Strefa OMSI

Pełna wersja: Tablica rejestracyjna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Czy w jakimś programie typu Blender da się jakoś zrobić miejsce na wpisanie dowolnej treści w miejscu tablicy rejestracyjnej. Bo na przykład w MAN-ach z gry się da zmodyfikować treść, a w Solarisach z Mega Packa tablica jest pusta nawet jak coś wpisze.
Jak najbardziej, wystarczy zrobić model 3D, i nałożyć nań teksturę, albo oskryptować pole tekstowe edytowalne później w pliku konfiguracyjnym. Sukcrs OMSI to głównie ogromne możliwości kustomizacji i właściwie jedyne ograniczenie, to wyobraźnia i umiejętności.

Weź tylko pod uwagę, że model 3D w OMSI nie montuje się w stylu "przyklej do zderzaka", tylko na podstawie współrzędnych XYZ, więc do każdego modelu trzeba by taką tablicę ręcznie ustawiać.
Tak naprawdę, to w Solarisach z Mega Packa, wpisy na tablicy rejestracyjnej pojawiają się po umieszczeniu ich na teksturze - 03.png. Dla każdego repaintu można zdefiniować osobny plik tego typu, więc jest to wygodniejsze i umożliwia tworzenie repaintów od razu z odpowiednią rejestracją.

W sumie, to w Mega Packu została tylko zmieniona konfiguracja tablicy rejestracyjnej z podstawowej - usunięta możliwość wpisywania rejestracji, dodana możliwość czytania tablicy z folderu repaints.

Zatem, jeśli zależy ci na wpisywaniu ręcznie rejestracji, możesz wykorzystać pliki skryptowe i modele z podstawowego modelu od Alterra, tablice są w tym samym miejscu (modelowo), zatem wystarczy porównać pliki skryptów i konfigi, i wszystko można łatwo zrobić po swojemu.
Od razu przepraszam za odkop, ale od jakiegoś czasu zajmuje się tworzeniem tekstury na Mana UL (zwykłego przedliftowca z pojedynczymi drzwiami z przodu). Pod koniec malowania zapragnąłem tekstury na tablicę rejestracyjną po to, żeby w końcu mieć ją tak jak normalne auta w Polsce, a nie same znaczki na białym tle (chodzi mi oczywiscie o napis PL na niebieskim tle). Problemem jest to, że gdy w Gimpie zrobię tą teksturę (z Platesmanii) i zapisze w bmp to potem musze użyć Repaint Toola, aby skonwertować plik z formatu bmp na dds, bo na innym omsi tekstury nie odczyta i wyjdzie kolor podobny do szarego metalicu. Tylko, że w formacie dds tekstura tablicy staje się cała biała. Przejdę do gry, tekstura nadal ciągle jest biała.

Czy jest jakiś sposób, żeby w tych UL-kach tablica mogła się wyświetlać tak, jak zrobiłem to jeszcze przed zapisaniem w bmp (z Platesmanii) i nie generować się automatycznie?

Aha, i teraz Blender chyba mi się raczej nie przyda :iksde:
(25.11.2016 22:59)Bart*28 napisał(a): [ -> ]i zapisze w bmp to potem musze użyć Repaint Toola, aby skonwertować plik z formatu bmp na dds, bo na innym omsi tekstury nie odczyta i wyjdzie kolor podobny do szarego metalicu.

Boże, trzeba ustawić przeźroczystość warstwy na gdzieś od 15 do 20, aby malowanie w OMSI działało. (ja niestety tak musiałem zrobić, bo RepaintTool mi całkowicie zepsuł kolory, ale to szczegół.

A wracając do tematu, to pobierz program IrfanViev, czy coś w ten deseń, otwórz za jego pomocą przekonwertowaną przez RepainToola teksturę, i skopiuj ją na białe tło w np. PaintNET'cie czy w GIMP-ie, nałóż tą swoją rejestrację na malowanie i zapisz w byle jakim formacie - znowu nie trzeba przepuszczać malowania przez RepaintToola.
Przekierowanie