Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 53 Głosów - 4.55 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Autor Wiadomość

#lakiernikpogodzinach
Zbanowani
Liczba postów: 74
Dołączył: 07-2017
Post: #11
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Opiszę ten pojazd, którego wyczekiwałem od samego początku.

Porównując jakość do czasu tworzenia (4 lata) to wyszło bardzo przepięknie. 4 lata, trochę odpoczynku też było. Około 3,5 roku siedzenia w Blenderze 2.68a. Naprawdę szacunek. Ale do oceny :

PLUSY + :
+ Świetna bryła
+ Przepiękne wnętrze
+ Przepiękny przedział pasażerski
+ Wersja 12 i 15 M
+ Wszystkie przyciski na pulpicie są klikalne :iksde: (4 czy 5 są stałe (nieruchome) )

MINUSY -
- Trochę dziwna kamera pod F2 i pod F1, tą główną można by było troszeczkę obniżyć
- Bez FIXa z dnia 30.09.17r, skrzynia biegów. Nie można było wybić biegu, co za tym idzie, gdy zgaśnie autobus też go odpalić
- Może tylko u mnie, ale gdy zmieniamy wpisy [setvar] nawet tylko w jednym malowaniu, na przykład Lions Coach L "Szwagropol" to nie wyświetla się autobus, w żadnym już dostępnym malowaniu

Więcej minusów : Brak

Mam się bawić w punkty? Dobrze : 9 albo 8,5 na 10

Pozdrawiam karol3910;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.10.2017 12:55 przez Karol3910.)
30.09.2017 15:47
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 12
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 0
Post: #12
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Znalazłem jeszcze dwie rzeczy.
-ciche dźwięki z pozycji kamery F1.
-przy włączeniu trzech źródeł światła w przestrzeni pasażerskiej, pojawiają się narzekania na słabe oświetlenie.

30.09.2017 18:37
Szukaj postów Cytat

Mercedesiarz
Użytkownicy
Liczba postów: 9
Dołączył: 09-2015
Podziękowań: 2
Post: #13
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Helvete, odwaliłeś naprawdę kawał dobrej roboty. Tym modelem jeździłem dziś już kilka godzin, i mogę śmiało stwierdzić iż jest to najlepszy Autokar do OMSI 2! Jest nawet ładniejszy od tego z Fernbusa. Bardzo przyjemnie się nim jeździ, jest funkcjonalny, i... i po prostu jest świetny!:D Szacun!

Pozdrawiam, Dorawek


Typowy Polski gracz OMSI 2
30.09.2017 20:01
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 42
Dołączył: 08-2015
Podziękowań: 22
Post: #14
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
(30.09.2017 18:37)koloteem napisał(a):  -ciche dźwięki z pozycji kamery F1.


No i tak raczej powinno być, że na przodzie nowoczesnego autokaru niezbyt słychać silnik który jest na samym końcu... To nie jest Jelcz M121M z ZFem że ma go być słychać na całym osiedlu...


Pomogłem? Daj Rep+! :)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2017 20:29 przez MareczekSzczecin.)
30.09.2017 20:18
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Konduktor5-8 , helvete , Dorawek , progejmer5000 , Nervoplan™ , Kuba L.

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 33
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 20
Post: #15
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Zacznę od tego, że autobusy są rewelacyjne i normalnie nie czepiałbym się drobiazgów,

ALE

autor przeoczył bardzo duży szczegół, a mianowicie prowadzenie busa w wersji 12m. Tylna oś zupełnie źle ,,zachodzi''. Wersja 15m jest ok.
Szybko policzyłem i przetestowałem - w pliku MAN_Lions_Coach.bus trzeba zmienić parametr [rot_pnt_long] z -3.39 na -2.37. Proszę o przetestowanie i wydanie poprawki :)

30.09.2017 20:34
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 381
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 708
Post: #16
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Kwestia jest taka, że w wersji dwuosiowej pojazd nie powinien zachodzić, a punkt obrotu powinien być ustalony zgodnie z koordynatami osi napędowej i tak właśnie jest:P


[Obrazek: fldoEhW.png]
30.09.2017 20:43
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 344
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 177
Post: #17
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Myślę, że w autobusie przydało by się miejsce na rozkład jazdy. Niby to turystyk i nie powinno go tu być, ale jednak w grze na linii zawsze jedziemy, bo mało kto chyba jeździ tak luzem bez rozkładu raczej;) A no i z tym prowadzeniem zwykłej wersji 12 metrowej, coś rzeczywiście jest, bo strasznie trzeba się wysuwać żeby nic nie zahaczyć, a jakoś w innych autobusach 12 metrowych tak nie jest jak tu.


[Obrazek: WXB9WwI.png?1]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2017 22:15 przez bub538.)
30.09.2017 22:13
Szukaj postów Cytat

w Zimnej Wodzie staje??
Użytkownicy
Liczba postów: 1,042
Dołączył: 03-2015
Podziękowań: 215
Post: #18
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Długo nie jechałem (Nw. Wieś Mazow. > Tarczew Mazow., czyli mapka staruszek, konwert, bez którego scena polskich map w omsi 2 zostawia niedosyt, jest ona dobrym uzupełnieniem F. Pomorza),
ale zdążyłem się juz troszkę nacieszyć MAN'idłem i bajerami.

Niektórych nie skumałem, jak blokady luków bagażowych, czy ośw. nieotwieranego kibelka (tak sugerują piktogramy na przyciskach), czy innych piktogramów, ale strasznie spodobała mi sie elektr. sterowana roleta (do szyby przywykłem juz w nowszych turyst. Setrach).
Także ekran komputera, ale głównie radio - bez uruchom. wyświetlacza nie uruchomimy samego radia.
Czas pewien zajęło mi znalezienie karty do tacho, juz się bałem, że bez PINu ani rusz :E . Fajny bajer, jak zablokowanie manfredów siedziskiem od fotela pilota (przewodnika), czy zapięcie pasów.
Dużo klikalnych (nawet dla samego kliknięcia, zapalenia kontrolki) przycisków (sporo do odkrycia pewnie jeszcze), klima niestety 'manualna'.
Elegancja w podświetleniu przycisków w kierownicy, sama kierownica również.
Dźwięki mruczenia i wycia silnika w jego pobliżu - miodzio, reszta też na wysokim poziomie. Trochę mułowaty, ale jeżeli tak jest w realu, to trudno (testowałem tylko 3 osiowca).

Trochę nurkuje (wersja 2 osiowa, może to kwestia wgrania moda od JSS, nie pamiętam, czy coś oprócz dźwięków było tam zmieniane, a od jego wgrania z kolei nie testowałem 3 osiowca,
więc nie zorientowałem sie jeszcze w temacie).

Przywoity pojazd pod każdym względem i 'ożywiony' smaczkami, nawet jeżeli nie do końca funkcjonalnymi.
Idealny na trasy PKS, bo misji turystycznych, czy super długich odcinków, żeby go rozpędzić na dłuzej niestety w Omsi (jeszcze?) brak. Myślę, że śmiało 9.9 / 10 :)


[Obrazek: PcwnV5j.jpeg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.10.2017 15:48 przez Konduktor5-8.)
30.09.2017 22:34
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 33
Dołączył: 04-2014
Podziękowań: 20
Post: #19
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
(30.09.2017 20:43)helvete napisał(a):  Kwestia jest taka, że w wersji dwuosiowej pojazd nie powinien zachodzić, a punkt obrotu powinien być ustalony zgodnie z koordynatami osi napędowej i tak właśnie jest:P

No nie wiem, autobusy powinny się prowadzić tak jak w innych dobrze zrobionych dodatkach np. MAN Stadtbusfamilie czy paczka Citaro Facelift ;). Tymczasem tutaj autobus 12m nie jest tak zwrotny jak być powinien, tył w ogóle nie zachodzi przy ostrym skręcie. W 15m jest w miarę ok, ale nie idealnie.

Nie do końca rozumiem jak to w OMSI działa, ale ustawienie punktu obrotu w tej samej współrzędnej co oś nie zawsze daje prawidłowy efekt.

30.09.2017 23:03
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #20
RE: MAN Lion's Coach i Lion's Coach L
Faktem jest, że kołcz nie zachodzi poprawnie, jestem w trakcie badania tego zachowania. I tak punkt obrotu zawsze musi być w miejscu ośi napędowej w przypadku pojazdów 2 osiowych, w przypadku więcej osi z tyłu są na to skomplikowane wyliczenia ale można przyjąć, że też na punkcie osi napędowej.


Bądź miły dla osoby która próbuje Ci pomóc na forum, tym bardziej, że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
30.09.2017 23:11
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: