Odpowiedź 
Wspólna nauka skryptów OMSI
Autor Wiadomość

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 374
Post: #1
Wspólna nauka skryptów OMSI
Czytając poradnik skawy, zrodziło mi się pewne pytanie.

Cytat:Przykład:
dzwiek_pixel jest przypisany w dźwiękowym pliku konfiguracyjnym do sterownikpixel.wav

Jak to zrobić, bo nie bardzo jest tam to wytłumaczone


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.04.2013 19:28 przez skawek.)
03.04.2013 17:44
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #2
RE: Przypisywanie dźwięku do zmiennej
W pliku sound.cfg plik dźwiękowy sterownikpixel.wav jest przypisany i wywoływany triggerem dzwiek_pixel. Chyba o to chodziło.

[sound]
INT_Start.wav.............plik dźwiękowy
1.4............................głośność

[3d]...........................źródło dźwięku [X, Y, Z, ?]
-0.7
-4.5
0.5
5.5

[trigger]......................trigger/wyzwalacz, który wywołuje odtworzenie dźwięku
ev_enginestart

03.04.2013 18:06
Szukaj postów Cytat

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,439
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #3
RE: Przypisywanie dźwięku do zmiennej
Konfiguracyjny plik dźwiękowy to ten z .cfg w folderze Sound. Należy uważać, bo niektórzy twórcy wrzucają tam parę takich plików i nie wiadomo, który modyfikować. Wtedy należy sprawdzić jego "podpięcie" w pliku bus (pod znacznikiem [sound]). Pisząc "przypisanie" miałem na myśli właściwie to, co napisał Siwy, czyli jeśli chcemy przypisać plik dźwiękowy sterownikpixel.wav do wyzwalacza dzwiek_pixel piszemy następujący kod:

Kod:
[sound]
sterownikpixel.wav

[trigger]
dzwiek_pixel

Oczywiście pominąłem głośność i źródło.


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

03.04.2013 18:29
Szukaj postów Cytat

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 374
Post: #4
RE: Przypisywanie dźwięku do zmiennej
Dzięki za pomoc, jakbym miał jeszcze jakieś pytanie, to zadam tutaj, żeby nie robić 1000 tematów.


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
03.04.2013 18:57
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #5
RE: Przypisywanie dźwięku do zmiennej
To ja dodam coś przy okazji. W sterowniku dźwięku można dodać zmienną [viewpoint], co ta wartość daje? Myślałem, że to właśnie jest źródło dźwięku, a nie zmienna [3d]


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
03.04.2013 20:49
Szukaj postów Cytat

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,439
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #6
RE: Przypisywanie dźwięku do zmiennej
Blok [3d] określa pozycję źródła dźwięku po współrzędnych blenderowskich, a ta czwarta wartość to tak jakby zasięg.
[viewpoint] to zdaje się (tak jak w plikach modelowych) flaga widoczności a w tym wypadku słyszalności, przy czym:

0 - bezwzględnie słyszalne
1 - słyszalne spoza pojazdu
2 - słyszalne wewnątrz pojazdu
4 - słyszalne przy/w pojazdach AI

Oczywiście wartości te można sumować, tak więc 5 (1+4) daje słyszalność danego dźwięku przy pojeździe gracza oraz przy pojazdach AI.

Prawdopodobnie w ten sposób to działa, aczkolwiek tutaj głowy nie daję, trzeba by przetestować.


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.04.2013 22:23 przez skawek.)
03.04.2013 21:56
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #7
RE: Przypisywanie dźwięku do zmiennej
Sądzę, że jest to po to, żeby od środka można było ustawić słyszalne inne dźwięki, a od zewnątrz inne.

03.04.2013 22:25
Szukaj postów Cytat

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 374
Post: #8
RE: Pytanie dot. skryptów
Zmieniłem nazwę tematu na bardziej ogólną i mam pytanie, czy mógłby ktoś wyjaśnić poniższy kod?
Kod:
(L.S.mouse_x) 1000 / (L.L.door_0) + -1 max 1 min (S.L.door_0) s1


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
04.04.2013 19:20
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: