Zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 165 Głosów - 4.58 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 102
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 139
Post: #131
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Jako autor propozycji nr 4, po wysłaniu mojej pracy MrYanke$'owi, spodziewałem się, że zostanie tutaj opublikowana w 100%. Niestety jest tylko takie 30%, czyli nic niewyjaśniający moich założeń schemat. Prezentacja uzasadniająca sens i przebieg wszystkich linii nie została Wam udostępniona.
Uważam, że do każdej pracy powinny zostać udostępnione również opisy tras, żeby ten konkurs był w 100% sprawiedliwy.
Moja 7-godzinna praca przez to poszła na marne, jeśli Wy, przez brak konkretów, nie rozumiecie zawartości schematu.
Moja koncepcja jest pokazana tutaj (jest to oryginalny plik, który wysłałem MrYanke$'owi): KLIK .
W skrócie, jest to podobny sposób prowadzenia linii jak w Winsenburgu.
Odpowiadając na uwagi, które wynikły przez Wasz brak znajomości tego pliku:
Cytat:Schemat nr 4 z góry powinien zostać niedopuszczony za kompletny brak komunikacji między centrum Szczecina a centrum Grzepnicy. Połączenie tych dwóch najważniejszych ośrodków aż JEDNĄ linią to jest jakiś żart i nieporozumienie.
Cytat:braku połączeń SZCZECIN-GRZEPNICA (tylko 1 linia).
Moje założenie polega na stworzeniu dwóch linii pospiesznych priorytetowych o wysokiej częstotliwości, które zwożą ludzi z aglomeracji do centrum (coś w stylu Metrobusów na Winsenburgu). Wzorowałem się skargą, że przez ciąg Zagórskiego - centrum jeździ za dużo linii, to uznałem, że zoptymalizuję to dość konkretnie.
Nigdy nie jest ważna ilość linii, ważna jest ich częstotliwość - wg moich pomysłów (wszystkie wypisane w pdf'ie - nic nie dodaję dodatkowego) linia A miałaby jeździć co 10-15 minut, podobnie jak Metrobusy.
Cytat:Do tego kilka bezsensownych linii łączących zadupie z kolejnym zadupiem :/

Te linie zawsze na trasie mają punkt przesiadkowy z priorytetowymi do centrum np. Grzepnica, Limanowskiego, Łukasińskiego. Znowu odwołuję się do Winsenburgu. Tutaj też zoptymalizowałem trasy, że punkt przesiadkowy znajduje się po środku, a nie na końcówkach, dzięki czemu jedna linia dowozi więcej nie zajmując miejsca na stanowisku na pętli priorytetówki np.130.
W skrócie, linie aglomeracyjne np.158,169 zwożą bydło do terminala, na którym się przemieszcza do luksusowego, przegubowego autobusu do centrum.
Dla pasażerów nielubiących pośpiechów priorytetowych jest linia 161.
Cytat:120
Tutaj uznałem, że dwa główne południowe ciągi (Nad Odrą i Piłsudskiego), powinny zostać połączone jakąś linią. Kosztem takiego rozwiązania można się bezproblemowo dostać ze Stołczyna (który do tej pory był odcięty) w rejon Grzepnicy, Dąbrówki. Linia także oferuje przesiadkę dla rejonu ul. Nad Odrą z linią A. To rozwiązanie z końcówką na Skwarnej daje Skolwinowi linię praktycznie na wyłączność, bez tłoków, jest dobrą alternatywą dla braku w najbliższym czasie kursu linii B.
Cytat:B
Jest to druga linia posp. priorytetowa, która kursuje analogicznie po drugim ciągu dróg do centrum tj. Nad Odrą. Jeździ w zasięgu os. Mścięcino, co daje mieszkańcom bezpośredni dostęp w rejon centrum. Jeździ na Wiszesława, ponieważ tam jest możliwość dostania się tramwajem do centrum miasta, co czyni to miejsce dogodnym punktem przesiadkowym.
Na końcu tego pdf'a napisałem jak to widzę.
Nie chciałem obsadzać Kołłątaja kolejną linią, ponieważ ta pętla i tak obsługuje ich dużo, w tym 63, które jeździłoby, oczywiście z licznymi przystankami, po większości trasy linii B.
Cytat:81
Fakt, ta linia ma najniższy sens ze wszystkich, ale jednak w sumie jakiś ma. Pełni rolę wspomagającej, szczególnie w rejonie Kruczej, gdzie jeździ tylko 82 raz na 1h. Warszewo nie posiada połączenia w kierunku północnym (tj. Nehringa).
Jak już było wałkowane, położenie pętli Ogrodnicza jest bardzo słabe i bardzo trudno wymyślić czysty sens linii, która by tam miała jeździć. Linia do centrum by się nieustannie nakładała z resztą, linia na aglomerację to typowy bezsens, ponieważ wywala ludzi w pieron daleko od centrum. Więc ostatnia kwestia to zrobienie z tej pętli miejsca dla linii wspomagającej częstotliwość w rejonach jej trasy. Przy wspomagaczu nie liczy się kwestia końcówki, tylko w czym pomaga, a zwożenie ludzi po drodze z obydwóch stron na przystanki linii A,B, 63 i innych linii do centrum, czy na aglomerację jest sensowne.
Cytat:Liczba linii nocnych jest oszałamiająca, bo aż 7.
Na dotychczasowym Fikcyjnym Szczecinie też jest 7;) . Tylko w moim przypadku mają większy sens.
Zrobiłem taktykę korytarzy tj. po jednej linii nocnej na "pasie" dróg.
Na południowo-wschodniej części mapy są 3 "pasy": podwiaduktowy, Dąbrówka-Redlica i Stobno-Ostrów. Każdy z nich obsadziłem po jedną nocką i nie ma w tamtym rejonie dwóch linii na jednej drodze. To samo Przęsocin. Miejsca bardziej wymagające tj. Dąbrówka zachodnia, Grzepnica, Limanowskiego, Gocław (bo tam tramwaj nocny - oczywiście fikcyjnie), Stołczyn obsadziłem logicznie większą ilością linii. Uznałem, że takie miejsce jak blokowisko Mścięcino powinno dostać osobną, bezpośrednią nockę do Gocławia.
Trzeba brać pod uwagę, że do centrum istnieją tylko dwa ciągi dróg, więc nagromadzenie linii w tamtych miejscach jest rzeczą oczywistą.
I nie do każdej obory, Jasienica, Bartoszewo nie dostały, bo uznałem te miejsca za największe wsi.
Ale w sumie, to luksus daję mieszkańcom w tych pozostałych, po piwku mają czym wrócić do swoich chat:P .
Cytat:Nie wnikam rownież, co zastępują 8xx.
Konsekwencja niepokazania przez MrYanke$'a mojej prezentacji.
Wszystko jest w pdf'ie.

I finał...
Cytat:Na ostatnim schemacie mamy istny burdel
Cytat:Panuje na niej wielki chaos, trudno się w tym połapać.
...tylko dlatego że była czytelniejsza...
Tutaj zgadzam się z Wami, z przedstawionych schematów ten prezentuje się najgorszej. W większości wynika to z tego, że z braku czasu wcześniej, moje pomysły były prezentowane i przenoszone na schemat na ostatnią chwilę. Pracę wysłałem na 4 min przed terminem.
W ostatni dzień konkursu po wyznaczeniu linii wcześniej, wszedłem z bratem w kooperację, on przez 7h robił schemat, ja przez 7h robiłem prezentację moich pomysłów. I wyszło jak wyszło, no ale cóż, da się przeczytać, a z pdf'em od razu wszystko byście się dowiedzieli, a nie wróżyli z układu, który w porównaniu do innych wygląda dziwnie.
Szczerze, nie spodziewałem się, że konkurencja zrobi takie ładne prace, za co im gratuluję:).
Osobiście dla mnie w życiu nie liczy się estetyka, tylko jakiś sens tej pracy (każdy ma prawo do oceny, tutaj nic nie narzucam).

Tym postem nie chcę bawić się w rywalizowanie, chciałbym po prostu bronić honor mojej pracy, który bez wałkowanego przeze mnie pdf'a, jest niewidoczny i hejtowany.
Nie piszcie też, że "wraca stary OmniCity". NIE!
Chcę zwrócić na tą sytuację po prostu uwagę.
Oczywiście, każdy ma prawo hejtować ten schemat, pewnie przy wiedzy z pdf'a też coś znajdziecie na to, ale przynajmniej będziecie mieli tę wiedzę, a nie będziecie pisać o sensie pewnych linii i pośpiechów bez znajomości prezentacji;).
Pozdrawiam
OmniCity




Zapraszam na mój FanPage na Facebooku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.11.2016 18:24 przez OmniCity.)
03.11.2016 16:43
Szukaj postów
 Podziękowania za post: pause1 , Pro123 , PiONeeR , xpiotrekx186186 , Grzesiu++ , 04igor04 , bandurama , Privo , KamiLo™ , solarisalpino , Sebal29

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 88
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 288
Post: #132
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Mogę napisać po kolei co jest moim zdaniem nie tak z każdą linią i na koniec stwierdzić największe wady tego schematu? Nawet sama prezentacja w niektórych przypadkach pogorszyła sytuację

- linia 54 - ja się pytam po co na cmentarz i domki jednorodzinne linia kursująca nawet co 15 minut w szczycie? To nie powinna być dłuższa linia, taka trasa to jest dowozówka (coś w rodzaju 82). Ogólnie z samą ideą linii się jak najbardziej zgadzam.

- linia 81 - "połączenie ul. Ogrodniczej z możliwością przesiadki na linie jadące do ścisłego centrum np. A" - nie lepiej byłoby poprowadzić tędy jakąkolwiek linię jadącą po drodze? Wtedy przecież jest zapewniony ruch do ścisłego centrum.

"zwiększenie częstotliwości kursów na ul. Kruczej" - wystarczy zwiększyć częstotliwość linii 82

"połączenie Warszewa i ul. Kruczej z północnymi rejonami miasta (na mapie południowymi) i z przesiadkami na aglomerację" - przesiadka na Komuny Paryskiej lub każdym kolejnym przystanku w kierunku Pl.Rodła/Kołłątaja(nie ma sensu łączyć dwóch nic nieznaczących osiedli)

- linie 130 i 158 - nie lepiej wyszłoby poprowadzenie 158 z Grzepnicy od razu do Przęsocina? Te dwie linie się dublują na bardzo długiej trasie, a Bartoszewo miałoby wtedy jedną linię, co wystarczyłoby.

- linia 120 - nie byłoby lepiej poprowadzić linii ze Skwarnej w drugą stronę? Poprzez Skolwin i całą Solidarności? Połączenie odcinka Zagórskiego-Grzepnica Krzyżówka ze ul. Stołczyńską i ul. Nad Odrą jest kompletnie niepotrzebne.

- linia 161 - "połączenie Przęsocina, Leśna Górnego z okolicami centrum" ???? Szczecińska Cmentarz nie jest nawet okolicami centrum. Do tego centrum brakuje naprawdę sporo. Skoro uznajesz, że ważny jest takt na odcinku Grzepnica-Szczecin, to jakim cudem 161 w ogóle istnieje? Brakuje również połączenia z samym centrum Grzepnicy, czyli de facto z centrum drugiego głównego miasta.

- linia A - jedyna poważnie dowożąca z jednej części mapy na drugą, łącząca najważniejsze punkty... to nie, walnę takt 10-15 minut i myślę, że jest dobrze... no do jasnej cholery, nawet tabor MEGA nie zagwarantuje pełnej obsługi. http://www.zditm.szczecin.pl/pasazer/roz...czka,51,59 zobacz sobie to i porównaj ze swoim pomysłem. Police z okolicami ma ok. 40 tys. mieszkańców. Linia A ma połączyć taką samą okolicę z taką częstotliwością, będąc jedyną linią z tej okolicy. B leci zupełnie gdzie indziej, więc okolice tej linii nie liczą się do tego co mówię. Przyjmijmy, że strefa linii A zaczyna się od Skolwina i Przęsocina na prawo. To jest spory kawał, który ma zagwarantować niski jak na ten ważny odcinek takt i jedna linia.

- linia B - powinna jechać do Gocławia, a nie do Wiszesława. Ale wolałbym, żeby już nawet B jechała do Placu Rodła lub Kołłątaja, to wtedy będzie to miało większy sens. Plac Rodła to już centrum i do tego stamtąd możesz w miarę szybko dojechać w każdy zakątek. Pośpieszne do tego powinny służyć.

No i nocne:

- linia 501 - po co ta linia biegnie przez Kruczą? Krucza i okolice to nie są rejony, gdzie linia nocna ma aż taki duży sens, a na linię 522 nie jest jakoś specjalnie daleko.

- linia 504 - "do tramwajów nocnych" do czego? W tym mieście nie ma tramwajów nocnych i aż tak w fikcję nie lećmy, bo to w zaledwie trzech miastach istnieje coś takiego jak linia nocna tramwajowa.

- linia 505 - a dlaczego na Szczecińską? Co tam jest takiego? To jest okolica a'la Krucza. Stamtąd już nigdzie nie dojedziesz. W ogóle tej linii nie powinno być do jasnej cholery. Do Kopernika nic nie ma, a linia się dubluje z 504.

- linia 520 - poprowadzić przez Przęsocin i likwidujemy linię 558, wprowadzamy wariantówkę 501 do Niesięcina i... o kurde, znika jedna linia. Ogólnie 520 aż na Ostrów nie jest potrzebna, wystarczy do Stobna. A powiedziałbym nawet, że do Dąbrówki.

- linia 550 - wariantówka 520 do Ludwikowa omijająca te wsie na DK, no i tyle. Linia niepotrzebna.

- linia 558 - wariantówka 501. Likwidacja.

Ogólnie zrobiłbym:

501 - (Niesięcin) - Trzeszczyn - Grzepnica - Szczecin Pl. Rodła
504 - Limanowskiego - (Gocław, zajazd) - Szczecin Pl. Rodła
520 - (Ludwików) - Dąbrówka - Leśno Górne - Przęsocin - Szczecin Gocław/Wiszesława

Więcej nie trzeba. Bo po co? Sam napisałeś "To jest urealniający pomysł. W prawdziwym świecie nocne wszędzie nie jeżdżą.". No właśnie, wszędzie nie jeżdżą. "Mieszkam na przedmieściach Krakowa i najbliższą nocną mam ponad 3 km od domu, a Jasienica to jeszcze większa wieś". No jeszcze raz - No właśnie, wszędzie nie jeżdżą, Bartoszewo, Stobno, Ostrów, Złotokłos, Kopernika, Os. Msięcino - to wszystko to są jakieś pierdoły w porównaniu do tego co np. zapewnia rzeczywista komunikacja nocna. Wystarczy tyle.


Ogólnie - nie jest idealnie jak pisałeś. Niby wszystko ładnie, ale to się da skrócić, a tu się w niektórych fragmentach ideał się wali. Porównujesz polskie realia do Winsenburga, chociaż zauważyłbym, że te dwa światy to zupełnie co innego. Niemcy a Polska to jak Europa a Afryka. Serio, w niektórych momentach tak jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.11.2016 18:44 przez Adamek.)
03.11.2016 18:40
Szukaj postów
 Podziękowania za post: OmniCity

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 102
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 139
Post: #133
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Dziękuję za opinię, ale z paroma rzeczami nie mogę się zgodzić.

Odpowiadając na Twoje zarzuty:
54 - nie musi co 15 (w sumie może za często), może też co 20 wg pdf'a, ten teren nie jest aż takim pustkowiem, ma strategiczne, uczęszczane miejsca, które czynią to miejsce jednak ważniejszym. Byłbym w sumie skłonny dać 25 minut w szczycie. Może trochę przesadziłem z tymi 15.
81 - w odpowiedzi na Twoje argumenty:
a) oryginalnych nie wolno, pospieszna odpada, jedyna linia zdolna, to 161, ale pytam, czy chciałbyś serio na tym głupim miejscu nawracać? - i to jeszcze przegubowym. Jednak mnie się jakoś uwidziało, żeby tam zakończyć:P .
b) nie wolno zmieniać oryginalnych linii
c) ale to nadal nie daje bezpośredniego połączenia na aglomerację. Mieszkam na osiedlu, gdzie w szczycie średnio mam autobus co 25 minut. A jest mniej zabudowane niż Krucza i Ogrodnicza. A taka Krucza - autobus raz na 1h i bezwyborowy, tylko do centrum
120 - po co tam??? Czy serio, Twoim zdaniem, obszar Skolwin-Grzepnica, wymaga aż tylu linii? 112, tymczasowy 801 chyba starczą. Stołczyn i rejony Galerii Północ tj.Bajeczna, i dalej, Zamknięta, gdzie są te większe budynki (Fabryka Domów jest już blisko reszty) są już bardziej zabudowane, a nie mają bezpośredniego połączenia z Grzepnicą/Dąbrówką. Znajdą się osoby pracujące tam za miastem lub na odwót - i co? Mają na piechotę do linii A?
130 i 158 - tutaj myślałem podobnie - przez jakiś czas. Ale to czyste uwidzenie sobie, żeby tak było. Chciałem, żeby to miejsce przejeżdżały jednak dwie, jak w oryginalnym, zsynchronizowane, ale bardziej sensowne linie. Dodatkowo jeśli są dwie, to jeżdżą częściej, a kto by chciał na wieś walnąć jedną linię co 15 minut. Dodatkowo Bartoszewo jest w większości wspierane przez 130, bo 120 ma warianty.
Ponadto, regulamin zbyt nie wspierał długich linii.
161 - tutaj sobie zaprzeczasz, bo linia A samotnie jeszcze bardziej na luzie wyrobi co 10 min, jak jeździ po tym ciągu też 161. A nic nie pisałem o aż takim priorytecie, że ta linia ma tam sama jeździć. Po co do Grzepnicy Centrum, jak tam jeździ A? 161 powinna oferować dojazd z przeciwnej strony, czyli z zachodniej Dąbrówki, bo tamten teren dałby się odciąć od "miasta", a jest na tyle zurbanizowany, że taka linia jest przydatna.
Szczecińska to nie jest centrum, ani nawet rejon, ale dla mnie rejon zaczyna się od Komuny Paryskiej, a 161 jest o jeden przystanek od tego miejsca. Daleko? Nie. Jest przesiadka? Tak. Każdy ma prawo do własnej skali, a nie ma narzucanej (bo centrum się zaczynać 100 metrów, czy kilometr dalej).
A - razem ze 161 powinna dać radę. A kto mówił, że to ma pokazywać to co jest w Policach? Grzepnica jest dużo mniejsza przecież, więc porównanie słabe.
B - tutaj w sumie po 3 miesiącach od pracy tak myślę, pomysł jest dobry, na Plac, bo tak to z 63 miałby nakładankę. Ale wtedy nie chciałem, żeby popularna wtedy spina o nakładanie się linii i zbyt dużą ilość gdzieś, powróciła przy moim schemacie. Ale Wiszesława nie należy do złych lokalizacji, ponieważ spełnia warunki sensowności dla końcówki, dając przesiadkę.
Nocki:
4 to zdecydowanie za mało na tak duży obszar.
501 - bo ona nie jedzie na Kołłątaja i zbiera ludzi z blokowisk przy Bandurskiego, Kormoranów, Thugutta i z domów samej Kruczej. Linie nocne mają to do siebie, że lubią "zawijać" o dodatkowe lokalizacje. A 501 jest wzorowana na linii A, ale w nocy zastępuje nie tylko tego pospa. Ale też minimalnie 82. W Krakowie nocki zawijają w środek osiedli, gdzie w dzień nie ma identycznej linii, która by takie zawijanie miała np. 605 w Płaszowie.
504 - napisałeś, że Mścięcino nie potrzebuje nocki?!
A chciałbyś odciąć w realu duże osiedle z blokami na skraju miasta? W Krakowie takim osiedlem jest Złocień i uwierz, ma linię nocną - 643. Jeździ tam co godzinę łacząc to miejsce z tramwajem. 643 nie jest długa, trasa: niecałe 20 minut.
505 - zajezdnia przede wszystkim oraz te niezliczone domy w zwartej zabudowie. 643 jeździ przez ul. Bieżanowską złożoną tylko z takich budynków.
Ale argument do puszczenia tam nocki wziąłem z oryginału.
Kopernika - mylisz się. Jest tam ten zakład z dużym placem (to był jeden z powodów) , nocna zmiana wymaga autobusu, a samo Kopernika Rondo jest punktem zbiorowym dla pieszych z Jasienicy. Ja mam do domu z nocnej 30 minut spaceru - realność, ale jednak nocka może okazać się przydatna dla mojego osiedla, mimo że jest oddalona.
520 - linia jest szczególnie z zaznaczeniem na Goślice, gdzie nawet mają supermarket, bo to na tyle rozbudowana wieś (no kto by bez powodu go tam tak stawiał), więc nocka z automatu.
550 - jedyna nocka z Limana do Grzepnicy, która jest jednak takim rejonowym punktem, bo to drugie największe miasto. Przy dobrej synchrze nocek, jak w Krakowie, ludzie mieliby przesiadkę do centrum Szczecina (czy to z Limana, czy to z Dąbrówki), a także w drugą stronę - ludzie z Limana chcący wrócić z punktu w Grzepnicy. Jak dla mnie, za długi wariant, a wsie przy DK są ważniejsze niż przejazd przez cały Ludwików, którego mieszkańcy by sobie przeszli przez miejscowość na pętle. Dla mnie obszar Limanowskiego-Mścięcino powinien mieć tyle linii, bo to, jak to niektórzy nazywają,"drugie centrum". Tam jest sporo mieszkań, a jedna nocna w jedno miejsce co godzinkę przy tylu blokach, kamiennicach, mogłaby nie wyrobić.
558 - wolałem unikać zbyt długich linii, bo regulamin konkursu się kłania, 558 jest takie jak 158 i 169 w dzień - dają możliwość przesiadki na linie do centrum w Grzepnicy. Sama Grzepnica wymaga wielu kursów w nocy, a więc każda z tych nocek jeździ ok. raz na 1h - są tam w rejonie 4, więc przy dobrej synchronizacji, mimo pory, pasażer może się przedostać w większość miejsc, a Twój pomysł z pocięciem tego wszystkiego sprawiłby, że Grzepnica zostałaby z dwoma, więc połowa mniej kursów do połowy mniej lokalizacji.
Jednak przy braku ograniczeń długościowych, byłbym skłonny się zastosować do tego pomysłu, bo nie uznaję go za zły.

Ogólnie Grzepnica to takie miejsce spotkań tych linii, coś w stylu Dworca w Krakowie, pełna synchrona i dojedziesz w każdy rejon miasta.

Co do tej "optymalizacji wsi" to przy takim rozumowaniu Twoja praca by nie przeszła z powodu zbyt małej ilości linii :/ . A te wsie nie są aż takie malutkie jakby się wydawało. Wyjątek - Złotokłos, no ale do jakiejś pobliskiej pętli musiała jechać ta 558. Cały czas odwołuję do nocnych na oryginalnym schemacie, gdzie w rejonie, gdzie je ściąłem, jest więcej.
Ty doszukujesz się tutaj takich rzeczy, jakby w każdej z tych wsi mieszkało po 5 osób, a niektóre to nawet do 5000 mogą być (fikcja daje wszystko, to nie suchy real, mam prawo bezkarnie oszacować ilość ludzi), z których połowa to ludzie potrzebujący komunikacji.

Zwróć też uwagę, że tworząc to, nie podlegasz efektowi zwanemu fikcją. Bierzesz wszystko za zbyt realne. Gdybym ja tak próbował myśleć do konkursu, to wyłączyłbym niewątpliwie kilka dróg z ruchu autobusowego np. Ludwików, Ogrodnicza, Obywatelska, ale uznałem, że jeśli w pierwotnej wersji coś tam jeździło, to tam trzeba coś w zamian poprowadzić.
Całe te schematy traktuję jak projekt remarszrutyzacji komunikacji, jaka była tam do tej pory, a nie jako wytyczanie tras na świeżo dołączane do obiegu tereny. Jeśli tam był autobus, to nie może tam go tak od tak, bez powodu, nie być.

Ogólnie lepiej bym to pewnie wszystko zrobił, ale sieć dróg na tej mapie nie powala, żeby zrobić coś w pełni realnego.

Co do tramwajów nocnych - a kto mi tak fantazjować zabroni. Jak mapa jest fikcyjna, to razem z nowymi liniami, mogę też wirtualnie otworzyć linie nocne z Gocławia.

A do do tej Afryki, to w Polsce robi się takie kombinacje, ale z tramwajami a autobusami np. Borek Fałęcki w Krakowie. To że to autobus z autobusem to żadna różnica przy takich terenach jak na tej mapie. I jak zauważyłeś, to nie wzorowałem się w 100%, są wyjątki.


Myślę, że w przypadku kontynuowania dyskusji lepsze będzie PW, bo OT nie chcę zbyt dużego robić.
Szkoda, że nie wysłałeś pracy, jesteś bardzo pomysłowy i w Twojej wersji fikcji bardzo wszystko porządnie obmyślasz. Twój schemat mógłby sporo osiągnąć, o ile spełniłby wymogi.
Ja tam nie idę z tym po żaden wynik. Ale chciałem jakoś Tobie poudawadniać dlaczego tak, dlaczego nie. Na moim prywatnym Szczecinie mam taki układ dróg, że mogę zadbać o sens wszystkich linii, a nie jak tutaj, z dwoma centrami jednego miasta , wsiami nie oszacowanymi, wywiadu w OMSI wśród mieszkańców nie zrobimy, czy chcą nocki:D itp.

A w konkursie głównie chodzi, żeby linie przypadły w większości do gustu, nie było ich zbyt dużo i zbyt mało.
Gdybyśmy działali full real, to ta mapa straciłaby sporo linii, a te które by zostały, miałyby częstotliwość co 1,5h lub nawet niższą.
No oczywiście z wyjątkiem Grzepnica-Szczecin.

Pozdrawiam
OmniCity


Zapraszam na mój FanPage na Facebooku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.11.2016 00:25 przez OmniCity.)
03.11.2016 22:41
Szukaj postów
 Podziękowania za post: bandurama , merced(r)esiarz , QazMati , KamiLo™

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 30
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 0
Post: #134
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Czy mapa posiada zapowiedzi? Jeśli tak to gdzie, bo nie mogę znaleźc? Pozdrawiam

08.11.2016 07:55
Szukaj postów

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #135
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Vehicles/announcements/fikcyjny Szczecin
Są tam, gdzie być powinny, by działać w większości nowych pojazdów:)


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

08.11.2016 10:51
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 3
Post: #136
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
I wonder if we can increase the number of bus ailist knowing that 15 midi buses, 30 standard buses, 30 articulated buses because I looked at the schedule lines and it takes 60 bus standards for lines 57,58,59,63,68,82,159 \ 259178188 \ 488,190,275,289,357,387,727,865. is -what This has been possible?

08.11.2016 20:12
Szukaj postów

Fotograf :-D
Użytkownicy
Liczba postów: 57
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 88
Post: #137
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Hi! I don't know if you can do it. You'd have to ask the author of maps - MrYankes:)


Jeżdżę tylko z... MPK Lublin
08.11.2016 21:03
Szukaj postów

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #138
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Just add more to the ailist. You can do it for your own.;)


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
08.11.2016 21:34
Szukaj postów

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 7
Dołączył: 09-2015
Podziękowań: 6
Post: #139
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
(04.07.2016 13:03)MrYanke$ napisał(a):  
(03.07.2016 20:27)Lipka napisał(a):  U mnie mapa się nie zacina, jest wszystko okej. Przejechałem 4 linie moje odczucia są takie: Kocham ją i zarazem nienawidzę. Nienawidzę dlatego że te rozkłady są niemożliwe. 5min, 4min, 8min,10min. Gdzie na innych mapach mam max 2 min. Czy autor planuje coś z tym zrobić?
Wiatm,
jeśli chodzi o rozkłady to były one bacznie testowane. Rozkłady były poprawione nie jeden raz, ale ostatecznie uważam, że są ustawione optymalnie. Jeśli w jakimś miejscu opóźnienia pojawiają się notorycznie to napiszcie mi to na PW, wtedy coś pomyślę, jednak w tym miejscu musi pojawić się kilka opinii, nie tylko jedna.;)
Dziękuję wszystkim wyżej za napisanie swoich opinii, wszystkie błędy sobie zapisałem i jeśli tylko czas mi pozwoli na dniach wydam łatkę - 2.50.03.

Pozdrawiam.

Jeżeli rozkłady jazdy byly wielokrotnie poprawiane i wg.autora są one optymalne,to ja nie chciałbym być pasażerem autobusu jeżdżącego wg.tych rozkładów...Chciałbym przypomnieć,że jest to autobus,a nie auto wyścigowe.Nie wiem jak to jest,ale na innych mapach jeżdże normalnie,czyli zgodnie z obowiązującymi przepisami i spokojnie zdążam.Co z tego,ze jadąc pozamiastem mamy znak np.70 km/h,ja warunki mogą nie pozwalać na taką jazde z powodu dziur na drodze,dużych ilości zakrętow,czy przystanków,które znajdują się w niedalekiej odległości od siebie?Dalej,światła trzymają strasznie długo.Wystarczy złapać 2,3 razy czerwone i już na krańcówce mamy ok 7,8 minut spóznienia.Dodam,żę jeżdżę autobusem w realu,dokładnie miejskim i gdybym miał wprowadzony taki rozkład,to nie odważyłbym sie jezdzić wg.niego.Rozumiem że jest to gra symulacyjna,ale tym bardziej że jest to symulacja,rozkład jazdy powinien być sensowny-na samych liniach nocnych mam po 7-10 minut spoznienia,pomimo tego,że jeżdże tak,jak autobusem powinno sie jeździć-czyli spokojnie.Mam nadzieje,że autor poprawi te rozkłady,bo one psują calą zabawe-nie wiem,może tylko ja narzekam,ale tak jak powiedziałem,mam co nie co pojęcia o jeździe autobusem.Pozdrawiam i życze coraz wiekszej ilości tak udanych projektów(pomijając rozkład jazdy,bo niestety wg.mojej oceny jest to rozkład dla auta wyśćigowego).

13.11.2016 10:27
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Zupa Pomidorowa , Skasowany6733 , Privo

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 131
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 17
Post: #140
RE: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
@RobertF
Jeżeli chcesz to możesz sobie sam edytować rozkład jazdy pod siebie. Nie jest to trudne zmienić jedną wartość w map edytorze. Sam sobie to zrobiłem chociaż nie za bardzo ogarniam edytor. Powinieneś sobie poradzić.

pause1 w dniu 13.11.2016 o 11:04 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Nie cytuje się poprzedniego posta.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.11.2016 10:32 przez bandurama.)
13.11.2016 10:32
Szukaj postów
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: