Nie jest to trudna sztuka, aczkolwiek wymaga paru modyfikacji.
Poniższą operację musisz przeprowadzić dla wszystkich pojazdów znajdujących się w rotacji AI (ale nie dla modeli autobusów, bo ich skrypty są inaczej zbudowane). Ja przedstawię to na przykładzie Golfa.
Wchodzisz do folderu ze skryptami pojazdu np. <folder OMSI>\Vehicles\VW_Golf_2\script
Otwierasz lights_varlist.txt i deklarujesz na samym końcu jakąś zmienną np "swiatla24h", plik wygląda teraz tak:
Kod:
lights_sw_abbl
lights_sw_blinker
lights_rueck
lights_stand
lights_abbl
lights_brems
lights_rueckfahr
lights_nebelschluss
lights_fern
lights_blinker_l
lights_blinker_r
lights_blinkgeber
lights_blinkgeber_nexttime
lights_blinkautom_l_armed
lights_blinkautom_r_armed
swiatla24h
Teraz otwierasz plik skryptowy świateł (lights.osc) i pod "{macro:lights_init}" wpisujesz: 1 (SLswiatla24h)
Czyli ten fragment pliku wygląda tak:
Kod:
{macro:lights_init}
1 (SLswiatla24h)
{end}
Teraz wystarczy wbić do pliku .cfg modelu (<folder OMSI>\Vehicles\VW_Golf_2\model) i zamienić AI_Light na swiatla24h
W większości przypadków wymagane są cztery podmianki - dla każdego światła.
Deklaracje świateł wyglądają po tej operacji podobnie do poniższych wpisów:
Kod:
=====================================================
Lichter
=====================================================
*** Scheinwerfer ***
[light_enh_2]
0.597
1.900
0.644
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
230
0.35
50
190
swiatla24h
1.3
0.1
1
1
0.04
[light_enh_2]
-0.597
1.900
0.644
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
230
0.35
50
190
swiatla24h
1.3
0.1
1
1
0.04
*** Rücklichter ***
[light_enh_2]
0.797
-1.865
0.758
0
-1
0
0
0
1
0
0
255
0
0
0.3
150
200
swiatla24h
0.7
0.1
1
1
0.04
[light_enh_2]
-0.797
-1.865
0.758
0
-1
0
0
0
1
0
0
255
0
0
0.3
150
200
swiatla24h
0.7
0.1
1
1
0.04
Enjoy
Dla autobusów i innych pojazów, które można prowadzić polecam zabawę z poniższym modem:
http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...adID=11298
Mod jest bezpośrednio kompatybilny (jak napisał Autor) z MAN-ami SD200, SD202, NL202 i Solarisami Urbino 10, 12 i 15 (od Tatiany). W razie czego wykonaj kopie zapasowe lights.osc przed zamianą.