Odpowiedź 
Tworzenie repaintów.
Autor Wiadomość

Kierowca OMSI
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #1
Tworzenie repaintów.
Witam, od pewnego czasu próbuję swoich sił w tworzeniu malowań do autobusów. Na mojej drodze stanął taki problem, że po "przemalowaniu" autobus w grze jest cały (oprócz dachu) w barwach chromowych. Ktoś wie, dlaczego tak jest i jak naprawić ten problem? Podejrzewam, że może chodzić o przezroczystość, ale nie wiem jak ją dobrze ustawić w GIMPie.


[Obrazek: 1363914.jpeg]
24.03.2013 20:13
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #2
RE: Tworzenie repaintów.
Musisz do tekstury dodać kanał alpha. W zależności od tego jakiego programu używasz, polecam poczytać poradniki o tym jak dodać kanał alpha w tym programie. Aby nie było dziwnych efektów powinna być ustawiona na około 30%
Pzdr.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.03.2013 21:29 przez mattez.)
24.03.2013 21:26
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #3
RE: Tworzenie repaintów.
W najnowszym GIMPie można sobie ustawić przezroczystość widocznym w przyborniku suwakiem.


/ 300 - setny post /


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.03.2013 21:49 przez Nick™.)
24.03.2013 21:49
Szukaj postów Cytat

Kierowca OMSI
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #4
RE: Tworzenie repaintów.
A czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć dokładnie, jak nanieść grafikę (jakąś reklamę etc.) na szyby?


[Obrazek: 1363914.jpeg]
26.03.2013 22:53
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #5
RE: Tworzenie repaintów.
A możesz napisać w jakim modelu? Bo w każdym inaczej...


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
26.03.2013 23:12
Szukaj postów Cytat

Kierowca OMSI
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #6
RE: Tworzenie repaintów.
Chodzi o MANa SD85. W planie mam także naniesienie grafiki na szyby w którymś modelu z serii SD202, ponadto w NL202 i SL202.
Ale zacznijmy od SD85.


[Obrazek: 1363914.jpeg]
27.03.2013 14:26
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #7
RE: Tworzenie repaintów.
z SDkami mogę pomóc, w reszcie repaintów nie robiłem. Z SDkami sprawa jest prosta. Jak tworzysz repaint, w pliku .cti musisz dodać wpis:

[item]
Nazwa Repaintu
farbschema_trans
D92_tr_nazwa_repaintu.tga

"Nazwa repaintu" musi być taka sama jak nazwa repaintu, oczywiście. "farbschema_trans" to komenda odpowiedzialna za tekstury okien, musi być tak wpisane. Opcja na dole to nazwa pliku odpowiedniego dla tekstury okien. Podobno są komplikacje, jeśli nazwa pliku ma inny początek niż "D92_tr_", więc lepiej, żeby tak się zaczynało, reszta nazwy jest dowolna.
Tekstura musi mieć rozszerzenie .tga i koniecznie pamiętaj o przeźroczystości, żeby tekstura prześwitywała.
Co ważne, tekstura okien musi być kwadratem (np. 1024x1024) i jedynymi widocznymi elementami muszą być wycięte okna dokładnie w tym samym miejscu, co okna w normalnej teksturze SD'ka (polecam wycięcie z normalnej tekstury). Polecam do tworzenia PaintNET, dobrze współpracuje z .tga
Powinno to wyglądać tak

İmage


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.03.2013 00:17 przez mattez.)
28.03.2013 00:10
Szukaj postów Cytat

Kierowca OMSI
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #8
RE: Tworzenie repaintów.
Wszystko już działa, dzięki za pomoc! ;)


[Obrazek: 1363914.jpeg]
28.03.2013 19:56
Szukaj postów Cytat

Kierowca OMSI
Użytkownicy
Liczba postów: 28
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 2
Post: #9
RE: Tworzenie repaintów.
Ktoś wie, jak jest z szybami w modelu NL202?
Zrobiłem to tak, ja w SDkach (do modelu dodałem funkcję "farbschema_trans") ale na szybach ani śladu tekstury.


[Obrazek: 1363914.jpeg]
01.04.2013 15:06
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #10
RE: Tworzenie repaintów.
O ile się nie mylę (jeśli tak, proszę mnie poprawić) NL202 nie ma możliwości malowania szyb


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
01.04.2013 15:18
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: