Odpowiedź 
[nie]przezroczystość okien
Autor Wiadomość

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #1
[nie]przezroczystość okien
Witam,

Mam taki delikatny problem z przezroczystością szyb w drzwiach. Otóż odkąd mój D94 ma drzwi odskokowe, pierwsza połówka drzwi mocno zachodzi mocno na prawy kierunkowskaz. Ciekawym zjawiskiem jest to, że nie widać z zewnątrz przez tą szybę jak kierunkowskaz się świeci, nie widać tak samo świecenia świateł przednich.

Zauważyłem, że w pliku model.cfg pod plikiem o3d kierunkowskazów jest wartość [viewpoint] ustawiona na 3. Podejrzewam, że to oznacza, że kierunkowskaz jest widoczny tylko z zewnątrz na zewnątrz, a spojrzenie z zewnątrz przez szybę drzwi gra najprawdopodobniej traktuje jak z zewnątrz do wewnątrz. Czy zmiana tej wartości na inną (jaką?) spowoduje, że kierunkowskazy będą widoczne przez szybę w drzwiach?

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Pzdr.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
13.05.2013 17:43
Szukaj postów Cytat

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,438
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #2
RE: [nie]przezroczystość okien
Jeśli faktycznie chodzi o flagę widoczności, to prawdopodobnie pomoże ustawienie wartości 0.

Cytat:Viewpoint-Flag: 0 = Immer, 1 = Draußen, 2 = Drinnen, 4 = AI-Bus. Summieren zum Kombinieren.


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.05.2013 18:12 przez skawek.)
13.05.2013 18:11
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #3
RE: [nie]przezroczystość okien
Ten wpis jest od LOD - Level Of Detail. Służy to temu, żeby podczas gry na kamerze F3 nie wczytywało wszystkich detali pulpitu jak przycisków etc. Złap kiedyś MANa SD na AI i przyjrzyj się z F3 pulpitowi, a zauważysz jego brak.

Takie PW ja żem kiedyś - napisał(a):Nie jestem pewien czy dokładnie o to Ci chodzi, ale LOD - Level Of Details kojarzy mi się z wpisem [viewpoint] w model.cfg. Chodzi o to, aby przy kamerze F3 zewnętrznej niepotrzebnie nie ładowały się np przyciski pulpitu (zżerając niepotrzebnie pamięć).

Viewpoint-Flag: 0 = Immer, 1 = Draußen, 2 = Drinnen, 4 = AI-Bus. Summieren zum Kombinieren.

Oznaczenia-punktów widzenia: 0 = Zawsze wczytywane/pokazywane, 1 = tylko na zewnątrz wczytywane/pokazywane, 2 = tylko wewnątrz wczytywane/pokazywane, 4 = tylko w pojazdach AI wczytywane/pokazywane. Żeby stworzyć kombinację (np. (4) wczytywane w AI ORAZ (1) na zewnątrz = 4+1=5.

Takie coś wpisuje się pod żądanym wpisem [mesh], np.:

[mesh]
przycisk-pulpitu.o3d

[viewpoint]
6

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.05.2013 18:33 przez siwy_Snk.)
13.05.2013 18:31
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #4
RE: [nie]przezroczystość okien
Właściwie teoretycznie mogłoby to działać, ale wydaje mi się, że w D92 nie ma możliwości przypisania tej wartości do świateł... masz jakiś pomysł gdzie to może być?
Ups, za późno...
Problem polega na tym, że wpis do pliku o3d odpowiedzialnego za światła ma się tylko do wajchy przy kierownicy, a nie do samych lamp, albo tego nie mogę znaleźć...


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.05.2013 19:03 przez mattez.)
13.05.2013 19:01
Szukaj postów Cytat

Emeryt
Zasłużeni
Liczba postów: 216
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 69
Post: #5
RE: [nie]przezroczystość okien
Możesz dać fote tego zjawiska najlepiej 2 bez ruszania kamery. Tak aby było widać raz przez drzwi później normalnie.

13.05.2013 19:15
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #6
RE: [nie]przezroczystość okien
İmage
İmage


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
13.05.2013 19:23
Szukaj postów Cytat

Emeryt
Zasłużeni
Liczba postów: 216
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 69
Post: #7
RE: [nie]przezroczystość okien
A spróbuj tak: daj wpis od drzwi i szyby na sam koniec pliku cfg.
To powinno pomoc

13.05.2013 19:29
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 36
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 20
Post: #8
RE: [nie]przezroczystość okien
Sam wpis drzwi może zostać w tym miejscu w którym jest, natomiast wpis szyby wyrzuć na sam koniec configa - u mnie też działy się takie cuda z szybami, wystarczyło poprawić wpis i problem zniknął;)

13.05.2013 22:37
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: