423 MB
Jak na jedną linię i małą mapkę, to rozmiar dość pokaźny.
Kilka informacji technicznych:
- mapa przystosowana jest tylko i wyłącznie do wersji 1.04, aby grać na starszych wersjach należy skorzystać z dołączonego w folderze mapy pliku ailists.cfg.1_01 (skasować oryginalny plik ailists.cfg a w tym skasować na końcu "1_01")
- ailists dla wersji 1.01 ma trochę więcej samochodów AI niż wersja dla 1.04, można więc nawet na 1.04 korzystać ze starszego ailists
- mapa posiada dołączone WSZYSTKIE pliki łącznie ze sceneriami, pojazdami AI, etc.
@EDIT:
Przejechałem mapę w dwie strony, mogę wydać opinię.
Zdecydowanym minusem mapy jest tylko jedna linia i to dość krótka (ok 15 minut). Sceneria nie jest może bogata i urozmaicona, ale jest bardzo dobrze rozmieszczona, nie ma dziur, pustych miejsc. Bardzo ciekawy układ dróg, a AI wydaje się zachować na prawdę dobrze. Nie wiem, czy to przypadek, ale w większości map AI nie jest zainteresowane obecnością znaku "ustąp pierwszeństwa" i ryje się pod koła, gdy pierwszeństwa nie ma, tak samo w drugą stronę - gdy pierwszeństwo ma, stoi i czeka, aż przejedziesz. Tutaj dwa razy AI zastosowało się do znaków, co zdecydowanie poprawia realność rozgrywki.
Co do wydajności, zanim uruchomiłem mapę, zmieniłem domyślnego MAN'a NL202 na mojego D94, bo wiedziałem, że mój sprzęt nie udźwignie NL'ki jako AI i, mimo tego, wydajność jest zdecydowanie gorsza niż Grundorf. Przy mojej karcie graficznej jestem piekielnie wyczulony na wydajność i muszę stwierdzić, że jak na tak małą mapkę jest nawet kiepska, bo w dwóch miejscach D94 raczył sobie poskakać nawet. Nie zmienia to faktu, że na 99% Waszych komputerów ta mapa powinna śmigać bez najmniejszych ścinek.
Kolejną fajną rzeczą są nowe pojazdy AI. Zauważyłem BMW M5, Golfa IV, Skodę Octavię (sedan i kombi)
Wyniki testu wydajności:
Grundorf: ~14fps
Szombathely: ~12fps
Ocena (-1 za tylko jedną linię i krótką trasę)
mocne 7/10