Odpowiedź 
Taryfikator ostrzeżeń
Autor Wiadomość

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,375
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 386
Post: #1
Taryfikator ostrzeżeń
Taryfikator wykroczeń

(obowiązujący od 6. lutego 2016 roku, godziny 20:00)

System kar opiera się na zasadzie trzech kroków:
- pierwsze złamanie Regulaminu = nadanie zerowego ostrzeżenia i wysłanie PW do Użytkownika w tej sprawie;
- drugie i trzecie złamanie Regulaminu = nadanie niskoprocentowego ostrzeżenia i wysłanie PW na ten temat (przy trzecim złamaniu informacja o końcu taryfy ulgowej);
- czwarte i każde kolejne złamanie Regulaminu = nadanie normalnego ostrzeżenia bez powiadomienia PW.

Do "złamań Regulaminu" nie liczą się ostrzeżenia cofnięte (zarówno te przyznane przez pomyłkę jak i wycofane decyzją osoby nakładającej). Cofnięcie może odbyć się wyłącznie przed przedawnieniem ostrzeżenia, więc w przypadku chęci odwołania się / prośby o cofnięcie, trzeba reagować dość szybko i pisać do osoby nakładającej, bądź, w przypadku blokady konta, na maila administracyjnego. W sytuacjach, w których Użytkownik rozumie, gdzie popełnił błąd i swoimi błędami nie wyrządził wiele szkód - z dużą dozą prawdopodobieństwa ostrzeżenie zostanie zdjęte. Nie dotyczy to recydywistów.

Wyjątkiem od powyższej zasady są punkty oznaczone gwiazdką. W przypadku złamania takiego punktu Regulaminu, przyznawane jest od razu ostrzeżenie o maksymalnej możliwej wartości lub podejmowane są działania wymienione w Taryfikatorze. W razie sytuacji, w której Regulamin jest łamany celowo i nachalnie, co może bezpośrednio zagrażać reputacji Forum, obowiązuje punkt 8.9 w celu szybszego zawieszenia/zbanowania konta. Po ten środek administracja będzie sięgać tylko w najbardziej rażących przypadkach.

Ostrzeżenia będą liczone dla wszystkich od zera w momencie wprowadzenia nowego taryfikatora tj. w dniu 06.02.2016 , godzina 20:00. Każdy zaczyna niejako z czystym kontem w kwestii przyznawania nowych ostrzeżeń, ale w mocy pozostają dotychczas przyznane ostrzeżenia i bany.

Przy punktach podawane są procentowe wartości ostrzeżeń. Pierwsza wartość oznacza warn "niskoprocentowy", druga - warn "normalny". Niektóre kary są opisane w sposób słowny.

§1. Podstawowe sprawy organizacyjne, rejestracja i logowanie
1.1 (brak kary za punkt)
1.2 (brak kary za punkt)
1.3* Multikonto - zawieszenie miesięczne na konto pierwsze, ban dożywotni lub usunięcie drugiego i każdego kolejnego (w szczególnych przypadkach dłuższy okres zawieszenia lub ban na wszystkie konta i na IP)
1.4* Podanie nieprawidłowego bądź tymczasowego adresu e-mail - ban dożywotni bądź usunięcie konta
1.5 Nieprzestrzeganie zasad działu bądź wątku zbiorczego (gdy nie ma w Regulaminie bardziej adekwatnego punktu) - 20% / 40%
1.6 (brak kary za punkt)

§2. Treści zabronione
2.1 Przekleństwa, wulgaryzmy, treści drastyczne, pornograficzne, propagujące przemoc lub podobne - 40% / 70%
2.2 Treści propagujące bądź wzywające do nienawiści na tle rasowym, wyznaniowym, etnicznym, poglądowym lub seksualnym - 40% / 70%
2.3 Treści zawierające groźby lub obraźliwe w stosunku do kogokolwiek - 50% / 80%
2.4 Treści kontrowersyjne, niemoralne, prowokacyjne i mogące wywołać kłótnie - 40% / 70%
2.5* Treści sprzeczne z polskim prawem lub/i prawem autorskim, propagowanie nielegalnych działań - ze względu na różnorodność możliwych przewinień, kara od 50% do 100%
2.6 Treści zawierające linki referencyjne, jawne reklamy przynoszące korzyści materialne wstawiającemu - 30% / 60%
2.7 Treści zawierające polemikę na temat decyzji członków Ekipy lub/i obrażanie kogokolwiek z racji wykonywanej przez niego funkcji - 40% / 80%
2.8* Wpisy dotyczące PW, spraw technicznych, długie dialogi, floodowanie lub nawiązywanie do tematów technicznych - tygodniowe bądź miesięczne zawieszenie na czat + usunięcie wpisów, w szczególnych przypadkach ostrzeżenia na konto zgodne z Taryfikatorem, łagodne wykroczenia są traktowane jednokrotnym ostrzeżeniem słownym i usunięciem wpisu/wpisów
+ od 2.1 do 2.7 - w zależności od rodzaju i stopnia wykroczenia - moderacja treści bądź/i wydzielenie do Kosza

§3. Nowe wątki
3.1 Założenie nowego wątku pomimo istnienia podobnego, nieużycie wyszukiwarki lub brak znajomości Informatora - 20% / 40%
3.2 Brak zasady 1 problem = 1 wątek w DPT lub 1 dodatek = 1 wątek w dziale PZzD - 20% / 40%
3.3 Nieodpowiednie dobranie działu - 20% / 40%
3.4 Nieprecyzyjnie zatytułowany wątek - 30% / 50%
3.5 Pytanie niezaopatrzone w jakiekolwiek informacje o problemie - 20% / 30%
3.6 (brak kary za punkt)
+ od 3.1 do 3.5 - wątek do Kosza lub edycja/przeniesienie tematu w przypadku drobnych uchybień

§4. Dyskusja i posty
4.1 Post nie na temat - 10% / 30%
4.2 Spamowanie, floodowanie lub dublowanie postów - 30% / 50%
4.3 Post nieprzejrzysty lub nadużycie narzędzi formatujących - 10% / 30%
4.4 Błędy ortograficzne, interpunkcyjne lub stylistyczne - 10% / 30%
4.5 Niezachowanie zasad znaczników HIDE w Pobieralni - 20% / 40%
4.6 Poruszanie kwestii technicznych w Pobieralni - 20% / 40%
4.7 Podziękowanie poza systemem podziękowań (reputacji) lub wymuszanie punktów - 10% / 30%
+ do wszystkich - post do Kosza lub edycja w przypadku drobnych uchybień

§5. Avatary i sygnatury
5.1 Niezgodny z Regulaminem avatar - 10% / 30% oraz usunięcie avatara
5.2 Niezgodna z Regulaminem sygnatura - 20% / 40% oraz usunięcie sygnatury i notatka moderatorska o powodzie usunięcia wraz z nickiem usuwającego (w sygnaturze ukaranego)

§6. Ekipa Forum
6.1 (brak kary za punkt)
6.2 (brak kary za punkt)

§7. System ostrzeżeń
7.1 (brak kary za punkt)
7.2 (brak kary za punkt)
7.3 (brak kary za punkt)
7.4 (brak kary za punkt)
7.5* Kara wymieniona bezpośrednio w Regulaminie i przy punkcie 1.3 Taryfikatora
7.6* Kara wymieniona bezpośrednio w Regulaminie i przy punkcie 2.8 Taryfikatora
7.7 Niezachowanie zasad odwołania od nałożonej kary - 10% / 30%

§8. Pozostałe
8.1 Próby wchodzenia w kompetencje Ekipy lub niezachowanie zasad zgłoszeń wątków/postów - 20% / 50%
8.2 (brak kary za punkt)
8.3 Nieopisane w żaden sposób podziękowanie lub bezsensowny powód - 10% / 30% oraz usunięcie punktu
8.4 (brak kary za punkt)
8.5 Reklamy na łamach Forum bez zgody administracji poza dedykowanym działem - 30% / 50%
8.6 (brak kary za punkt)
8.7 Nachalne wysyłanie spamu na prywatne skrzynki lub natarczywych i obraźliwych wiadomości po udowodnieniu tego procederu - 40% / 70%
8.8 (brak kary za punkt)
8.9* Działanie na szkodę Forum bądź na szkodę Użytkowników Forum - każde takie wykroczenie jest konsultowane między Załogą i podejmowane są adekwatne do szkód działania
8.10 (brak kary za punkt)
+ do 8.1 i 8.5 - wymoderowanie tych treści i przeniesienie do Kosza


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.02.2017 18:13 przez skawek.)
06.02.2016 19:27
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: