Ponieważ OMSI do dziś nie ujrzało edytora spline'ów, który pozwalałby na większą automatyzację ich tworzenia niż ręczne dodawanie kolejnych punktów, postanowiłem na swój sposób wypełnić tę lukę. Przedstawiam tym samym aplikację, która pozwala na łączenie istniejących profili i manipulację nimi, a także eksport w postaci obiektu 3D - jako szablon do skrzyżowań.
Kluczowe cechy (i screeny):
Przejrzysty interfejs, pozwalający na przesunięcie wybranego profilu oraz odbicie lustrzane względem osi profilu. Lista zaimportowanych profili pozwala w łatwy sposób wybrać właściwy spline, ponadto istnieje możliwość zaznaczenia z poziomu podglądu 2D.
Narzędzie działające podobnie do funkcji Align Terrain znanej z edytora OMSI, pozwalające wyciąć w spline'ach przerwę o wymiarach dopasowanych do zaznaczonego profilu, a także wyrównać w pionie utworzone w ten sposób krawędzie. Sposób działania przedstawiają poniższe ilustracje.
Przed:
Po:
Eksport spline'ów z uwzględnieniem relatywnych ścieżek tekstur - nowoutworzone profile korzystają z tych samych plików graficznych, z których korzystały zaimportowane części składowe, niezależnie od folderu zapisu. Uniknięcie powielania tekstur wiąże się z mniejszym zapotrzebowaniem OMSI na pamięć karty graficznej, a także pozwala zaoszczędzić miejsce na dysku
Eksport do pliku OBJ umożliwia tworzenie szablonów w postaci obiektów 3D z teksturami i mapowaniem, które można wykorzystać np. przy tworzeniu modeli skrzyżowań. Import do Blendera (zarówno najnowszej wersji, jak i nadal popularnej 2.49) odbywa się bezproblemowo przy użyciu domyślnych ustawień, a wygenerowane materiały po eksporcie do OMSI będą wyglądać dokładnie tak samo, jak na spline'ach.
Dla (nadal) zainteresowanych projektem:
Spotkałem się już z pytaniem, czy tworzenie znacznej liczby dedykowanych spline'ów dla poszczególnych dróg na mapie wpłynie negatywnie na wydajność w porównaniu do korzystania z kilku powtarzalnych tzw. spline'ów terenu. W istocie jest zupełnie odwrotnie, ponieważ ładowanie plików .sli odbywa się wyłącznie podczas ładowania mapy, a oszczędność konkretnej liczby polygonów płynąca z korzystania z dedykowanych profili może w newralgicznych miejscach przełożyć się na nieznaczny wzrost fps. Na korzyść dedykowanych spline'ów przemawia jednak przede wszystkim łatwość układania i wprowadzania ewentualnych poprawek!
Osoby zaniepokojone niezbyt korzystnym stosunkiem liczby pokazanych przeze mnie projektów do liczby już wydanych uspokajam - program znajduje się już w fazie testów i wkrótce ujrzy światło dzienne!
Garstka technikaliów - obsługiwane tagi z plików sli:
Program powstaje w C# z użyciem kontrolek WPF. Czy będzie przydatny... ja mam nadzieję, że przyczyni się do popularyzacji dedykowanych spline'ów i obiektów drogowych na nowych mapach
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Naaaaaaaaareszcie! Tworzenie splinów w notatniku nie należy do najprzyjemniejszych, a sam "Spline Creator" (czy jakoś tak) jest dla mnie strasznie niezrozumiały (a sam plik po wyeksportowaniu jeszcze bardziej).
Mam jedno pytanie. W edytorze jest możliwość podglądu splinu tylko w wersji 2D?
A co do optymalizacji....
Wiadomo, że 3 pasmowa aleja z chodnikami i pasem zieleni będzie się szybciej ładować jako jeden splin, a nie jako 9.
Idzie nowe
Nie udzielam pomocy na PW!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.08.2017 18:58 przez mati555.)