Strefa OMSI

Pełna wersja: LAZ-DAZ-695N/NG (1.0)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: s0cvMZV.png]

Projekt: LAZ-DAZ-695N/NG
Wersja: 1.0
Autor: Vitaly L.
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:
Światło dzienne ujrzał model LAZ'a, na polskiej scenie nieznany ale na rosyjskiej długo wyczekiwany. Autor zapowiada kolejne wersje, nie wyklucza turystycznej.
Do autobusu dołączone jest kilka malowań. Autor prosi również o przeczytanie informacji zawartych w folderze "Manual".

Screeny:
[Obrazek: OT7uXSf.jpg]
[Obrazek: rfwiLEc.jpg]
[Obrazek: mRHexfx.jpg]
[Obrazek: X8fLtOe.jpg]



Pobrałem ten model i wywarł na mnie pozytywne pierwsze wrażenie.
Od razu skojarzył mi się z naszym "psiukaczem" :)

Model graficznie stoi na dobrym poziomie. Skrzynię biegów ma oczywiście manualną, ale na szczęście sprzęgło działa automatycznie. Brakuje obrotomierza, więc biegi zmienia się po dojściu do odpowiedniej prędkości (nie będzie z tym problemów - jeśli silnik zacznie mocno wyć, wrzucamy bieg następny). Okna, światła, drzwi itp. działają bez problemów.

Warto wspomnieć o tym, że autobusu nie uruchomimy klawiszami z klawiatury. Należy wcisnąć w odpowiedniej kolejności 3 przyciski na desce rozdzielczej (dlatego trzeba przeczytać manual).
Autobus to ŁAZ/DAZ-695N/NG.

Przejechałem się - typowy "ruski" psiukacz - bryła to kloc z zaokrąglonym ryjkiem i wyraźnie odstającym tyłkiem, bardzo dobrze się prowadzi, słychać charakterystyczny gang benzynowego V8 z ZiŁa 130. Most napędowy również pochodzi z ZiŁ-a, podobnie jak skrzynia biegów (szkoda że jej nie słychać, no ale w prawdziwym wozie i tak ginie w ryku silnika, więc można to wybaczyć). Duży plus za w pełni oskryptowaną procedurę uruchamiania gaźnikowego silnika benzynowego i wykonanie bryły. Zasługuje na okrągłą 10-tkę w 10-stopniowej skali ocen, nie widzę żadnych błędów. Dopracowany w każdym calu.
Ten pojazd jest niesamowity. Jakość wykonania, dobra optymalizacja, dźwięki podczas jazdy po nierównościach, realistyczne odpalanie silnika ... cudo ! Zdecydowanie jeden z najlepszych autobusów nadających się na "PKS-owe" mapki:).
Pojeździłem sobie chwilę.Model jest świetny.Jakość wykonania to największy plus.Jak to w autobusach z tamtejszej sceny bywa to w schowkach znajdziemy oczywiście firanki, proporczyki, a nawet koło zapasowe ;) . Mimo otwieranych klap i ruchomego silnika model wcale nie wydaje się ciężki.Ciekawą rzeczą jest również możliwość uruchomienia autobusu z komory silnika.Manualna skrzynia biegów działa bez zastrzeżeń(w końcu już od dawna automatyczne sprzęgło to standard), poprzednicy narzekają na brak obrotomierza, ale dla mnie to żaden problem, uszy mam :iksde: .Nie wiem jak wóz brzmi w rzeczywistości, ale w omsi dźwieki są dobrze skomponowane;) jedyne co w nich mi jakoś nie pasuje to dźwięk zamykania drzwi, ale to już czepianie.Model można śmiało polecić każdemu kto lubi takie wozy, a wozy Vitalyja (nie wiem jak to się odmienia) z modelu na model są coraz lepsze (zawsze są dostosowane do standardów, a może trochę je wyprzedzają czasem;) )
@up: Witalija. Vitaly/Vitalyi to "zangielszczona" pisownia.;)

Co prawda to prawda. Model jest świetny, jak już wspomniałem. Brak obrotomierza? Przecież ta V8-ka ryczy jak zarzynany wół jak jest kręcona zbyt wysoko, nie ma sensu go tam umieszczać. W prawdziwym 695N też go nie było... Nie wiem z jakiej racji umieszczać w modelu coś, czego nie ma i nie występowało w rzeczywistości, ew. na marginalną skalę.

EDIT: Nie ma sensu robić dubla, więc tylko edytuję. Zauważyłem, że w wersji gazowej (oznaczonej jako 695NG) wyraźnie słychać dzwonienie zaworów i "cykanie" uszczelki pod głowicą wywołane długotrwałą eksploatacją na gazie CNG. Silnik więc inaczej brzmi, jest zamulony, trudniej odpala. Taka ciekawostka.:)
Potwierdzę słowa przedmówców. Model pod każdym względem jest mocno w porządku - od bryły, przez rozwiązania skryptowe po dźwięki. Nieskomplikowany i przyjemny. Warto zajrzeć do obrazkowego manuala, gdzie znajdują się informacje nie tylko na temat odpalania (w tym zimnego rozruchu), ale również obsługi ogrzewania. Po wypunktowaniu przez Kacpra dodatkowych faktów, na które osobiście nie zwróciłbym uwagi przez swoją niewiedzę, pozostaje tylko podziękować Autorowi za dobrą i solidną robotę.
Dzień dobry, czy któryś z użytkowników posiadających ten model mógłby potwierdzić czy jest bezpieczny od wirusów i przesłać alternatywny link do pobrania np na OneDrive lub Google Drive? Słabo się zapatruje na logowanie do tej rosyjskiej stronki z oryginalnego downloada. Byłbym bardzo wdzięczny osobie która podzieliła by się tym autobusikiem. =)
Specjalnie dla Ciebie pobrałem i przetestowałem. Jest wolny od wszelakiego plugactwa.

Wcale nie musisz się logować. Użyj linku spod przycisku "Download", następnie odrzuć sobie ciasteczka (będziesz miał to w rodzimym języku, więc nie ucieknie, a jak się boisz to masz tryb incognito), klikasz na przedstawiony folder, zahaczasz ptaszka, a na końcu niebieski przycisk. Modelik się pobierze le elegancko.
(10.03.2024 21:41)CoYoTeK napisał(a): [ -> ]Specjalnie dla Ciebie pobrałem i przetestowałem. Jest wolny od wszelakiego plugactwa.

Wcale nie musisz się logować. Użyj linku spod przycisku "Download", następnie odrzuć sobie ciasteczka (będziesz miał to w rodzimym języku, więc nie ucieknie, a jak się boisz to masz tryb incognito), klikasz na przedstawiony folder, zahaczasz ptaszka, a na końcu niebieski przycisk. Modelik się pobierze le elegancko.
Dziękuję za poświęcenie czasu i cenną radę dotyczącą pobierania8)
Edit:
Udało mi się pobrać model bez żadnych problemów. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Przekierowanie