03.11.2016, 16:43
Jako autor propozycji nr 4, po wysłaniu mojej pracy MrYanke$'owi, spodziewałem się, że zostanie tutaj opublikowana w 100%. Niestety jest tylko takie 30%, czyli nic niewyjaśniający moich założeń schemat. Prezentacja uzasadniająca sens i przebieg wszystkich linii nie została Wam udostępniona.
Uważam, że do każdej pracy powinny zostać udostępnione również opisy tras, żeby ten konkurs był w 100% sprawiedliwy.
Moja 7-godzinna praca przez to poszła na marne, jeśli Wy, przez brak konkretów, nie rozumiecie zawartości schematu.
Moja koncepcja jest pokazana tutaj (jest to oryginalny plik, który wysłałem MrYanke$'owi): KLIK .
W skrócie, jest to podobny sposób prowadzenia linii jak w Winsenburgu.
Odpowiadając na uwagi, które wynikły przez Wasz brak znajomości tego pliku:
Nigdy nie jest ważna ilość linii, ważna jest ich częstotliwość - wg moich pomysłów (wszystkie wypisane w pdf'ie - nic nie dodaję dodatkowego) linia A miałaby jeździć co 10-15 minut, podobnie jak Metrobusy.
Te linie zawsze na trasie mają punkt przesiadkowy z priorytetowymi do centrum np. Grzepnica, Limanowskiego, Łukasińskiego. Znowu odwołuję się do Winsenburgu. Tutaj też zoptymalizowałem trasy, że punkt przesiadkowy znajduje się po środku, a nie na końcówkach, dzięki czemu jedna linia dowozi więcej nie zajmując miejsca na stanowisku na pętli priorytetówki np.130.
W skrócie, linie aglomeracyjne np.158,169 zwożą bydło do terminala, na którym się przemieszcza do luksusowego, przegubowego autobusu do centrum.
Dla pasażerów nielubiących pośpiechów priorytetowych jest linia 161.
Na końcu tego pdf'a napisałem jak to widzę.
Nie chciałem obsadzać Kołłątaja kolejną linią, ponieważ ta pętla i tak obsługuje ich dużo, w tym 63, które jeździłoby, oczywiście z licznymi przystankami, po większości trasy linii B.
Jak już było wałkowane, położenie pętli Ogrodnicza jest bardzo słabe i bardzo trudno wymyślić czysty sens linii, która by tam miała jeździć. Linia do centrum by się nieustannie nakładała z resztą, linia na aglomerację to typowy bezsens, ponieważ wywala ludzi w pieron daleko od centrum. Więc ostatnia kwestia to zrobienie z tej pętli miejsca dla linii wspomagającej częstotliwość w rejonach jej trasy. Przy wspomagaczu nie liczy się kwestia końcówki, tylko w czym pomaga, a zwożenie ludzi po drodze z obydwóch stron na przystanki linii A,B, 63 i innych linii do centrum, czy na aglomerację jest sensowne.
Zrobiłem taktykę korytarzy tj. po jednej linii nocnej na "pasie" dróg.
Na południowo-wschodniej części mapy są 3 "pasy": podwiaduktowy, Dąbrówka-Redlica i Stobno-Ostrów. Każdy z nich obsadziłem po jedną nocką i nie ma w tamtym rejonie dwóch linii na jednej drodze. To samo Przęsocin. Miejsca bardziej wymagające tj. Dąbrówka zachodnia, Grzepnica, Limanowskiego, Gocław (bo tam tramwaj nocny - oczywiście fikcyjnie), Stołczyn obsadziłem logicznie większą ilością linii. Uznałem, że takie miejsce jak blokowisko Mścięcino powinno dostać osobną, bezpośrednią nockę do Gocławia.
Trzeba brać pod uwagę, że do centrum istnieją tylko dwa ciągi dróg, więc nagromadzenie linii w tamtych miejscach jest rzeczą oczywistą.
I nie do każdej obory, Jasienica, Bartoszewo nie dostały, bo uznałem te miejsca za największe wsi.
Ale w sumie, to luksus daję mieszkańcom w tych pozostałych, po piwku mają czym wrócić do swoich chat .
Wszystko jest w pdf'ie.
I finał...
W ostatni dzień konkursu po wyznaczeniu linii wcześniej, wszedłem z bratem w kooperację, on przez 7h robił schemat, ja przez 7h robiłem prezentację moich pomysłów. I wyszło jak wyszło, no ale cóż, da się przeczytać, a z pdf'em od razu wszystko byście się dowiedzieli, a nie wróżyli z układu, który w porównaniu do innych wygląda dziwnie.
Szczerze, nie spodziewałem się, że konkurencja zrobi takie ładne prace, za co im gratuluję.
Osobiście dla mnie w życiu nie liczy się estetyka, tylko jakiś sens tej pracy (każdy ma prawo do oceny, tutaj nic nie narzucam).
Tym postem nie chcę bawić się w rywalizowanie, chciałbym po prostu bronić honor mojej pracy, który bez wałkowanego przeze mnie pdf'a, jest niewidoczny i hejtowany.
Nie piszcie też, że "wraca stary OmniCity". NIE!
Chcę zwrócić na tą sytuację po prostu uwagę.
Oczywiście, każdy ma prawo hejtować ten schemat, pewnie przy wiedzy z pdf'a też coś znajdziecie na to, ale przynajmniej będziecie mieli tę wiedzę, a nie będziecie pisać o sensie pewnych linii i pośpiechów bez znajomości prezentacji.
Pozdrawiam
OmniCity
Uważam, że do każdej pracy powinny zostać udostępnione również opisy tras, żeby ten konkurs był w 100% sprawiedliwy.
Moja 7-godzinna praca przez to poszła na marne, jeśli Wy, przez brak konkretów, nie rozumiecie zawartości schematu.
Moja koncepcja jest pokazana tutaj (jest to oryginalny plik, który wysłałem MrYanke$'owi): KLIK .
W skrócie, jest to podobny sposób prowadzenia linii jak w Winsenburgu.
Odpowiadając na uwagi, które wynikły przez Wasz brak znajomości tego pliku:
Cytat:Schemat nr 4 z góry powinien zostać niedopuszczony za kompletny brak komunikacji między centrum Szczecina a centrum Grzepnicy. Połączenie tych dwóch najważniejszych ośrodków aż JEDNĄ linią to jest jakiś żart i nieporozumienie.
Cytat:braku połączeń SZCZECIN-GRZEPNICA (tylko 1 linia).Moje założenie polega na stworzeniu dwóch linii pospiesznych priorytetowych o wysokiej częstotliwości, które zwożą ludzi z aglomeracji do centrum (coś w stylu Metrobusów na Winsenburgu). Wzorowałem się skargą, że przez ciąg Zagórskiego - centrum jeździ za dużo linii, to uznałem, że zoptymalizuję to dość konkretnie.
Nigdy nie jest ważna ilość linii, ważna jest ich częstotliwość - wg moich pomysłów (wszystkie wypisane w pdf'ie - nic nie dodaję dodatkowego) linia A miałaby jeździć co 10-15 minut, podobnie jak Metrobusy.
Cytat:Do tego kilka bezsensownych linii łączących zadupie z kolejnym zadupiem :/
Te linie zawsze na trasie mają punkt przesiadkowy z priorytetowymi do centrum np. Grzepnica, Limanowskiego, Łukasińskiego. Znowu odwołuję się do Winsenburgu. Tutaj też zoptymalizowałem trasy, że punkt przesiadkowy znajduje się po środku, a nie na końcówkach, dzięki czemu jedna linia dowozi więcej nie zajmując miejsca na stanowisku na pętli priorytetówki np.130.
W skrócie, linie aglomeracyjne np.158,169 zwożą bydło do terminala, na którym się przemieszcza do luksusowego, przegubowego autobusu do centrum.
Dla pasażerów nielubiących pośpiechów priorytetowych jest linia 161.
Cytat:120Tutaj uznałem, że dwa główne południowe ciągi (Nad Odrą i Piłsudskiego), powinny zostać połączone jakąś linią. Kosztem takiego rozwiązania można się bezproblemowo dostać ze Stołczyna (który do tej pory był odcięty) w rejon Grzepnicy, Dąbrówki. Linia także oferuje przesiadkę dla rejonu ul. Nad Odrą z linią A. To rozwiązanie z końcówką na Skwarnej daje Skolwinowi linię praktycznie na wyłączność, bez tłoków, jest dobrą alternatywą dla braku w najbliższym czasie kursu linii B.
Cytat:BJest to druga linia posp. priorytetowa, która kursuje analogicznie po drugim ciągu dróg do centrum tj. Nad Odrą. Jeździ w zasięgu os. Mścięcino, co daje mieszkańcom bezpośredni dostęp w rejon centrum. Jeździ na Wiszesława, ponieważ tam jest możliwość dostania się tramwajem do centrum miasta, co czyni to miejsce dogodnym punktem przesiadkowym.
Na końcu tego pdf'a napisałem jak to widzę.
Nie chciałem obsadzać Kołłątaja kolejną linią, ponieważ ta pętla i tak obsługuje ich dużo, w tym 63, które jeździłoby, oczywiście z licznymi przystankami, po większości trasy linii B.
Cytat:81Fakt, ta linia ma najniższy sens ze wszystkich, ale jednak w sumie jakiś ma. Pełni rolę wspomagającej, szczególnie w rejonie Kruczej, gdzie jeździ tylko 82 raz na 1h. Warszewo nie posiada połączenia w kierunku północnym (tj. Nehringa).
Jak już było wałkowane, położenie pętli Ogrodnicza jest bardzo słabe i bardzo trudno wymyślić czysty sens linii, która by tam miała jeździć. Linia do centrum by się nieustannie nakładała z resztą, linia na aglomerację to typowy bezsens, ponieważ wywala ludzi w pieron daleko od centrum. Więc ostatnia kwestia to zrobienie z tej pętli miejsca dla linii wspomagającej częstotliwość w rejonach jej trasy. Przy wspomagaczu nie liczy się kwestia końcówki, tylko w czym pomaga, a zwożenie ludzi po drodze z obydwóch stron na przystanki linii A,B, 63 i innych linii do centrum, czy na aglomerację jest sensowne.
Cytat:Liczba linii nocnych jest oszałamiająca, bo aż 7.Na dotychczasowym Fikcyjnym Szczecinie też jest 7 . Tylko w moim przypadku mają większy sens.
Zrobiłem taktykę korytarzy tj. po jednej linii nocnej na "pasie" dróg.
Na południowo-wschodniej części mapy są 3 "pasy": podwiaduktowy, Dąbrówka-Redlica i Stobno-Ostrów. Każdy z nich obsadziłem po jedną nocką i nie ma w tamtym rejonie dwóch linii na jednej drodze. To samo Przęsocin. Miejsca bardziej wymagające tj. Dąbrówka zachodnia, Grzepnica, Limanowskiego, Gocław (bo tam tramwaj nocny - oczywiście fikcyjnie), Stołczyn obsadziłem logicznie większą ilością linii. Uznałem, że takie miejsce jak blokowisko Mścięcino powinno dostać osobną, bezpośrednią nockę do Gocławia.
Trzeba brać pod uwagę, że do centrum istnieją tylko dwa ciągi dróg, więc nagromadzenie linii w tamtych miejscach jest rzeczą oczywistą.
I nie do każdej obory, Jasienica, Bartoszewo nie dostały, bo uznałem te miejsca za największe wsi.
Ale w sumie, to luksus daję mieszkańcom w tych pozostałych, po piwku mają czym wrócić do swoich chat .
Cytat:Nie wnikam rownież, co zastępują 8xx.Konsekwencja niepokazania przez MrYanke$'a mojej prezentacji.
Wszystko jest w pdf'ie.
I finał...
Cytat:Na ostatnim schemacie mamy istny burdel
Cytat:Panuje na niej wielki chaos, trudno się w tym połapać.Tutaj zgadzam się z Wami, z przedstawionych schematów ten prezentuje się najgorszej. W większości wynika to z tego, że z braku czasu wcześniej, moje pomysły były prezentowane i przenoszone na schemat na ostatnią chwilę. Pracę wysłałem na 4 min przed terminem.
...tylko dlatego że była czytelniejsza...
W ostatni dzień konkursu po wyznaczeniu linii wcześniej, wszedłem z bratem w kooperację, on przez 7h robił schemat, ja przez 7h robiłem prezentację moich pomysłów. I wyszło jak wyszło, no ale cóż, da się przeczytać, a z pdf'em od razu wszystko byście się dowiedzieli, a nie wróżyli z układu, który w porównaniu do innych wygląda dziwnie.
Szczerze, nie spodziewałem się, że konkurencja zrobi takie ładne prace, za co im gratuluję.
Osobiście dla mnie w życiu nie liczy się estetyka, tylko jakiś sens tej pracy (każdy ma prawo do oceny, tutaj nic nie narzucam).
Tym postem nie chcę bawić się w rywalizowanie, chciałbym po prostu bronić honor mojej pracy, który bez wałkowanego przeze mnie pdf'a, jest niewidoczny i hejtowany.
Nie piszcie też, że "wraca stary OmniCity". NIE!
Chcę zwrócić na tą sytuację po prostu uwagę.
Oczywiście, każdy ma prawo hejtować ten schemat, pewnie przy wiedzy z pdf'a też coś znajdziecie na to, ale przynajmniej będziecie mieli tę wiedzę, a nie będziecie pisać o sensie pewnych linii i pośpiechów bez znajomości prezentacji.
Pozdrawiam
OmniCity