Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 5 Głosów - 3.2 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Kowale [10,5%]
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 183
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 48
Post: #1
Kowale [10,5%]
Cześć.
Długo zastanawiałem się czy zakładać ten temat i pokazywać co działam w edytorze, ale stwierdziłem, że co mi szkodzi. W końcu ten dział jest po to abyście wskazywali nam, twórcom co jest źle. Niektórzy mogą pamiętać moje projekt z sąsiedniego forum, które no nie należały do najlepszych. Myślę, że teraz moje umiejętności znacznie wzrosły. Nie pokazywałbym Wam czegoś co nie uważałbym za dobre.
Teraz trochę informacji o samej mapie. Mapa jest mapą fikcyjną. Kowale to miasto zamieszkałe przez ok. 400 tys. ludzi. Na mapie do dyspozycji będą dwie linie; jedna nocna i jedna dzienna:
  • 262; Jaworzniaków --> Dworzec Główny
  • N1; Jaworzniaków --> Dworzec Główny (na tej samej trasie co linia dzienna)
Linia zaczyna swoją trasę na nowych osiedlach, a kończy w ścisłym centrum miasta. Trasa liczyć będzie ok. 30 przystanków, a czas przejazdu będzie trwał ok. 40 minut.

Screeny:
[Obrazek: 2YhC4zN.png]
[Obrazek: zmMweXW.png]
[Obrazek: r70Umhr.png]
[Obrazek: Ss8oJai.png]
[Obrazek: N8516if.png]
[Obrazek: pEupqVb.png]
[Obrazek: LaOwTdv.png]
[Obrazek: y4t2O0Y.png]
[Obrazek: 7Mlh3jN.png]
[Obrazek: fuytuM5.png]
[Obrazek: Z44hjmt.png]
[Obrazek: 3LNhIBH.png]
[Obrazek: jxheJfM.png]
[Obrazek: zA5C3fA.png]
[Obrazek: Hid5UEX.png]
[Obrazek: RPKFU7c.png]
[Obrazek: SGmXox3.png]
[Obrazek: WiYKhtI.png]
[Obrazek: 5urocEb.png]
[Obrazek: Ia1n1FO.png]
[Obrazek: 17UBZcT.png]
[Obrazek: Px40gia.png]
[Obrazek: IN8XNCC.png]
[Obrazek: Hp3PVsq.png]
[Obrazek: Dbt0e0O.png]
[Obrazek: dxukL0i.png]
[Obrazek: mjPiMiP.png]
[Obrazek: bedm8aQ.png]
[Obrazek: 5tYcalq.png]
[Obrazek: 3dYETTg.png]
[Obrazek: UV6JmAK.png]
[Obrazek: JkVw8L9.png]
[Obrazek: L7V9Y6n.png]
[Obrazek: YRVkbOr.png]
[Obrazek: cDiOl7K.png]

Screeny z mapy nie będą się pojawiały zbyt często mam szkołę, swoje obowiązki, życie prywatne i nie siedzę non stop przy kompie.
Oczywiście nie obejdzie się bez Waszej pomocy. Po pierwsze poszukuję osoby, która potrafi modelować obiekty.
No i największy problem z ruchem AI.
[Obrazek: frSv4cK.png]
Odpowiednio zmniejszyłem ruch, a mimo to mam wrażenie, że samochodów jest jeszcze więcej i tworzą się korki.:D Do tego na ulicach pojawiają się ciężarówki, a na osiedlu wygląda to trochę dziwnie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2016 16:14 przez bartek16.)
20.02.2016 16:13
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: pause1

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 25
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 0
Post: #2
RE: Kowale [10,5%]
Nie wygląda to źle, ale...czegoś mi brakuje. Używasz mało znaków, brak określenia pierwszeństwa, może dodaj trochę bilboardów, zadbaj o linie ciągłe (w niektórych miejscach ich brakuje), dodaj trawy i busze. Jeśli chodzi w edytorze to na splinach musisz zaznaczyć opcję, aby ciężarówki się nie pojawiały.:)

20.02.2016 16:32
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #3
RE: Kowale [10,5%]
I tak właśnie powinna wyglądać pierwsza mapa! Ładnie, schludnie, wszystko zaplanowane, ładne tekstury, busze i polskie obiekty. Jednak jest kilka błędów, które według mnie należałoby poprawić;)

- Na pętli dałbym jakąś inną teksturę pod płyty bo jakoś nienaturalnie to wygląda i spróbowałbym dodać poszarpany asfalt tam gdzie styka się on z trawą. Zobacz sobie np. Małe miasteczka i drogę z szarego asfaltu i zrozumiesz o co mi chodzi.
- http://i.imgur.com/r70Umhr.png <-- Pusto, pobaw się teksturami terenu. Polecam teksturę "ziemia" z Polanowic i jedną z traw z tej samej mapy. Oprócz tego ten chodnik po lewej. Tu bym nie używał radiusa, bo niekorzystanie to wpływa na jakość tekstury, tak samo jeszcze w innych kilku miejscach jest ten sam problem;)
- http://i.imgur.com/pEupqVb.png <-- Przyciemnij tekstury, wyglądają zbyt paintowo. Oprócz tego dałbym krawężnik kończący parking przed sklepem
- http://i.imgur.com/Z44hjmt.png <-- Pobaw się teksturą szlabanu
- TU: http://i.imgur.com/5urocEb.png oraz TU: http://i.imgur.com/YRVkbOr.png <-- Wymieszaj busze. Np. 5, a w oddali daj busz 1 z folderu Bytom
- http://i.imgur.com/5tYcalq.png <-- Nie bój się dawać na posesjach dużych drzew! Ja daje niekiedy jakieś większe i bardzo ładnie to się z resztą komponuje. Tutaj również dałbym coś pod płyty
- http://i.imgur.com/L7V9Y6n.png <-- Ta stacja mi tu nie pasuje. Może jak pokażesz większy kadr to zrozumiem jaką miałeś ideę


Ogólnie jest bardzo dobrze! Jedynie musisz wymieszać busze, a nie używać tylko 4.:P. Może jakiegoś ogromnego klimatu nie ma, ale mi się podoba. Mapa typowo dla początkujących, ładna, schluda i dobrze przemyślana.


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
20.02.2016 16:34
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 60
Dołączył: 10-2015
Podziękowań: 6
Post: #4
RE: Kowale [10,5%]
Dużo Gdańskiem zalatuje i to dla mnie na +:D. Widzę pętla na Jawo podobna do rzeczywistej, biedra z Jasienia, ulice podobne do okolic Świętokrzyskiej. Szkoda, że to nie realna 262 ale zawsze coś;) Powodzenia w dalszych pracach.

20.02.2016 16:42
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 431
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 272
Post: #5
RE: Kowale [10,5%]
Wygląda ładnie, całkiem klimatycznie.
Jednak przydało by się wymienić nawierzchnię na pętli. Szlabany wyglądają słabo, lepsze są niemiecki (schranke). Stacja benzynowa jest zbyt ciasna, no i nie widziałem stacji tak szczelnie ogrodzonej płotem.
http://i.imgur.com/7Mlh3jN.png Nie podobają mi się tekstur budynków po lewej, tak samo jak tego pasażu http://i.imgur.com/pEupqVb.png .


Pozdrawiam Przemo
20.02.2016 17:38
Szukaj postów Cytat

Szara Eminencja
Użytkownicy
Liczba postów: 79
Dołączył: 08-2014
Podziękowań: 84
Post: #6
RE: Kowale [10,5%]
bartek16, nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisałem ci w pw, że można użyć obiektów do prywatnej mapy a nie publicznej tj. takiej, którą chcesz wydać|( ......
Myślałem, że zrozumiesz ten przekaz a nie, że trzeba łopatologicznie jak krowie na miedzy.

I proszę nie wydzielać tego postu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2016 19:23 przez Grochowiak.)
20.02.2016 19:22
Szukaj postów Cytat

PowerMan
Zasłużeni
Liczba postów: 697
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 206
Post: #7
RE: Kowale [10,5%]
Jeśli nie ma zgody na użycie obiektów w wersji, która zostanie upubliczniona to sytuacja powinna być jasna.
Proszę o zakończenie dyskusji na ten temat.


[Obrazek: Y9f4Y0L.png]
*** Project X ***


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

20.02.2016 19:53
Szukaj postów Cytat

No siema :D
Użytkownicy
Liczba postów: 208
Dołączył: 02-2014
Podziękowań: 75
Post: #8
RE: Kowale [10,5%]
Czas na moją opinię. Jedyna co skojarzyłem z Gdańskiem to skrzyżowanie Guderskiego x Świętokrzyska. Pętla "Jaworzniaków" powinna być na ulicy Jaworzniaków a nie na Guderskiego. Jeśli to ma być mapa realna to nazwa powinna zawierać słowo "Gdańsk" a nie Kowale. Trasa 262 przebiega tylko przez Gdańsk (o Kowale zahacza tylko na 1 Skrzyżowaniu). A teraz 2 cz. opinii:

http://i.imgur.com/r70Umhr.png - Nigdy takich płyt nie widziałem - widałem tylko w kształcie prostokąta. Nie używaj radiusów.
http://i.imgur.com/LaOwTdv.png - tutaj tak samo. Precz z radiusami!
http://i.imgur.com/Hid5UEX.png - Szlabany wieją Paint'em.
http://i.imgur.com/RPKFU7c.png - Brak wyznaczonych miejsc postojowych.
http://i.imgur.com/17UBZcT.png - Tutaj również. Nie widziałem jeszcze piętrowych chodników.
http://i.imgur.com/5urocEb.png - Tutaj tylko drzewa dostępne razem z grą.
http://i.imgur.com/5tYcalq.png - Znaki stoją zbyt blisko drogi.

I ogólnie przydało by się wymienić teksturę trawy.
Punkty: Jakby za każdy błąd odejmować 1 punkt wyszło by 3/10, ale to są drobne błędy i dlatego daję 6/10.
Liczę na poprawki.

Pozdrawiam,
Golfsztrom

@down
Chodzi mi o to, że to zbyt ładnie nie wygląda.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2016 22:36 przez Golfsztrom.)
19.03.2016 18:38
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #9
RE: Kowale [10,5%]
Radiusy używane z wyczuciem i bez nadmiaru nie są niebezpieczne dla fpsów, a nawet są sytuacje gdy wpływają na ich podniesienie.


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

19.03.2016 22:01
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Krzychu11 , bartek16

"Don't use profanity"
Zasłużeni
Liczba postów: 117
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 144
Post: #10
RE: Kowale [10,5%]
(19.03.2016 22:01)pause1 napisał(a):  Radiusy używane z wyczuciem i bez nadmiaru nie są niebezpieczne dla fpsów, a nawet są sytuacje gdy wpływają na ich podniesienie.

W przypadku tej mapy nie zauważyłem takich miejsc, gdzie radius mógłby wpłynąć na podniesienie wydajności - rzec można że tylko w pojedynczych i bardzo wyjątkowych sytuacjach mogę takie coś zaobserwować. Uważam, że należy niezwłocznie zamienić chodniki na skwadracone, bo obecne są źródłem wielu zbędnych wielokątów. Moim zdaniem nie ma takiego czegoś jak rozsądne używanie radiusów z wyczuciem. Albo je się stosuje ekstremalnie rzadko, kiedy jest to konieczne ze względu na estetykę albo modeluje skrzyżowania.


[Obrazek: banner.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2016 23:00 przez Matej.)
19.03.2016 22:58
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: