie ścieżek AI. W niektórych miejscach pojazdy znikają, w innych pojawiają się znienacka i wynika to właśnie stąd. Kolejny problem to wiele miejsc, gdzie na jednym pasie ruchu ścieżki pokrywają się równolegle i powoduje to przenikanie pojazdów, najeżdżanie ich na siebie itd. Ogólnie w ścieżkach jest bardzo duży bałagan w wielu miejscach. Częściowo udało mi się to opanować wyłączając w edytorze ruch na problematycznych odcinkach. Niestety nie wszędzie dało się to zrobić, a nie mam ochoty kompletnie przebudowywać splinów i kłaść ich od nowa lub od nowa konstruować kostki AI.

09.10.2017 19:46
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 11-2016
Podziękowań: 0
Post: #26
Rainbow RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Mapa ładna,sam jestem z bydgoszczy i ogólnie 9/10 ,ale jak spawnie autobus to mi on skacze dosłownie.Proszę o wyjeśnienie

09.10.2017 22:13
Szukaj postów Cytat

Super Moderator
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,663
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 825
Post: #27
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Wyjaśniam - twój komputer jest za słaby dla tej mapy.


Всех расстрелять.

CPU: AMD-FX6350 (Fortis 2 radiator) GPU: Saphirre Radeon R7 265X MOBO: ASRock 980DE3U3S3 R2.0 RAM: 2x 4GB GoodRam 1,35V DDR3 1600MHz
SSD: GoodRAM Iridium Pro 240GB 2,5" HDD: 2x 1TB Seagate Barracuda SATA III 7200RPM Installed OS: Windows 10 64bit & macOS Sierra 10.12.6
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

W sprawach technicznych pisz na forum. Bądź miły dla osoby, która próbuje Ci pomóc, tym bardziej, że robi to bezpłatnie.
09.10.2017 22:22
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 04-2016
Podziękowań: 0
Post: #28
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Mapa jest według mnie wprost genialna, i bardzo dobrze odwzorowuje linię nr. 70, ponieważ nią kiedyś jechałem!
Tylko trochę popraw AI bo się trochę wtapiają w drogę.
Za prawie 5 letnią pracę (oglądałem postępy tej mapy) masz 10/10


Czesc, mam nadzieje że to przeczytałes

Z poważaniem, Kuba ;)

Pozdrawiam

[Obrazek: sSEQb]
10.10.2017 13:34
Szukaj postów Cytat

Mateusz
Użytkownicy
Liczba postów: 95
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 102
Post: #29
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
To teraz czas na moją opinię mapy. Bydgoszcz była jedną z nielicznych map której postępy śledziłem od samego początku. Przechodząc do rzeczy,przejechałem wszystkie warianty mapy i muszę przyznać że mapa wymiata wizualnie. Na plus można zaliczyć również oryginalne zapowiedzi,realność trasy,wariant na Mariampol bo zawsze to dodaje jakiegoś urozmaicenia. Niestety minusem i to wielkim jest optymalizacja która u mnie jest na poziomie pierwszej wersji Lublina gdzie po przejechaniu jednego półkursu miałem dość,na szczęście autorzy Lublina wydali poprawkę gdzie optymalizacja jest dużo lepsza. Tutaj również liczę że Kuba! postara się o podobną poprawkę i mapa będzie również lepiej zoptymalizowana. Podsumowując mapa Bydgoszczy jest jedną z najlepszych polskich map realnych i za to trzeba pogratulować autorowi bo widać że włożył tutaj kawał świetnej roboty. Mam nadzieję że w przyszłości pojawi się poprawka i optymalizacja zostanie poprawiona. Mimo wszystko dzięki Kuba! za świetną mapę.

10.10.2017 16:16
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 08-2017
Podziękowań: 1
Post: #30
RE: Bydgoszcz v1.0 by Kuba!
Mapa bardzo realna oraz bardzo bardzo piękna lecz jeśli mogę coś zasugerować to fakt że ruchome drzewa bardzo zżerają optymalizacje:)

11.10.2017 15:20
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Kuba!
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: