Odpowiedź 
Problem z zatoką autobusową.
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 71
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 148
Post: #1
Problem z zatoką autobusową.
Witam

Bawię się w edytorze i próbuję stworzyć jakąś mapkę na własny użytek. Przerabiam standardowy Grundorf na bliższy polskim realiom. Ściągnąłem ostatnio dodatek, sa to zatoczki autobusowe pasujące do ulicy Seeburger 11m (podstawowego splina z Grundorfu). O ile w edytorze kolor tego obiektu jest odpowiedni, to gdy włączam grę coś nie gra, od razu na pierwszy rzut oka widać, że odcień asfaltu tej zatoczki różni się od standardowego splina. O co może chodzić? Myślałem, że to coś ze światłami na mapie, ale pomysły mi się kończą, może ktoś miał podobny problem?
Załączam screeny aby zobrazować ten problem.

Jak to wygląda w grze: https://zapodaj.net/757fe94557557.jpg.html
Jak to wyglada w edytorze map: https://zapodaj.net/9c1f39456b8ac.jpg.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.02.2017 11:21 przez skawek.)
18.02.2017 16:09
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 431
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 272
Post: #2
RE: Problem z zatoka autobusową.
Odcień tego obiektu zmienia się wraz z porą dnia? Jeśli tak, to o ile dobrze pamiętam, ktoś kiedyś miał podobny problem. Rozwiązaniem było ponowne nałożenie tekstury w programie do modelowania oraz zmiana tam niektórych ustawień podczas nakładania tekstury.


Pozdrawiam Przemo
18.02.2017 18:36
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 71
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 148
Post: #3
RE: Problem z zatoka autobusową.
Zmienia się z porą roku a nie dnia. A jakie ustawienia trzeba było by zmienić. Można użyć do tego blendera czy nie bardzo?

18.02.2017 19:58
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #4
RE: Problem z zatoka autobusową.
Znany błąd z Simple Street. Nie mogę sobie przypomnieć czy ten błąd został rozwiązany. Chyba niestety nie. :/

Nie mam komputera z OMSI, żeby sprawdzić, czy trzeba się bawić plikiem .sco, czy teksturą.


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
18.02.2017 21:16
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 381
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 708
Post: #5
RE: Problem z zatoką autobusową.
Jeśli to obiekt o3d to najprawdopodobniej zbyt nisko ustawiony shader diffuse.


[Obrazek: fldoEhW.png]
19.02.2017 12:27
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 71
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 148
Post: #6
RE: Problem z zatoką autobusową.
Dziękuję za odpowiedź, tylko gdzie mogę zmienić ten nisko ustawiony "shader diffuse"?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2017 08:43 przez zenek1000.)
20.02.2017 08:42
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 381
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 708
Post: #7
RE: Problem z zatoką autobusową.
W programie do grafiki 3D.


[Obrazek: fldoEhW.png]
22.02.2017 14:25
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 71
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 148
Post: #8
RE: Problem z zatoką autobusową.
No dobrze to wiem,że do tego potrzebny jest blender, ale gdzie mam zmienić te shader diffuse?

10.03.2017 00:28
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 381
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 708
Post: #9
RE: Problem z zatoką autobusową.
Importujesz obiekt do Blendera i w zakładce materiałów to zmieniasz. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to na YT są poradniki dotyczące podstaw.


[Obrazek: fldoEhW.png]
10.03.2017 11:08
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: