Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 88 Głosów - 4.4 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Projekt Lublin
Autor Wiadomość

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 330
Post: #1
Projekt Lublin
[Obrazek: projekt-lublin.png]

Projekt: Projekt Lublin
Wersja: 3.1
Autor: rob85, klocrafi
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:

Trzecia wersja mapy Lublina, zawierająca trasy linii 55, 156 i 158. Dostępna jest jedna wersja mapy, na rok 2017. Długość trasy 55 wynosi około 14 kilometrów, rozkładowy czas przejazdu to 40-45 minut. W przypadku linii 156 trasa ma długość 8 km, a jej przejechanie zajmuje około 25 minut. Linia 158 z kolei ma około 10 km, a czas przejazdu wynosi 35 minut. Linie te przejeżdżają przez lubelskie dzielnice Felin, Bronowice, Śródmieście, Stare Miasto, Czechów, Wieniawa i Rury. Mapa zawiera ponad 1100 obiektów dedykowanych. Do mapy dołączone są realne zapowiedzi. Mapa jest dość ciężka i dlatego przeznaczona raczej dla mocniejszych komputerów. Osobom ze słabszymi maszynami proponuję w pierwszej kolejności wyłączenie cieni (jeśli ktoś z tego w ogóle korzysta, mapa i tak nie jest do nich przystosowana), niejeżdżenie ciężkimi autobusami, w tym wszystkimi przegubowymi, wyłączenie ruchu autobusów AI, ograniczenie ruchu samochodów oraz wyłączenie lusterek przynajmniej na krytycznych odcinkach. W następnej wersji odwzorowywane będą linie 15 i 40.

Screeny (wersja 3.1):
İmage İmage İmage

İmage İmage İmage

[Obrazek: przycisk_help.png]


[Obrazek: btn_donateCC_LG.gif]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.07.2019 18:53 przez rob85.)
01.06.2017 17:58
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Halt , Dragon101 , Allison , Tomek5300 , Szaqql , Przemo11 , Ch0sen , stalker15 , A3d9k , JareG , jkaniak , kacper11179 , deny3011 , Paweł. , KaJotT3D , MAZak , Iwo , barteklublin , sawes05 , Ikarus 132 , AdamAkaAndrzej , kardaszjan , mates940 , Adamek , Alex Simulations , michass , solarisalpino , kamilosfr , EngineV8 , ccbus , Uszy5 , Cabro , piotrwyr26 , Mrozard , Onder , Goppel , djkowal09 , Aragok , NiunioBaletunio , kierowca1 , bedi , SzaLony , KMSzczecin , beniek122 , mmiki26 , CraherPL , TrollinoM , xpiotrekx186186 , solarisjanek , krzysioll , NaraPLN , strazaq , OMSIGamerPL , jss2008 , MEgaxXx49 , dbogusz2 , Kuba! , FanSzyn , Zawisza , michalopolako123 , Piter777 , Marian , autobuss100 , Magister , DoNaTeLo , kilka 12 , MrMatthewLU , Szwagier R-T , laszlo12 , pause1 , Sebal29 , Kierowcaadam , Pesteczeq , Drivojd01 , pio2 , Zeelony , ibomba , le_mutant , jansobo , Wujek Bohun , WholeCat742 , Solarex , kamwol1 , Skwarkson1680 , bfoxpl318 , sTaChUzDaChu123 , xMroczny , Krystian12PL , kacper_2000 , Sokrates , Pro123 , Sartorius , _Sjaso , zolek , Barcik , mateoszek , Pirzmak , rafi xD , leks , kuwwer11 , MichałW , wfpolska , M4jki , HamburgerHochbahn , bary_zkm_ig , kaliskisolaris , olafzyzio , GdynskiNeoplan , matix245 , suslawmoc , GraczNotFound , adamets2 , Sabratha

Pan ołówek
Użytkownicy
Liczba postów: 211
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 45
Post: #2
RE: Projekt Lublin
Wybitny brak optymalizacji. Berlin X10 jest dużo lżejszy niestety... Kłania się przeładowanie zbędnych rzeczami. Przy felicity pod prąd AI jeździ. Autorów czeka wiele popraw nim dodatek stanie się grywalny. Plus za dokładność... Po odchudzaniu że zbędnych roślinek czy innych zabaw, poprawie AI powinno być lepiej. No i porozwieszana trakcja nie zawsze się zgadza w perspektywie. AI to jakaś beznadziejna tragedia ... piesi też.


Zapraszam!
sgo70 TV

NASTĘPNY PRZYSTANEK:
OCH TEATR (Ż)
MKM'y precz!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2017 19:52 przez sgo.)
01.06.2017 19:07
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: desmond , Tomek5300

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 29
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 14
Post: #3
RE: Projekt Lublin
Jako mieszkaniec Lublina pewnie moja ocena nie będzie obiektywna, ale jedyne co mi się ciśnie na usta to WOW i SZACUNEK dla twórców. Kawał świetnej roboty, każde miejsce w 100% odzwierciedla realny świat. Co do fps-ów, jak dla mniej jest jak najbardziej ok, przy tylu obiektach nie ma co się dziwić. Mapa jest jak najbardziej grywalna i czekam z niecierpliwością na jej rozwój. Jedyny minus to model trolejbusu, pojawiają się jedynie koła, szelki i cały osprzęt na dachu pojazdu.

01.06.2017 19:08
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: wfpolska

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 32
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 3
Post: #4
RE: Projekt Lublin
Dla mojego komputera mapa jak najbardziej grywalna, są miejsca gdzie mocniej się przytnie ale nie ma się co dziwić. FPS na poziomie 50, przy słabszych punktach potrafiły spaść do 20 ale to tylko w dwóch miejscach. Mapa bardzo dobrze odzwierciedlona. Potoki pasażerskie zgodne z rzeczywistością chociaż przy Saskim jakoś tak mało pasażerów czeka. Rozkład wydaje się być rozwleczony bo jadąc pomału miałem cały czas na plusie. Widocznie ZTM tak rozplanował:D
Co do ruchu AI to puszki potrafią wymusić na skrzyżowaniach pierwszeństwo ale to to błahostka.
Ogólnie to kawał dobrej roboty, tak trzymać Panowie.


[Obrazek: 60819212486218637870.jpg]
01.06.2017 19:40
Szukaj postów Cytat

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 714
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1357
Post: #5
RE: Projekt Lublin
Jako kolejny wydam swoją opinię na temat tego projektu. Przejechałem się z Choin do Felina i w czasie podróży najbardziej zwróciło mi uwagę: ukształtowanie terenu na mapie, oraz ogromna ilość obiektów dedykowanych. Mapa nie jest płaska jak naleśnik, tylko raz jedziemy w górę raz w dół. Wszelakie mosty, wadiukty, trakcja trolejbusowa... Wszystko bardzo piękne, tylko tak jak większość przedmówców napisała. Optymalizacja. Nie mam co narzekać na jakieś lagi czy tam zawiechy jednak czasami gra lubi się przyciąć z powodu zbyt dużej ilości pamięci potrzebnej do załadowania tekstur na obiektach. U mnie czasem ten licznik doskakiwał do 2,5 GB, więc jakieś dalsze, mniej widoczne obiekty można usunąć aby zmniejszyć ten pobór. Minusem jest także roślinność. W niektórych miejscach mamy przed sobą ciemne wiadukty, a w pobliżu roi się od jaskrawych drzew. Nie jest to tragiczny błąd, jednak czasami powoduje to dyskomfort i zmniejsza końcową opinię o projekcie. Mam także propozycję aby okolice gdzie są naprawdę wielkie pustki wypełnić jakąś trawą, tak jak to robią inni mapperzy (nie pozostawiając samej, "surowej" tekstury trawy;)). Ostatnią rzeczą o jakiej chciałbym wspomnieć są kolejny. Polskie drogi w większości są dziurawe jak ser szwajcarski i tutaj na mapie Lublina mamy bardzo dobrze pokazany ten problem :E:D

Moim zdaniem mapa przedstawiona przez Was jest na bardzo wysokim poziomie. Dużym plusem jest też czas przejazdu, no i wiadomo, klimat:D
Jeśli poprawicie błędy, które przedstawiłem Lublin na pewno będzie jednym z lepszych z polskich projektów a może i nawet lepszym od niemieckich czy tam innych.;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2017 19:49 przez Allison.)
01.06.2017 19:48
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: desmond

Pan ołówek
Użytkownicy
Liczba postów: 211
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 45
Post: #6
RE: Projekt Lublin
Mapa nie jest płaska jak naleśnik bo znając geografię Polski z gimnazjum można sięgnąć pamięcią że to wyżyna. Więc po prostu odwzorowanie terenu jest to. Berlin X10 również to posiada. Stojące miejscami AI powoduje korki... Park Bronowice to miejsce równie ciężkie co Hertzalle Bhf.... Można było darować sobie pewne zbędne rzeczy. Rozkład typowo Lubelski da radę postać 5 min na przystanku jadąc 20kmh.


Zapraszam!
sgo70 TV

NASTĘPNY PRZYSTANEK:
OCH TEATR (Ż)
MKM'y precz!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2017 20:04 przez sgo.)
01.06.2017 19:54
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: drifter325

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 227
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 14
Post: #7
RE: Projekt Lublin
Mapka fajna jak na Lublin i jedną linię. Niestety u mnie w dwóch miejscach jadąc od Osiedle Choiny do Felin Europark przed światłami,gdzie skręca się u licę na której jest przystanek Poniatowskiego autobus zaczął mi skakać,ale udało mi się to opanować i kontynuować dalej trasę,ale już po odjeździe z przystanku Zamojska autobus zaczął tak skakać,że dalsza jazda była całkowicie nie możliwa,może to wina optymalizacji mapy lub ustawień OMSI odnośnie posiadanego komputera.
Poza tymi problemami mapa fajna,warta pobrania i przejechania się po Lublinie na jednej jak na razie linii.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2017 20:29 przez lukcio.)
01.06.2017 19:54
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 330
Post: #8
RE: Projekt Lublin
Przy Ogrodzie Saskim to zawsze dużo czeka, ale nie tak dużo wsiada, tam to pasowaliby ludzie statystyczni. Może coś pomyślę na ten temat w poprawce.
Z optymalizacją jest jak jest, większej poprawy nie ma się co spodziewać. Nawet jeśli są zbędne obiekty, to albo są one ustawione na przyszłość (widać je np. z 7), albo nie jest ich zbyt dużo. Usuwanie radiusów, zmniejszanie tekstur nie daje u mnie żadnej poprawy. Przy Makro uzyskałem wzrost o 4 FPS usuwając wszystkie obiekty z 4 kwadratów (ponad 2000 obiektów w sumie). Stąd wynika, że aby uzyskać wzrost o 1 FPS musiałbym ich 500 usunąć, a tyle zbędnych to tam na pewno nie ma... Główny wpływ w tym miejscu na wydajność ma to, że dużo kwadratów się tam jednocześnie wczytuje, podobnie jak przy Parku Bronowice i Poniatowskiego, a przy tym są one gęsto zabudowane i towarzyszy im duży ruch samochodowy.
Jeśli chodzi o drzewa w otoczeniu wiaduktów, to problemem jest głównie kontrast jak zrozumiałem? Mogę je bardziej stonowane wybrać w takim razie, to sobie zanotuję.
Z trawą się wzbraniałem trochę niesłusznie jak widać, bo teraz właśnie niedawno przeprowadziłem to doświadczenie, z którego wynika, że obiekty mają minimalny wpływ na FPS, a tamten wzrost o 5 FPS był spowodowany może czymś innym, więc prawdopodobnie w poprawce dodam jakąś trawę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2017 20:26 przez rob85.)
01.06.2017 20:12
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: sgo , Allison , Przemo11 , Pro123 , łybydyby

Kierowca Omsi
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 4
Post: #9
RE: Projekt Lublin
W końcu można pojeździć po rodzinnym mieście. W realu linia 55 jechałem jedynie od krakowskiego do Felicity. Tu mam możliwość zrobienia całej trasy tam i z powrotem. To odwzorowanie mapy jest po prostu perfekcyjne. Optymalizacja jak na mój komputer i tak w miarę dobra. Dla mnie mapka jest wspaniała. Gratulacje Rob85 i Klocrafi, bo odwaliliście kawał dobrej roboty. Powodzenia w dalszej rozbudowie mapy:)


[Obrazek: J0Os7g8.jpg]
01.06.2017 20:22
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 10-2016
Podziękowań: 0
Post: #10
RE: Projekt Lublin
Mapa bardzo ciekawa , atrakcyjna w scenerię obiekty ,klimat Polskiego miasta jest. Wydajność,można by trochę poprawić ale nie jest najgorzej. Takie linie są potrzebne długie urozmaicone. Gratulację dla autorów mapy i proszę kontynuować rozwój mapy. Projekt Lublin oceniam bardzo dobrze będę często jezdził dla mnie jest to duża atrakcja i realistyka plus ładne widoki.

01.06.2017 20:47
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: