Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 3.75 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Autor Wiadomość

PIXEL Sp. z o.o.
Użytkownicy
Liczba postów: 59
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 2
Post: #31
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
(25.11.2014 05:00)Solaris2001 napisał(a):  Panowie, najlepsza jest I generacja - idealna na polskie warunki. Do tego silniki MANa... SOLARIS wtedy jeszcze jako NEOPLAN Polska dał słowo, że te silniki wytrzymają 1 000 000 km... i...

...nie spłoną :lol:?

Macie tutaj wąty o to, że Solaris nonstop Wam gdzieś trzeszczy i rdzewieje. Chciałbym tylko wspomnieć, że jakość wykonania zależy od ceny zapłaconej za pojazd (przykład: Szczecin).

Osobiście uwielbiam pierwszą generację! Ze względu na ten piękny, odstający od reszty producentów design. Także połączenie silnika MANa i skrzyni biegów ZF brzmi zarąbiście!

Z drugiej strony trzecia generacja również jest bardzo fajna, połączenie DAFa i Voitha również daje fajne dźwięki, ale u nas drzwi mają strasznie głośne alarmy :/.

Uważam również, że Solarisów jest powoli za dużo i mam obawy że wkrótce miłośnicy zaczną rzygać tymi wozami. Dlaczego? Bardzo proszę by ktoś na przykładzie podał mi w jakim mieście NIE JEŹDZI Solaris, a w jakich miastach nie jeździ np. Volvo B10BLE bądź gdzie nie jeżdżą Mercedesy Conecto. Ja rozumiem, że ta firma odnosi wielki sukces, że dosłownie w każdy przetarg się wpierdyknie i go wygra, ale przewoźncy zamiast spojrzeć na cenę powinni spojrzeć na jakość :], bo patrząc np. na Solarisy Mobilisu które jeździły po Bydgoszczy to porażka była (chociaż teraz jest jeszcze większa bo Złombusy jeżdżą).

01.03.2015 15:06
Szukaj postów Cytat

driver of devil
Użytkownicy
Liczba postów: 14
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1
Post: #32
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Zgodzę się co do sygnału zamykania drzwi. Wystarczy umiejscowić się między 3 a 4 drzwiami w jamniku aby ogłuchnąć. Niestety daleko z jakością do Merca czy chociażby Man-a.


Minister kultury i dziewictwa narodowego :lol:
03.03.2015 20:38
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 194
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 17
Post: #33
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Bo wersje na Polskę to tzw. biedawersje. U nas się upycha najgorszy chłam, odrzuty z eksportu.

I generacja była fajna. III generacja - też. "Moja" kompletacja to 12 metrów, 3 drzwi, przesuwane okna typu 1/2 (a nie 1/3, jak np. w Tychach...), brak klimy dla pasażerów - bo i po co, skoro są okna (dla kierowcy mogłaby być tylko w przypadku pełnej kabiny), dzielona szyba przednia, pulpit VDO Moki lub Actia, miękkie fotele, wyświetlacze pomarańczowe R&G i stelaż pod biletomat, silnik DAF PR183, skrzynia ZF Ecomat IV 6HP. Najczęściej polscy przewoźnicy decydują sie niestety na twarde fotele, uchylane okienka (a potem się okazuje, że na klimę zabrakło...), skrzynię Ecolife, która zamula, coraz częściej silnik Cummins 6,7 w 12-metrowej jednostce (kretyństwo) - efekt jak przy połączeniu z Ecolife'em (ciekawe czy jakby miał Cumminsa i Ecolife'a to by w ogóle ruszył z miejsca:D ), stelaże pod biletomaty wykonuje się chałupniczo... Plus jakość wyrobów na kraj, gdzie wypadają silniki (przykład MPK Włocławek), pali się elektryka... latające elementy wyposażenia wnętrza przy tym to pikuś Pan Pikuś.


Marszałek polny Bernard Law Montgomery:
" Ja sam przebiłem sobie drogę przez Afrykę i uczestniczyłem w wielu bitwach. Myślę jednak, że to, co osiągnąłem, nie dorównuje temu, co osiągnął marszałek Rokossowski."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.03.2015 10:53 przez szmelcedes.)
04.03.2015 10:51
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 102
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 139
Post: #34
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Witam!....
....i mam pytania:
A od którego roku jest możliwość zamówienia osprzętu NovaMedia w Solarisie?
Czy Solaris stosował kiedyś ogólnie całkowicie inny typ foteli w rodzince Urbino?
Pozdrawiam


Zapraszam na mój FanPage na Facebooku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.10.2016 21:32 przez OmniCity.)
04.03.2015 22:39
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #35
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Można zamówić odkąd są produkowane. Dotyczy obu pytań.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

04.03.2015 23:06
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 31
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 1
Post: #36
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
(01.03.2015 15:06)HuberT napisał(a):  bo patrząc np. na Solarisy Mobilisu które jeździły po Bydgoszczy to porażka była (chociaż teraz jest jeszcze większa bo Złombusy jeżdżą).

Tylko zacznijmy od tego, że Mobilis non stop jeździł po tragicznych drogach (np. akademicka, żwirki i wigury). Mobilis przez 6 lat miał spokój z Solarisami, nic nie musiał przy nich robić (nie licząc stłuczek, okładzin itd.). Dopiero jak umowa się kończyła to zaczęły się problemy (co jest rzeczą normalną, że po jakimś czasie się wymienia części ze względu na wyeksploatowanie). Ale oczywiście prywaciarz zawsze jest najgorszy i w ogóle...

07.03.2015 00:43
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 19
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1
Post: #37
Solaris Urbino 18 IV generacji
18-metrowe przegubowce, mieszczące 146 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, w tym 18 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Każdy z pojazdów ma mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Autobusy mają być napędzane silnikami diesela, spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Przewidziano ponadto klimatyzację, monitoring, urządzenia do zliczania pasażerów oraz dwuportowe ładowarki USB. Poza tym pojawią się ułatwienia dla rowerzystów w postaci pasów mocujących.

Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/

PS: Czy ma ktoś plan stworzenie tego pojazdu w Omsi ?

06.09.2016 15:14
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #38
RE: Solaris Urbino 18 IV generacji
Ten pojazd nawet się już robi. Wooooolno bo wolno, ale jednak:)

06.09.2016 20:42
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #39
RE: Solaris Urbino 18 IV generacji
Prawdopodobnie będą taki dodawać do dodatku Gladbeck 17.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

07.09.2016 13:35
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #40
RE: Solaris Urbino 18 IV generacji
Nie mówię tutaj o Niemieckiej produkcji, tylko Polskiej;)

07.09.2016 21:55
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: