Strefa OMSI

Pełna wersja: Berkhof Jonckheer/DAF SB250
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: SuSULEX.jpg]

Model: Berkhof Jonckheer/DAF SB250
Autor: CityBus
Beta-testerzy: nemeza oraz bartjk
Model: Berkhof Jonckheer/DAF SB250
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:
Zapowiadany jakiś czas temu Berkhof Jonckheer/DAF SB250, ujrzał światło dzienne.
Autor starał się odwzorować i przenieść do OMSI pojazd, który jeszcze jakiś czas temu można było spotkać w Amsterdamie.
W tej chwili autobusy tej marki zostały zastąpione przez VDL Citea.
W paczce znajdziemy cztery wersję tego modelu, różniące się wyposażeniem oraz wyglądem, Opis tych wersji znajdziemy przy wyborze pojazdu w Menu.
W archiwum, zawarto również plik ReadMe w którym mamy opis poszczególnych przycisków.

Znane błędy:
Rolety w odwróconej pozycji.

Screeny:
[Obrazek: lvzFSno.jpg]
[Obrazek: 3mT87sU.jpg]
[Obrazek: qX14khO.jpg]



Jeździłem kilka dni temu w wersji "beta", którą autor udostępnił w temacie z projektem. "Szału" z tym wozem to nie ma.Dźwięki nawet ok, tekstury to porażka, a najbardziej zaskoczony byłem tym że przyciski nawet działają.Bryła to jakaś porażka, niby ok - ale pudło, w sumie można powiedzieć, że model się prezentuję jak "ojciec fiata multipli". Polecam, na raz :E
Ja mam inne zdanie, bardziej pozytywne. Trochę zagadki przy włączaniu elektryki - mamy 2 klawisze i kolejność jest istotna, jeżeli zaczniemy w złej kolejności (a ileż ja się nagłowiłem) - nie zadziała. Ładny dźwięk silnika, chociaż w Van Hool`u jest dużo ładniejszy. Bryła oryginalna, teksturki kokpitu, zwłaszcza guzików O/Z drzwi - również (w oryginale taki ukośny układ jest chyba wygodny w użyciu). Kokpit ubogi w zegary - cóż, taki styl. Tachograf i manometry, czyli brak paliwomierza i musimy czekać na lampkę rezerwy.(na ruch SI się nie nadaje, bo szybko wypije paliwko i będziemy musieli często nim jeździć, by zobaczyć czy lampka rezerwy się już nie świeci, by dotankowywać, Za to lampek - aż za dużo, chociaż ładne. Ułożenie liter na klawiszach sterowania biegami jest nieporęczne, bo jest to panel przeznaczony do układu pionowego i litery są wskutek tego "bokiem". W oryginale jest to mniej wygodne, wzrok nasz jest wygodnicki, ale trzeba się przyzwyczaić i już. Dwie fajery - ja wolę tę starszą, klasyczną DAF`owską, ta grubsza mi się nie bardzo podoba, Środkowe drzwi wychylne, reszta do wewnątrz Wolne O/Z przednich drzwi pewnie nie ułatwia trzymania się rozkładu. Również ta roleta rozwinięta na "dzień dobry" (akurat dodatkowe zajęcie w przygotowaniu auta do jazdy to akurat głupstwo) - łyso to wygląda. Ładnie, chociaż zabawnie wyglądają pióra wycieraczek, nie zrobiono ich jednak na "płasko", czyli na odwal sie (celowo napisane "sie", nie się). Ogólnie polecam, jeżeli ktoś lubi pobawić się w takie zagadki i oryginalność rozwiązań, to moze się uśmiechnąć, gorzej z tym paliwomierzem i roletą. Cóż nie wszytko można mieć. Innych wad (jeszcze ?) nie wyłowiłem. Ocena - po 1 pkt za wolne 1-sze drzwi i roletę - 8 / 10. Mniejsza ocena też nie ma sensu, ostatecznie nie jest jakimś rzęchem.

EDIT: W przegubie nie poprawiono roletki, odpalanie, to mix skrótów klawiszowych z klikaniem na pulpicie (trochę inny układ, klawisze i kolejność). Teraz wycieraczki są wymodelowane... szkoda gadać :E . Bilety sprzedajemy w ciemno, bo skrót wydaje zły bilet, a na biletniku nic nie widać:hihi: . Jedna z kamer z pozycji drajwera jest beznadziejna (innych jeszcze nie testowałem). To tyle na '1-szy rzut oka'.
Została wydana wersja 2.0, główną różnicą jest dodanie wersji przegubowej, tyle że nie DAF, tylko Volvo.
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Aktualny link do źródła wersji 2.0: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content..
Wersja angielska jest niedostępna, ale są jeszcze wersje niemieckie. Łącza bezpośrednie do modeli:
  • DAF SB250 v2.0: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
  • Volvo B7LA: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Przekierowanie