Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 3.75 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Autor Wiadomość

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 126
Dołączył: 05-2013
Post: #21
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
W najnowszym numerze gazetki "Solaris" opisują czwartą generację Urbino.

09.05.2014 19:20
Szukaj postów Cytat

Uwielbiam OMSI :)
Zbanowani
Liczba postów: 279
Dołączył: 12-2013
Post: #22
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Ja osobiście bardzo lubię wszelkiego rodzaju Solarisy - głównie te miejskie - za ten "odrzutowy" silnik (głównie w Alpino :hihihi:), super dźwięki i za wygląd.:) Nie mogę się doczekać IV generacji. Jestem bardzo ciekawy do którego miasta w Polsce trafi pierwszy taki autobus.:) U mnie, w moim mieście mam ok. 1/4 Solarisów w taborze (33 sztuki), a ciągle ich przybywa. W ogóle Solarisy opanowały Kujawsko-Pomorskie - Toruń pełen Solarisów, Bydgoszcz również coraz więcej, Włocławek 80/90% taboru, Grudziądz, Inowrocław kilka sztuk.:D Tylko w tym nie ma żadnej deskorolki Solarisa i nad tym ubolewam.:(

03.08.2014 14:12
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 35
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 18
Post: #23
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Panowie, najlepsza jest I generacja - idealna na polskie warunki. Do tego silniki MANa... SOLARIS wtedy jeszcze jako NEOPLAN Polska dał słowo, że te silniki wytrzymają 1 000 000 km... i miał rację :-)
Wraz z nadejściem III generacji, zaniżono trochę standardy moim skromnym zdaniem. Jechałem rok temu kieleckim Solarisem z 2011 roku i na pierwszy rzut oka było widać, że tandetne materiały zastosowali.
Co do IV generacji, to nie podoba mi się wygląd. Za bardzo odstępuję od znamionowych cech Urbino. Przykładowo łamana szyba przednia bardziej przypomina tą z Tramino. Dziwne oddzielone elementy karoserii przodu i boków. Ogólnie szału nie ma.
Jak wprowadzali pierwszego Urbino 12 to był kosmos. Niesamowity i ponadczasowy design. A tutaj? Stylistyka jest odważna i nowoczesna, ale raczej nie osiągnie tego sukcesu co SU I.


[Obrazek: Solarispn_wsrrhnr.png]
25.11.2014 05:00
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 426
Post: #24
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
III generacja? Rocznik 2010, Białystok. Wszędobylska rdza (drzwi, rurki), rozwalające się siedzenia od siedzenia (WTF?!), hamulce "pierdzą" non stop. Dużo by jeszcze wymieniać......


Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
25.11.2014 10:32
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,940
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 984
Post: #25
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
W Poznaniu wozy z 2011 już rdzewieją koło silnika, trzeszczą, a drzwi Ventura trzaskają i prawie się otwierają w trakcie jazdy. Co ciekawe w MANach Lion's City takie same drzwi są bezgłośne. Tymczasem I i II generacja nadal jest cichutka i jedyne co czasem słychać to trzaskanie poręczami. Drzwi Kiekert nawet nie trzaskają przy zamykaniu...

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

25.11.2014 10:47
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 194
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 17
Post: #26
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Kieleckie SUki cierpią przez chyboczące się siedzenia na wieży. Wszystkie sztuki III generacji, solówki 10m, solówki 12m, przeguby 18m, nawet ex-lotniskowy SU15 ma ten feler. Co ciekawe, I gen. nie ma już takich problemów. I fakt, @Solaris2001, pamiętam za dzieciaka te kieleckie solarisy, pachnące, błyszczące nóweczki, do spółki z Neoplanami (tylko rok starszymi)... delikatnie miaucząca skrzynia ZF (Neoplany wyły i wyją dużo "ostrzej", mimo że to też ZF 5 HP 500), wtedy miękko pracujące silniki MAN (dziś połowa z nich pierdzi przez dziurawe tłumiki, albo klekocze jak dzikie, reszta jest w zadowalającym stanie jak na 15 lat). Stylizacja była kosmiczna w porównaniu z Neoplanami. Nawet ostatnie Jelcze 120M, mimo że w podobnym wieku, nie robiły takiego wrażenia, chociaż ich zapach był fajniejszy (ten "smród" nowizny:D)
W Lublinie jest to samo, z wyjątkiem trajtów, te mają jakby lepsze spasowanie elementów i montaż wyposażenia - większa premia dla pracowników czy co? Inne słabe punkty to: tragiczna wentylacja przy uchylanych oknach (największy feler I generacji! nie mogę tego wybaczyć konstruktorom, w III generacji to już debilizm zamawiającego te autobusy MPK), mało odporne na wandali miękkie siedzenia (w I dostawie #310-320, wyłączając #319 z II dostawy - tu poprawka dla @Kacpra, zastosowano mięciutkie siedzenia, 319-330 bez 320 z I dostawy i dziury w numeracji 329 - takiego autobusu nie ma w CK - już siedzenia typu "dechowatego", mało wygodne, ale odporniejsze), siedzenia "wandaloodporne" są za to zbyt twarde - nie mogą wypracować udanego kompromisu... Tragiczna czytelność klapkowych wyświetlaczy w słoneczne dni to również poważna wada SU I gen., gen. III ma już normalne, czytelne.


Marszałek polny Bernard Law Montgomery:
" Ja sam przebiłem sobie drogę przez Afrykę i uczestniczyłem w wielu bitwach. Myślę jednak, że to, co osiągnąłem, nie dorównuje temu, co osiągnął marszałek Rokossowski."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.11.2014 11:55 przez szmelcedes.)
25.11.2014 11:55
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 35
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 18
Post: #27
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Tutaj winy bym się dopatrywał po części w przewoźnikach, którzy ustalają specyfikacje, gdzie 95% to cena. Wykonawca musi wtedy użyć gorszych materiałów.
(25.11.2014 11:55)szmelcedes napisał(a):  Co ciekawe, I gen. nie ma już takich problemów. I fakt, @Solaris2001, pamiętam za dzieciaka te kieleckie solarisy, pachnące, błyszczące nóweczki, do spółki z Neoplanami (tylko rok starszymi)... delikatnie miaucząca skrzynia ZF (Neoplany wyły i wyją dużo "ostrzej", mimo że to też ZF 5 HP 500), wtedy miękko pracujące silniki MAN (dziś połowa z nich pierdzi przez dziurawe tłumiki, albo klekocze jak dzikie, reszta jest w zadowalającym stanie jak na 15 lat).
No u nas są w świetnym stanie po 14 latach, można powiedzieć, że to oczka w głowie naszego MPK. Mimo 220KM silnika mają kopa :D. Szkoda mi tylko, że szpecą ich reklamami. Od 2003 roku nieprzerwanie dostają reklamy Galerii Ostrowiec.


[Obrazek: Solarispn_wsrrhnr.png]
25.11.2014 19:10
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 102
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 139
Post: #28
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Witam Was Wszystkich Bardzo Serdecznie!...
...i mam pytanie:
Czy Solaris kiedykolwiek sprzedał za granicę swój autobus z rodziny URBINO I lub II generacji?
Pozdrawiam i kasuję kotlet!
(Kto?- w sygnaturce) OmniCity


Zapraszam na mój FanPage na Facebooku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.03.2015 14:06 przez OmniCity.)
01.03.2015 14:05
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 66
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 61
Post: #29
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Daugvapils, Ryga.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.03.2015 14:09 przez Łapka.)
01.03.2015 14:08
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: OmniCity

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #30
RE: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Chociażby Berlin miał SU II generacji.
[Obrazek: su-050.jpg]
[Obrazek: IMG_5696.jpg]


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

01.03.2015 14:11
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: OmniCity
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: