Zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 3.67 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Życzenia graczy (z oficjala)
Autor Wiadomość

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,404
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 402
Post: #1
Życzenia graczy (z oficjala)
Poniżej możecie sprawdzić, o co proszą gracze w związku z wydaniem OMSI 2 i "status" tych próśb nadany przez Twórców. Musicie mi wybaczyć niedokładne i czasem zabawne tłumaczenia, ale posiłkowałem się głównie wpisami angielskimi, nieudolnie czasem przetłumaczonymi z niemieckiego. Ewentualnie proszę o poprawki. Oryginalny tekst znajduje się tutaj:
http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...post189922

Legenda:
(Y) - gotowe
(+) - prawdopodobne
(?) - nie wiemy...
(?-) - mało prawdopodobne
(-) - bardzo nieprawdopodobne
(x) - zdecydowanie nie


Konfiguracja:
* Pliki użytkownika w "Moich plikach" (?)
* Brak Aerosoft-Launcher'a (x)
* Podwójne kliknięcie na plik *.osn wywołuje uruchomienie OMSI i start scenariusza (Y)

Gameplay:
* Ego-Mode (?)
* Poruszane lusterka (?)
* Kilka stacji radiowych (-)
* Multiplayer (?)
* Linie szkolne (?)
* Funkcja naprawy mająca więcej wpływu/konsekwencji na grę (Y)
* Dźwięki i animacje burzy (?)
* Dynamicznie generowana pogoda (?)
* Możliwość wglądu w następne kursy w trakcie wykonywania aktualnego (?)
* Animowacje związane z kasownikami (?)
* Przełączanie widoku z kierownicy (?)
* Brak drobnych (?)
* Czas letni (Y)
* Regulowana pozycja fotela kierowcy (?)
* Możliwość użycia D-Pad-a kontrolera (Y)
* Pomijanie przystanków na rozkładzie (?)
* Tymczasowe bus-pasy (?)
* Raport kursu nie jest pokazywany natychmiast, może być jednak pokazany później (Y)
* Różne systemy taryfowe na mapie (?)
* Komunikacja radiowa (CB-Radio) (-)
* Branie pieniędzy skrótem klawiszowym (Y)
* Dodanie możliwości obsługi dodatkowych klawiszy myszy (?)
* Funkcja tempomatu podczas gry na klawiaturze (?)
* Brak deszczu pod mostami (?)
* Możliwość dostosowania wartości siły symulacji momentu bezwładności (?)
* Realistyczne zachowania policji (-)
* Animowana (przesuwająca się?) mapa (-)
* Efekty słoneczne nie przechodzące przez rzeźbę terenu (np. góry) (+)
* Inteligentna sygnalizacja świetlna, na którą wpływa obecność autobusu (?)
* Podpowiedzi do interfejsu (?)
* Podpowiedzi do elementów na desce rozdzielczej (-)
* Implementacja automatycznego wysprzęglania dla manualnych skrzyni biegów (Y)
* Obsługa brygady jako "misja" (scenariusz) (?)
* Fotoradary (-)
* Możliwość wyboru prywatnego pojazdu do prywatnych kursów (?)
* Pasażerowie wykonujący zdjęcia pojazdu (-)
* Możliwość sprawdzenia biletów przez kierowcę (-)
* Canarinhos (-)
* Zapisywanie ustawień kamer (?)
* Regulowane przełączniki (Y)
* Funkcja replay (-)
* Żądanie zatrzymania wyświetlone w konsoli (Shift+Z) (+)


Grafika:
* Wsparcie technologii 3D (?-)
* Płynna kamera zewnętrzna (?)
* Wiatr poruszający drzewa (-)
* Lepszy sytem cieni (-)
* Mapowanie wypukłości bez użycia tekstur odbicia (-)
* Odbicia generowane w czasie rzeczywistym dla elementów autobusu np. szyb (?)
* Nowy silnik graficzny (xxxxx!!!)
* Lepsze efekty padającego deszczu (?)
* Algorytm "sortowania" pojazdów AI (=> widoczność AI przez inne auta) (?)
* Zaparowane szyby (?)
* Możliwość dołączenia lusterek i świateł punktowych do animowanych elementów (?)
* Śnieg na dachach pojazdów i przedniej szybie (?-)
* Pozdrowienia między kierowcami (-)
* Dostosowanie rozdzielczości ekranu (-)
* Zaimplementowana wieloekranowość (-)
* Animowanie toczących się monet (-)


Dźwięk:
* "Dźwięki" pasażerów (?)
* Modułowe pliki konfiguracyjne dźwięku (?)
* Regulacja głośności radia przez suwak w 3D (-)
* Dźwięk zderzenia (?)
* Nowe dźwięki ciężarówek (Y)
* Specjalne dźwięki zależne od otoczenia (np. pogłos w tunelach) (Y)


Pojazdy:
* Możliwość kierowania tramwajami (?)
* Trolejbusy (-)
* Dowolnie regulowane współczynniki tarcia np dla łańcuchów śniegowych (?)
* Scalona lokalizacja zapowiedzi w folderze z plikami *.hof (+)
* Brudzące się koła (?)
* Symulacja drobnych defektów pojazdu (Y)
* Ślady opon (?)
* "Zimny rozruch" (Y)
* Problemy z oponami (=> ciśnienie wpływające na zjeżdżanie pojazdu na jedną stronę) (?)
* Tablica rejestracyjna zależna od wpisów w pliku konfiguracyjnym mapy (?)
* Efekt wiatru (?)
* Wózki kolejowe (Y)
* Zanieczyszczenia wnętrza (-)
* Zmieniający się moment bezwładności kół i przenoszenie mocy (+)
* Modularne konstrukcje autobusów (x)
* Wybieralny podtyp modelu autobusu (Y)
* Podgląd autobusu podczas ekranu wyboru może zostać wyłączony (Y)
* Buksowanie kół powodujące poślizg boczny (?)
* Bardziej realistyczne zderzenia z pojazdami AI (Y)
* Pokazywanie/ukrywanie kierowcy za pomocą kombinacji klawiszy (?)
* Zaawansowane funkcje bileterki ALMEX (-)
* Dostosowanie ilości paliwa przed "postawieniem" pojazdu (-)
* Nieużywane (opuszczane) przez gracza pojazdy nie będą "symulowane" (lepsza wydajność po wybraniu większej liczby pojazdów) (+)
* Wsparcie dla przegubowych piętrusów (?-)
* Dostosowanie pozycji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy (-, pierwsza propozycja może być zrealizowana skryptowo)


Zachowanie AI:
* Lepsze ogólne zachowanie (????)
* Siła hamowania AI zależna od odległości od przeszkody (?)
* Szybsza reakcja pojazdów AI skręcających w lewo (?)
* Odchylenia od sztywnych ścieżek ruchu AI (?)
* Szybszy przejazd przez zakręty (?)
* Zmiana pasa może być zaniechana, jeśli to konieczne (?)
* Wyprzedzanie (-)
* Bardziej płynne kierowanie (Y)
* (running) opposing traffic on same lane (-) (nie mam pojęcia o co chodzi)
* Więcej typów pojazdów AI (?)
* Dzień tygodnia determinuje natężenie ruchu (Y)
* Lepsze dostosowanie do warunków drogowych (Y)
* Nachylenie ma wpływ na przyspieszenie (Y)
* Zakaz ruchu pojazdów ciężarowych w niedzielę (Y)
* Pojazdy serwisowe (?)
* Zimowe pojazdy serwisowe (?)
* Motocykle/rowery (-)
* Prędkość początkowa podczas pojawiania się pojazdów AI (?)
* Parkujące samochody (?)
* zapalane światła podczas kiepskiej widoczności w dzień lub ciągle włączone światła mijania (+)

Autobusy AI:
* Wiozą pasażerów, gdy pojazd staje się widoczny (?)
* Czekają zgodnie z rozkładem na przystankach (Y)
* Mogą być opóźnione, nawet jeśli nie są aktualnie widoczne (+)
* Pasażerowie oczekujący na kurs mogą wsiadać na pętli (+)
* Kończenie ostatniego kursu po przybyciu na pętlę zbyt wcześnie (bug, +)
* Niekończące się kursy, w których pasażerowie pozostają w pojeździe (+)
* Edytowalne strefy przystanków (?)
* Zachowanie kierowcy zależne od opóźnienia (?)
* Postój przy otwartych drzwiach, gdy jest ciepło (Y)
* Wyprzedzanie innych autobusów na pętli (?)
* Specjalne numery taborowe na specjalnych liniach w szczególnych dniach. (?)
* Możliwość opuszczania przystanków z użyciem wstecznego (-)
* Nie zatrzymywanie się, gdy na przystanku stoi inny pojazd danej linii (?)
* Zapisywanie ich jako sytuacja (numery taborowe i schematy malowań) (?)


Ludzie i pasażerowie:
* Inne "modele" (?)
* Zróżnicowany ubiór w zależności od temperatury (?)
* Dzieci (?)
* Lepsze poruszanie się (?)
* Definiowalny wiek (Y)
* Wózki z dziećmi / wózki inwalidzkie (?)
* Dzieci wciskający "stop" dla żartu (-)
* Wchodzenie do pojazdu "z ulicy" (?)
* Machanie w celu zatrzymania autobusu (w zależności od ustawień mapy) (?)
* Żegnanie się (?)
* Pokazywanie biletów (?)
* Komunikacja z pasażerami (-)
* Priorytety miejsc siedzących (?)
* Liczba osób na przystankach dowolnie edytowalna (?)
* Przesiadanie się (?)
* Biegnący spóźnialscy (?)
* Pasażerowie mogą otwierać i zamykać okna (+)
* Pasażerowie mogą kupować bilety w biletomacie (?)
* Pasażerowie nie powinni pojawiać się "znikąd" na przystanku (?)
* Skarga na zbyt szybką jazdę (?)
* Skarga na niezatrzymanie się na danym przystanku (?)
* Animacje podczas bezczynności pasażerów (?)
* Natychmiastowe przejście pod drzwi zatrzymującego się autobusu (+)
* Płacenie przy wyjściu (?)
* Wyłączenie zażaleń pasażerów (x)
* Stojący pasażerowie mają więcej "uwag" niż siedzący (?)
* Zapisywanie liczby pasażerów, po ponownym wczytaniu sytuacji - nadal są w autobusie (?)
* Animowany kierowca (-)


