Odpowiedź 
Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi
Autor Wiadomość

Wasza Emulsjo
Zasłużeni
Liczba postów: 356
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 435
Post: #1
Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi
Wczorajszy pojedynczy post na SB pozostał bez echa, więc publikuję tutaj temacik licząc, że ktoś będzie wiedzieć w czym rzecz.

Otóż, mam stworzone rurki do Miga, zmapowane, edge split i takie tam. Eksportuję je domyślnym konwerterem do formatu *.x, odznaczając opcję Flip Z. Wszystko ładnie pięknie, ale efekt w OMSi jest tragiczny. Bowiem im dalej mesh jest ustawiony od 0 punktów współrzędnych, to rozjeżdża się on na różne kierunki

[Obrazek: bpQOGN5.png]

Taki efekt mam przy środkowym punkcie mesha.

Dla porównania, wyciągnąłem bezpośrednio plik z OMSi z tymi samymi rurkami no i ...

[Obrazek: MCoUaaB.png]

widać, że orurowanie jest kompletnie krzywe ( po lewej oryginalny obiekt przed eksportem ). Próbowałem ciąć całego mesha, dublować jego pojedyncze efekty, ale nic to nie pomaga. Nawet próba stworzenia od nowa całości i ponowne wyeksportowanie daje zerowy skutek. Podejrzewam, że Blender coś chrzani, no ale z drugiej strony wcześniej takiego czegoś nie miałem.

Liczę rzecz jasna na jakieś wsparcie ;)


[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2016 17:06 przez CoYoTeK.)
07.11.2016 17:05
Szukaj postów Cytat

Kąstal Hożuf
Zasłużeni
Liczba postów: 272
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 505
Post: #2
RE: Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi
Może po prostu omyłkowo zeskalowałeś cały model, przez co rurki uciekają, bo nie pasują do reszty

08.11.2016 11:54
Szukaj postów Cytat

Wasza Emulsjo
Zasłużeni
Liczba postów: 356
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 435
Post: #3
RE: Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi
Niestety żadnego skalowania tutaj nie było. Wątpię, czy sama konwersja do *.x pozwala zmienić jakieś parametry. Tutaj mesh zjeżdża do środka i się cofa, co jest widoczne gdy zostanie on wpisany w model.


[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
08.11.2016 15:57
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 69
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 29
Post: #4
RE: Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi
Zaznaczyłeś opcję Flip Normal w blenderze podczas eksportu?

08.11.2016 17:15
Szukaj postów Cytat

Wasza Emulsjo
Zasłużeni
Liczba postów: 356
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 435
Post: #5
RE: Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi
Próbowałem i z Flipem i bez niego, efekt jest wciąż taki sam: początek mesha jest ok, im dalej tym on się deformuje.

//EDIT
Tymczasowo rozwiązano, pomogło wyeksportowanie do *.obj całego modelu, zaimportowanie w czystym Blenderze i dopiero wtedy export meshy do *.x.


[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2016 18:13 przez CoYoTeK.)
08.11.2016 17:53
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: