Mam teraz pytanie dotyczące innej, dość ważnej kwestii - chodzi o otwieranie drzwi i wymianę pasażerów po zahamowaniu przy peronie.
Mianowicie zauważyłem, że na niektórych przystankach (niezbyt wiele takich jest) pociąg po zahamowaniu nie rozpoczyna interakcji wymiany pasażerów, czyli drzwi się wogóle nie otwierają niezależnie od miejsca, w którym pociąg zahamuje - mówię to, by nie wyjść na ignoranta, który mógłby nie wiedzieć, że nie zawsze wszystkie wagony są przy tym postoju aktywne - WIEM że perony mają takie strefy, poza którymi drzwi wagonów nie są aktywne. Jednak w w/w miejscach wogóle brak aktywności w tym kierunku.
Próbowałem stawiać ludzi na peronie, bo sądziłem że ich brak na to wpływa, ale inny test przekonał mnie, że nie ma to wpływu i niby puste perony potrafią prowadzić wymianę, albo na odwrót, czyli postawieni przeze mnie ludzie nie reagują . Czy w związku z tym jest jakieś rozwiązanie, które umożliwi "podłączenie" peronu pod strefę aktywności i wymuszenie wymiany??
Bo o ile nieaktywne przystanki na trasie mogłyby dodawać klimatu - wiadomo, że tak się zdarza, że takowe na trasie istnieją, o tyle w przypadku stacji startowej i/lub końcowej głupio to wygląda, że żaden peron nie działa
Chciałem też zapytać, czy można dodać peron obok toru już istniejącego, a następnie podpiąć mu aktywność??
Z tego, co próbowałem, to musiałem usuwać kawałek toru i dostawiać peron zintegrowany z torem, wtedy jest ok. Jednak w przypadku tras elektryfikowanych, na których obecnie działam, konieczne byłoby postawienie nowych słupów trakcyjnych po wymianie torów i dosztukowanie linii.
A w tym doświadczenia nie posiadam, bo nie mam czasu na tak złożone próby, bo nie zamierzam budować tras, więc I tak nie muszę tego się uczyć.
Mam teraz na tapecie TZ2012 i trasę Balezino - Mosti, oraz Debrecen - Niregyhàza, na pierwszej problem dotyczy krańcowych stacji, bo one powinny być aktywne, a na drugiej chcę dostawić peron na Níregyháza, bo tam... brak