Strefa OMSI

Pełna wersja: Ikarus EAG E94.60 (v2.0)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: Zv6oHKM.jpg]

Projekt: Ikarus EAG E94.60
Wersja: 2.0
Autorzy:

Model: Jc Bell
Conversion: LND
Scripts: m-r software, nemeza, LnD


Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Dodatki:
Aktywacja H-Shifter - by Lokführerfahrsimulator:
Jeśli ktoś chce korzystać ze skrzyni sekwencyjnej (góra <-> dół), w pliku Scripts/antrieb_manual.osc, w kategorii Trigger należy dodać:
Kod:
{trigger:kw_s_plus}
        (L.L.antrieb_getr_gang) s0 6 <
    {if}
        l0 0 = !
        {if}
            (T.L.ev_schalthebel_0)
        {endif}
        l0 1 + (S.L.antrieb_getr_gang)
        0 (S.L.antrieb_shifter_posy_target)
    {endif}
{end}

{trigger:kw_s_minus}
        (L.L.antrieb_getr_gang) s0 -1 >
    {if}
        l0 0 = !
        {if}
            (T.L.ev_schalthebel_0)
        {endif}
        l0 1 - (S.L.antrieb_getr_gang)
        0 (S.L.antrieb_shifter_posy_target)
    {endif}
{end}

Opis:
Długo wyczekiwany autobus międzymiastowy. Pojazd wyjechał z fabryki w 1996r. Jest to odmiana miejska autobusu Ikarus EAG. Myślę, że pojazd jak jest dobry a wręcz nawet bardzo dobry. Paczka waży zaledwie 26MB.

UWAGA:
Do poprawnego działania wymagane może być posiadanie oryginalnego Ikarusa EAG/E95 w drugiej wersji


Screeny:
[Obrazek: c18tF4U.jpg]
[Obrazek: 4P1JYy1.jpg]
[Obrazek: gv0sMYN.jpg]
[Obrazek: TkeMOAM.jpg]
[Obrazek: Yi3q1mC.jpg]



Bardzo fajny model. Wykonanie, tekstury i w ogóle przyjemnie się prowadzi. Część dźwięków jest zbyt cicha, no ale pewnie to poprawią w finalnej wersji.
Czy tylko mi się wydaje, że ten model ma bardzo ciche dźwięki?
Model ma brak w skrypcie, przez co biegi da się wybierać tylko za pomocą klawiatury. Jeśli ktoś chce korzystać z H-Shiftera skrzyni sekwencyjnej, w pliku Scripts/antrieb_manual.osc, w kategorii Trigger musi dodać:
Kod:
{trigger:kw_s_plus}
        (L.L.antrieb_getr_gang) s0 6 <
    {if}
        l0 0 = !
        {if}
            (T.L.ev_schalthebel_0)
        {endif}
        l0 1 + (S.L.antrieb_getr_gang)
        0 (S.L.antrieb_shifter_posy_target)
    {endif}
{end}

{trigger:kw_s_minus}
        (L.L.antrieb_getr_gang) s0 -1 >
    {if}
        l0 0 = !
        {if}
            (T.L.ev_schalthebel_0)
        {endif}
        l0 1 - (S.L.antrieb_getr_gang)
        0 (S.L.antrieb_shifter_posy_target)
    {endif}
{end}

Proszę o doklejenie tej informacji do pierwszej wiadomości.
Pozwolę sobie na wstępną ocenę, otóż: Model wykonany dokładnie i przyzwoicie, tekstury, klik klawiszy na pulpicie (mamy nawet tester wszystkich kontrolek;) ). Inne dźwięki są na b.dobrym poziomie. Choć niektóre wydają się być również dobrze znane. Otwieranie szybek w oknach - hm .. ten dźwięk występuje w kilku autobusach, mam wrażenie, że go już znam, ale klapnięcie przy zamykaniu jest dość dynamiczne i przebija pojazd (z którego kojarzę dźwięk otwierania tych lufcików) o klasę wyżej. Także dźwięki silnika są doskonałe i oddają duchą tego pojazdu (choć na żywo nim nie jechałem, może się mylę, niech odezwą się znawcy). Mamy kilku stopniowe ośw. przestrzeni pasażerskiej (nie testowałem jeszcze wieczorem, potem dopiszę, jakie wrażenia).
Dobra bryła i detale (w tym krzywizna miejsca, w którym jest zamontowany przedni kierunkowskaz). Autosprzęgło chyba jest juz standardem w tekj klasie pojazdów do Omsi, co do zestopniowania skrzyni biegów - wydaje mi się, że trochę inne przełożenie przy ruszaniu z 2-ki, ale się na tym nie znam, moze takie właśnie ma być z lekka oporne (jeżeli nie ktoś z forumowiczów z pewnością wykona jakiś "paczyk" i już się nawet domyślam, kto to będzie :iksde: , chyba, że nie ma takiej potrzeby, bo jak wspomniałem, być może to jest poprawne).

Dobre wykonanie jednak kosztuje - autobus jest ciężkawy i to na Pilsku, gdzie mało który sprawia kłopoty (kompa mam niezłego, który daje radę z dość ciężkawymi mapkami) - ten z lekka, czasem trochę bardziej, przycina, ale jest grywalny i to jedna z moich ulubionych marek. Zawsze mi się podobał, jako pojazd nowoczesny, jak na tamte lata, wziąwszy pod uwagę kłopoty Ikarusa w tamtych czasach. W swoim życiu widziałem do tej pory tylko jeden pojazd z serii EAG (nie ten akurat), a nawet byłem w środku (autobus przyjechał z samych Węgier). Teraz mam okazję na wirtualną przejażdżkę takim autobusem i to modelem dobrze wykonanym (aż do takiego stopnia, że j.w.). Przy czym nie ma zbyt wielu bajerów, typu otwierane luki bagażowe/maski silnika, jedynym smaczkiem z tego typu bajerów jest otwierana popielniczka i kasetka z pieniedzmi, więc nie wiem, co dokładnie aż tyle "waży", czyżby kokpit i wnętrze ? ... .

Fani Ikarusa będą zadowoleni i chyba zaliczą go do "Must have". Ma i wady, ale autor zastrzega, że mam prawo być niedoskonały. Otóż brakuje dźwięku od przednich drzwi i drzwiczek do stanowiska kiermana, ale ja robię tak, że otwieram oboje drzwi jednocześnie i mam wrażenie, że odgłos pracy drugich drzwi zastępuje i przednie. To drugie można darować, może autor dołoży poprawkę, wówczas będzie już wszystko w komplecie. I jeszcze taka niespodzianka - Jak szarpniemy ten młoteczek, to odezwie sie alarm w postaci dzwonka i trudno się tego pozbyć, na szczęście pasażerowie tego nie używają

Sam będąc fanem Ikarusów polecam go mimo kilku drobnych felerków (nie takimi klamotami jeździ się w Omsi :E ). i wystawiam mu nawet 8.8 / 10
W pierwszym poście nowy link do pobrania z aktualizacją.
Źródło nie podaje jej szczegółów ale znalazłem coś w necie:

Kod:
- Dynamiczny numer rejestracyjny
- Drukarka biletów
- Poprawka działania wycieraczek
- Poprawiony dźwięk drzwi
- Dodany dźwięk drzwi od strony kierowcy
- Poprawione oświetlenie wnętrza
- Retarder (dzięki CCV-520)
- Tablica SteckSchild
- Wyświetlacz Kruger
Wszystko pięknie ładnie, jest też więcej tekstur, ale... po co ktoś gmerał przy skrzyni biegów? Była idealna, a teraz jest do bani, coś jak by się sprzęgło ślizgało, obroty wariują. Ruszało się gładko i płynnie, a teraz masakra.
Do drugiej wersji modelu nie mogę znaleźć linku bo wygasł.
P.S Oto nowy link do drugiej wersji Ikarusa EAG E94.60:

Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Przekierowanie