Tworzenie map:
* Tymczasowe obiekty lub sytuacje oraz czasowe zmiany w rozkładzie (Y)
* Wsparcie dla ruchu lewostronnego (+)
* Przystosowanie terenu do splinów i skrzyżowań (Y)
* Odświeżenie obiektów scenerii (?)
* Łatwiejsze tworzenie linii i rozkładów (?)
* Funkcja "cofnij" (?)
* Synchronizacja sygnalizacji świetlnej także po wczytaniu scenariusza (?)
* Umieszczanie nowych splinów z uwzględnieniem już istniejących (?)
* Trasy i kursy mogą być kopiowane (Y)
* Zbiorcze oznaczanie czasów przyjazdów i odjazdów w edytorze (?)
* Naprawa zbugowanego paska przewijania w edytorze (Y)
* Algorytm tworzenia skrzyżowań (-)
* Ładowanie wszystkich splinów i obiektów z jednego folderu (+)
* Funkcja usuwania segmentu (Y)
* Kopiowanie obiektów z dołączonymi innymi obiektami (?)
* Kółko na terenie pokazujące aktualną pozycję myszy (-)
* Tworzenie linii i kursów poprzez "przejechanie" myszą po trasie (-)
* Tworzenie wjazdów do tuneli (Y)
* Funkcja "Snap" tylko na żądanie (Y)
* Łatwiejsze znajdowanie pasujących do skrzyżowania splinów (+)
* Tworzenie niestandardowych kałuż (-)
* Obracanie obiektów po każdej osi (Y)
* Połączone ze splinami obiekty mogą automatycznie dostosowywać się do jego położenia (np. zaparkowane pojazdu) (Y)
* Dodawanie splinów za pomocą przeciągnięcia (-)
* Okno podglądu przed załadowaniem obiektów i splinów (?)
* Możliwość umieszczenia odrębnego tła podłoża dla poszczególnych segmentów (Y)


Spliny:
* System do tworzenie bardziej zróżnicowanych powierzchni (Y)
* Przezroczystość (Y)

Obiekty:
* Tekstury pobierane z Internetu podczas ładowania mapy (Y)

Skrypty i zmienne:
* Pobieranie do zmiennej nazwy kierowcy (?)
* Pasażerowie mogą żądać otwarcia danej pary drzwi (Y)
* Łańcuchy i system zmiennych w interfejsie wtyczki (Y)
* Dystans do następnego przystanku (Y)
* Wzywanie policji przez odpowiedni przycisk na sterowniku IBIS (Y)
* Wyświetlanie poprawnej wartości spóźnienia podczas dłuższego postoju na przystanku (Y)
* Sterowane opóźnienie dostępu do zmiennej (?)
* Skrypt/dostęp do skryptów przez wszystkie pojazdy (?)
* Wyświetlacze przystankowe pokazujące opóźnienie (Y)
* Skrypty dla sygnalizacji świetlnej (?)
* Obiekty scenerii mające dostęp do ścieżek i wywoływaczy (triggerów) (?)
* wykładnicze ustalanie pewnych wartości (?)
* Dostęp do wysokości i dokładnym kierunku (pozycji) jazdy (Y)
* Przejście do celu najbliższego kursu (?)
* Zmienna "onPlayerApproach" która sprawdza przybycie pasażera (?)
* "M_Wheel" dla każdego koła (Y)
* Ustawianie rozkładu przez IBIS (-)
* Konfigurowalna długość dźwięków (?)
* Pieniądze i bilety mogą się przemieszczać (np razem z drzwiami drzwi kierowcy) (Y)
* Blokada mechanizmu różnicowego (?)


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2013 14:28 przez skawek.)
14.02.2013 00:06
Szukaj postów

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,404
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 402
Post: #2
RE: Życzenia graczy (z oficjala)
Temat na forum oficjalnym: http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...tID=249619 został otwarty.
Jeśli ktoś ma więc ochotę przedstawić własną propozycję dotyczącą drugiej wersji OMSI - można to uczynić ;)


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

20.05.2013 13:04
Szukaj postów

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,404
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 402
Post: #3
RE: Życzenia graczy (z oficjala)
Zaktualizowałem pierwszy post o nowe propozycje (są zaznaczone niebieskim kolorem) a także uwzględniłem zmiany ich statusu.


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

27.10.2013 14:29
Szukaj postów
 Podziękowania za post: Nesty
Zamknięty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: