Ciekawa konstrukcja, powstała na bazie niskopodłogowego modelu 103, a jest pojazdem średniopodłogowym, wyposażonym w klasyczny most napędowy (nie portalowy). Silnik zamontowany jest poziomo z tyłu, a nie w zabudowie wieżowej, jak w 103. Silniki to JaMZ 236 M2 (180 koni, wolnossący) i JaMZ 236 NJe/NJe2 (Euro I/EuroII) o mocy 230 KM, z turbiną. Przekładnie w zasadzie wyłącznie ręczne, ze względu na unifikację z ciężarówkami tej firmy. Jedna to JaMZ 236P/Ł (5 biegów, niesynchronizowany wsteczny), druga to JaMZ 238 (8 biegów, synchronizowane wszystkie biegi bez wstecznego, 2 demultiplikatory, co w efekcie daje tak jakby 24 biegi informacja ta wynika ze złego tłumaczenia, ze strony http://sds.yaroslavl.ru/kpp/kpp238k.html wynika, iż jest to 4-biegowa skrzynia z "podwojonymi" biegami - do zastosowań ciężarowych). Fajna odmiana wśród zalewu niskaczy i marszrutek. Można było go doposażyć w okna przesuwane (proporcje 1/4, 1/2, 1/3). Już, niestety, nieoferowany.
Daję link alternatywny: usunięty. Autor nie zastrzegał, więc chyba można. W razie gdyby wygasł - pisać!
/ Link przypiąłem także do pierwszej wypowiedzi. - skawek /
Podoba mi sie ten model i faktycznie jest "lekki". Manual działa kapitalnie. Przyjemnie sie jeździ. Tylko jak uruchomić silnik za pomocą klawiatury bo pod M nie działa i trzeba myszką.
Kolejny, bardzo dobry MA3 do OMSI. Na uwagę zasługuje bardzo dobrze zrobiony pulpit, ustawienie kamery kierowcy, przedział pasażerski oraz ładna bryła modelu. Mam mieszane odczucia co do dźwięków - niby ładne, ale jakościowo chyba nienajlepsze.
Warto dodać, że model jest lekki jeśli chodzi o FPS'y. Polecam, gdyż jeździ się nim naprawdę przyjemnie.
Witam, czy ktoś mógłby spolszczyć ibis w tym autobusie ? I jeszcze jedno: w tym autobusie lewe lusterko ma obraz z prawego, lusterko na przedział pasażerski ma widok kierowcy, a prawa widok środkowego. Ktoś da rade to zrobić ?
Co do lusterek - gdy miałem OMSI 1.01 to wyglądały tak jak u Ciebie. Gdy wgrałem patcha 1.04 są poprawnie. Wniosek? Autobus robiony (raczej) na wersję 1.04.