Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 3.25 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Projekt PKS Gdynia
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 4
Post: #1
Projekt PKS Gdynia
Dzień doberek!

W listopadzie pomyślałem nad utworzeniem własnej mapy - Projekt PKS Gdynia, której celem jest ukazanie linii przewoźnika PKS Gdynia (dawniej PKS Wejherowo). Pierwsze tile zostały utworzone właśnie w listopadzie. W tej chwili mapa zawiera ich ponad 130. To wszystko składa się na jedną (jak na razie) linię 656 - Puck-Rumia.
Ogólne założenia projektu są takie:
  • wybudowanie 46 tras częściowo realnych;
  • wybudowanie kilku tras nierealnych (w tym linie nocne).
Jest to projekt półrealny - ze względu na to, że trasa pokrywa się z rzeczywistością. Otoczenie jest wymyślane przeze mnie.
Planuję wydanie tej mapki w taki sposób, że jedna nowa linia będzie nową aktualizacją mapki (typu 1.0, 2.0) - a więc w pierwszej wersji spodziewajcie się właśnie linii 656, razem z zajezdnią w Pucku. Jeżeli nastąpi jakaś zmiana rozkładu jazdy lub coś będzie do naprawy, będzie również aktualizacja mapy (typ 1.1, 1.2 itp.)
P.S. Jestem osobą początkującą, więc wszelakie komentarze są mile widziane.
A teraz parę zdjęć z mojego projektu. Więcej zdjęć można znaleźć też na stronie projektu na bloggerze: http://projektpksgdynia.blogspot.com.
Zaczniemy od Al. Lipowej (trasa Rzucewo-Osłonino) - droga zwana przez niektórych Drogą Śmierci (ograniczenie teraz jest podwyższone do 40, zdjęcie zrobione pod koniec listopada):
[Obrazek: 79358473226861740652.jpg]
Między Błądzikowem a Osłoninem:
[Obrazek: 23687860016178970850.jpg]
Peron w Żelistrzewie:
[Obrazek: 87642512281266118388.jpg]
Smolno - widok na pierwsze domki od strony Żelistrzewa:
[Obrazek: 19438451131194958441.jpg]
Smolno - w kierunku na Mrzezino:
[Obrazek: 83231512094312605121.jpg]
Nietypowy przystanek w Mrzezinie, w tle widoczny parking z kościołem:
[Obrazek: 78356597923720321468.jpg]
Reda Rekowo - Aleja Lipowa:
[Obrazek: 42550898279686060144.jpg]
Reda - skrzyżowanie ul. Puckiej i ul. Długiej:
[Obrazek: 97625015628855709169.jpg]
Pierwszy wyjazd na trasę Setrą S215UL w malowaniu PKS Wejherowo:
[Obrazek: 10033042148101848561.jpg]
Reda Ciechocino - Pętla:
[Obrazek: 23807125846396635508.jpg]
Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej 216 z krajową 6 (całe skrzyżowanie jest sterowane przez kostkę AI):
[Obrazek: 14351732212742105185.jpg]
Cmentarz w Redzie przy krajowej 6:
[Obrazek: 10046523712042273309.jpg]


Nie tylko autobusy są moją pasją!
06.02.2016 19:23
Szukaj postów Cytat

Ursynowianin
Użytkownicy
Liczba postów: 36
Dołączył: 09-2013
Podziękowań: 3
Post: #2
RE: Projekt PKS Gdynia
Właściwa osoba we właściwym miejscu.
Narazie idzie Ci bardzo dobrze wręcz doskonale, nie ma do czego się przyczepić.
Trzymam mocno kciuki, dalej rozwijaj mapę bo idzie Ci to bardzo dobrze.
Pozdrawiam

06.02.2016 19:50
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 985
Post: #3
RE: Projekt PKS Gdynia
@Ikarus132, dobrej zabawy.
@krzysiek96: Plany masz bardzo ambitne, ale wykonanie już teraz jest bardzo słabe. Już pierwszy screen odrzuca - aleja identycznych, identycznie ustawionych drzewek. Drugi screen nie przedstawia nic, poza tłem i trzema splinami, na czwartym stoją brzydkie budynki, szereg identycznych drzew, a to wszystko na obrzydliwej teksturze podłoża. Dalej nawet nie chciało mi się zaglądać.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

06.02.2016 19:55
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Ikarus 132

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 4
Post: #4
RE: Projekt PKS Gdynia
Drzewa będą z innymi rotacjami na al. Lipowej. Poza tym, 4 screen to pomysł własny, dla mnie udany. Szkoda, że nie sprawdziłeś reszty, bo jest co oglądać. Tak jak napisałem w pierwszym poście, jestem początkujący w tych sprawach.


Nie tylko autobusy są moją pasją!
06.02.2016 20:20
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 84
Dołączył: 01-2014
Post: #5
RE: Projekt PKS Gdynia
Widziałeś kiedyś groby na bruku? Bo ja nie. Słaba mapa, pustki w wielu miejscach, powtarzalność drzew, mapa na poziomie 2013-2014 roku. Ściągnij projekty innych użytkowników takie jak Starachowice czy poprawioną wersję Rembertowa od Ikarusa i spójrz na wykonanie otoczenia i porównaj ze swoim. Życzę powodzenia w dalszym rozwijaniu mapy, oraz swoich umiejętności.

06.02.2016 20:25
Szukaj postów Cytat

w Zimnej Wodzie staje??
Użytkownicy
Liczba postów: 1,041
Dołączył: 03-2015
Podziękowań: 216
Post: #6
RE: Projekt PKS Gdynia
Jeżeli można, to się podzielę odczuciami ;) .

1. Screen nr. 2 - po obu stronach drogi taki sam wzór pola - sugerowałbym jakąś różnorodność, np. z jednej strony drogi przedzieliłbym jakimś innym wzorem zaczynającym się tak,
jak sąsiednie, tuż przy drodze, a po drugiej stronie np. gdzieś w tle, dalej od drogi. Może być jeszcze inny wzór, lub taki, jak ten wspomniany jako "przerywnik" w poprzednim zdaniu dot. przeciwnej strony drogi
Co do tych pół to jedna z węgierskich map, a konkretnie ta >>> http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-4051-...ska--13064
Tam jadąc z jednego z krańców jedziemy kawałek drogi przez pola. Przyjrzyj się im jeżeli mozesz i chcesz - są dość ładnie skomponowane (naturalnie bez palgiatu proszę :iksde: )

2. Screen 10. - Jeżeli ci to nie przeszkadza, to środkowy z trzech jednakich domków ten środkowy bym zmienił na jakiś inny.

Poza tym jak na początkującego to i tak ładnie (sam nawet tego nie potrafiłbym),
tylko wytrawni mapperzy i budowniczy zapewne będą marudzić (raczej w dobrych zamiarach), na to się przygotuj i się nie przejmuj:D


[Obrazek: PcwnV5j.jpeg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2016 20:58 przez Konduktor5-8.)
06.02.2016 20:54
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: krzysiek96

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 4
Post: #7
RE: Projekt PKS Gdynia
Cmentarz w Redzie oraz środkowy domek w screenie 10 poprawiony.
Jutro (o ile uda mi się zainstalować mapę podaną przez przemcio78) od nowa zacznę trasę od Błądzikowa do Rzucewa oraz od Osłonina do Żelistrzewa. Ponadto na al. Lipowej poprawię generację drzew.


Nie tylko autobusy są moją pasją!
06.02.2016 21:27
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 236
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 117
Post: #8
RE: Projekt PKS Gdynia
Ambitny projekt, ale to co przedstawiasz jest na naprawdę niskim poziomie. Już pomijam brak płotów, budynki stojące tylko przy drodze, a za nimi pustka, bardzo słabą roślinność... - ale tu nawet polskiego oznakowania poziomego nie ma. No i SimpleStreets. Skrzyżowanka z tej paczki są bardzo fajne, ciężko na nich wykręcić autobusem i przynajmniej trasa się robi wymagająca, ale to już było tyle razy maglowane na różnych mapach, że już się bardzo przejadło. Zresztą, współczesny poziom jest tak wysoki, że naprawdę ciężko nowicjuszom do niego dobić. I ja się nie czepiam, bo być może będziesz te tereny jeszcze dopracowywać. Ale... skoro nie są dopracowane, to nie bardzo jest sens je pokazywać? Przynajmniej tak mi się wydaje. A te tereny naprawdę są niedopracowane. Zresztą, nie wyobrażam sobie zrobić aż 130 tile'ów w 2-3 miesiące. Ale kibicuję - jakąś linią w okolice mierzei Helskiej bym się przejechał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2016 21:31 przez omega44.)
06.02.2016 21:30
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: sgo

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #9
RE: Projekt PKS Gdynia
Zostałem wywołany do tablicy przez @Goppela, w związku z czym czy chcę, czy nie - muszę się wypowiedzieć. Zatem przechodzę do oceny screena za screenem - chociaż tak bardzo odpychają, że zbytnio mi się nie chce.
https://www.hostmat.eu/images/79358473226861740652.jpg - niemieckie drogi, tree_medium1 w ilości odpowiadającej zadłużeniu państwa polskiego, jakiś budynek i... tyle.
https://www.hostmat.eu/images/23687860016178970850.jpg - pusto tu jak we łbie Jasia Fasoli.
https://www.hostmat.eu/images/87642512281266118388.jpg - blok, kamienica, peron i jakiś stary zakład - niezły pierdzielnik. Poza tym, oczywiście, pusto.
https://www.hostmat.eu/images/19438451131194958441.jpg - te drzewa wołają o pomstę do nieba; poza tym, kompletnie brak tu mikrootoczenia.
https://www.hostmat.eu/images/83231512094312605121.jpg - ulica, drzewa, kilka obiektów. I puuuuuusto.
https://www.hostmat.eu/images/78356597923720321468.jpg - dalej to samo; brak szczegółowych obiektów scenerii. Pustka taka, że aż się zgubić można.
https://www.hostmat.eu/images/42550898279686060144.jpg - z tego jak ułożyłeś roślinność i jak pięknie spieprzyłeś przystanek powinieneś się spowiadać; tu wszystko jest na jednym poziomie - roślinność jest ułożona niemal od linijki, a przystanek jest na tej samej wysokości co asfalt. Dramat.
https://www.hostmat.eu/images/97625015628855709169.jpg - oznakowanie poziome leży, a fakt postawienia kostki w tym miejscu spowoduje, że manfredy bedo łazić po ulicy. OmniCity będzie miał radochę, bo będzie mógł w nich wjechać ;-) Zwróć uwagę również na pustą przestrzeń między chodnikiem a budynkami.
https://www.hostmat.eu/images/10033042148101848561.jpg - czuję się jak na niemieckiej mapie; źle spasowane krawężniki, niemieckie oznakowanie poziome - i oczywiście wielka pustka za ulicą.
https://www.hostmat.eu/images/23807125846396635508.jpg - na środku pętli nie ma niczego; dodatkowo, wokół niej jest jedynie kilka domów, które mimo tego się powtarzają... Dodatkowo, ruch na invisach przysporzy Ci jedynie problemów.
https://www.hostmat.eu/images/14351732212742105185.jpg - patrząc na kupę drzew po prawej widzę swój błąd z samych początków pracy w edytorze; nie liczy się to, co widać z góry, ale to co widać zza kółka autobusu. Pamiętaj o tym. Poza tym - pustki. Znowu kilka obiektów i znowu się powtarzają.
https://www.hostmat.eu/images/10046523712042273309.jpg - tu z pewnością wystarczyłyby nagrobki z bari. Naprawdę, zamiast patrzeć z góry, patrz z pozycji kierowcy.
Zapału Ci nie brakuję, umiejętności już tak. I nie łudź się, że uda Ci się wykonać ponad 40 tras - kiedy zobaczysz, ile kosztuje zrobienie jednej porządnej, z tych słów się wycofasz. Nie popełniaj błędu pewnej społeczności pewnego forum - zamiast iść na ilość, postaw na jakość. Budować będziesz wolniej, ale to co zbudujesz ludziom się po prostu spodoba. Dodatkowo nie wiem, dlaczego trasa pokrywa się z rzeczywistością, a otoczenie wymyślasz - dobrze radzę sugerować się SV bądź własnymi zdjęciami poglądowymi.
Pozdrawiam, życzę zapału do nauki - kiedyś wydasz coś porządnego, ale jeszcze nie teraz:-)


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

06.02.2016 23:58
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: cargonn12 , Pro123 , Goppel

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 43
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 4
Post: #10
RE: Projekt PKS Gdynia
Sam jednak nie dam rady. Potrzebny ktoś, kto by pomógł przy dopracowaniu mapy (typu mikrootoczenie, płoty). Wpis ten również zostanie dodany do odpowiedniego działu.
Kontakt na PW.


Nie tylko autobusy są moją pasją!
07.02.2016 11:41
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: