Odpowiedź 
Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 6
Dołączył: 01-2015
Podziękowań: 0
Post: #1
Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
Czy tylko u mnie jest tak , że moja karta graficzna (GTX 1060 6GB) pracuje na 20-30% procent a wszystko inne robi procesor?
Tekstury są wczytywane do RAM-u czy do vRAM-u?


Przykładowe moje nagranie:
https://www.youtube.com/watch?v=_87jo2JQcKg

Film został nagrany w 2K za pomocą kodeka NVENC i GPU pracuje na jakieś 20-30% wyświetlając jakieś śmieszne 20 fpsów (zobaczcie 5 minutę).


i5-7500
GTX 1060 6GB Gigabyte Mini OC
2x8 GB 2400 MHz CL 16
MOBO : MSI M250
SSD- Adata 128 GB m.2
HDD- Toshiba P300 1TB
19.04.2018 16:31
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 427
Post: #2
RE: Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
OMSI siedzi głównie na procesorze i nie ma co do tego wątpliwości. Tekstury są w pamięci karty graficznej. Obniżenie FPS w 5 minucie jest ze względu na wczytywanie na bieżąco kolejnych kafli mapy. Jeśli chcesz tego uniknąć wczytuj całą mapę na starcie (o ile Ci się to uda i masz anielską cierpliwość) lub trzymaj OMSI na SSD.


Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
19.04.2018 18:40
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 6
Dołączył: 01-2015
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
Patrzyłem i przeniesienie na ssd praktycznie nic nie dało. A z ładowaniem całej mapy by nie było problemu jeśli chodzi o ilość RAMu i vRAMu. Problemem jest raczej do że WSPANIAŁE OMSI:-) jest 32 bitowe i tylko 2 GB RAMu może używać...


i5-7500
GTX 1060 6GB Gigabyte Mini OC
2x8 GB 2400 MHz CL 16
MOBO : MSI M250
SSD- Adata 128 GB m.2
HDD- Toshiba P300 1TB
20.04.2018 17:17
Szukaj postów Cytat

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 714
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1359
Post: #4
RE: Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
Poprawka. 4GB używając patcha na większe zużycie RAMu dzięki czemu, ścinki ma się tylko przy ładowaniu kafli, jednak samo omsi chodzi trochę lepiej niż męcząc się na pograniczu 2GB (jak w X10 czy w innych projektach). U mnie max. to było 2,5GB tekstur, więc pewnie bez patcha Omsi dawno temu by się scrashowało.

20.04.2018 17:28
Szukaj postów Cytat

Ogułem
Zasłużeni
Liczba postów: 394
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 427
Post: #5
RE: Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
Jaki to patch na ten RAM? Bo mi często wywala już na 1,3GB z teksturami jak wczytuje od nowa mapę i mam D3D Error....


Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
20.04.2018 21:28
Szukaj postów Cytat

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 714
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1359
Post: #6
RE: Wczytywanie tekstur i działanie podzespołów.
No to biere Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.04.2018 21:57 przez Allison.)
20.04.2018 21:56
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: