Strefa OMSI

Pełna wersja: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Napisałem piękny post lecz został usunięty dziwna praktyka jakaś tego forum.Gratulację składam dla autora mapy jest bardzo realna piękna klimat Polski wspaniała mapa polecam każdemu śa piękne krajobrazy wiejskie i tez ladnie w miastach czuc jadać tą Polskość.Mapa jest jedną z najlepszych nawet lepsza niż wiele płatnych DLC. / ciach /.Pozdrawiam dziękuję
Czas na moją ocenkę:D
Przejechałem się na liniach wszystkich "zwykłych", nie pośpiesznych liniach. Mapa jest naprawdę dobra, dopracowana, jednak ma kilka błędów które trzeba poprawić.
Zalety:
+ Ai to gama Solarisów
+ różnorodność terenu
+ bardzo dobra optymalizacja
+ dużo linii
+ linie pośpieszne
Ale są i:
Wady:
- napięte rozkłady
- przy przystanku Nowosolska 102 w kierunku Dworzec PKP Trzeszczyn, gdy stoi się na czerwonym świetle (sygnalizacja jest chwilkę przed przystankiem) pasażerowie stojący na przystanku podchodzą zupełnie nie wiadomo po co pod nasz autobus, potem wjeżdżamy w przystanek i wracają z powrotem. Niech oni stoją na tym przystanku i tyle (tylko tu zauważyłem ten błąd)
- helpery są bardzo nieczytelne; kilka razy zgubiłem kierunek właśnie przez nie. Najlepiej zrobić to tak jak na Fikcyjnym Pomorzu, tzn. że helper z naszym kierunkiem jest na pomarańczowo a nie na żółto jak wszystkie.
Ogólna ocenka: 8,5/10
Mapa jest naprawdę bardzo dobra i myślę, że spędzę na niej jeszcze długie godziny. Jedyna wada jaką dostrzegam to dość skromne wykorzystanie już istniejących terenów - fajnie gdyby nowe linie dojeżdżały np. na Plac Rodła albo na Kruczą. Poza tym cud miód malina.:)
Mam naprawdę mieszane uczucia co do tej mapy. Z jednej strony jest naprawdę ładnie wykonana i jeździ się bardzo przyjemnie (o ile OMSI akurat nie zdurnieje i z 40 FPS nie zrobi się 5), z drugiej ma to być Szczecin, i to właśnie ją pogrąża. Pochodzę ze Szczecina, miasto i jego układ znam dość dobrze, chyba w przeciwieństwie do autora mapy. Pierwszą rzeczą, jaka się rzuca w oczy są obce nazwy ulic - gdzie w Szczecinie Rokicińska, Feliksin czy inna Kopcińskiego? Byłem w Łodzi dwukrotnie i to przejazdem i nadal te nazwy kojarzą mi się wyłącznie z tym miastem. Myślę, że warto jednak byłoby zerknąć w Google Maps i wziąć jakieś bardziej szczecińskie nazwy ulic - mamy takie piękne lokalne: Energetyków, Jana z Kolna, Szwoleżerów... Kolejna sprawa to zagospodarowanie przestrzenne. Nawet jadąc po oryginalnej mapie Szczecina widać ogromną pustkę na odcinku Hoża - Fabryka Domów. Sugeruje to, że sam Szczecin nie jest tak ciasno zabudowany jak - hmmm - Łódź. Autorowi nie przeszkodziło to w zrobieniu ze Szczecina konurbacji - nagle wyrasta Wiączyń (SKĄD TA NAZWA?!) Dolny, obok Wiączyń Górny, Moskuliki (znowu nazwa z kosmosu). Można było to ładnie zapakować jako jedną dzielnicę. Inna sprawa to zostawienie realnych linii ze Szczecina na jakichś totalnie egzotycznych trasach (do tej pory nie udało mi się wymyślić jak teraz jedzie 63), to także mi się bardzo nie podoba. Najlepiej byłoby je w ogóle wywalić. Kolejna rzecz, niezwiązana już z prawdziwym Szczecinem, a z każdym miastem na świecie, to ponownie układ przestrzenny i komunikacyjny. Ja rozumiem, że obwodnica to fajna sprawa, ale pięć linii jadących przez pole i zatrzymujących się na przystankach, obok których nie ma żadnego generatora ruchu to też gruba przesada, szczególnie biorąc pod uwagę choćby ul. Limanowskiego, którą obsługują dwie linie, a jest położona w ściśle zabudowanym terenie. Z innych rzucających się w oczy rzeczy to zapowiedzi R&G w jednym z miast, gdzie głównym dostawcą SIP jest Pixel, okropnie długie cykle świateł (dwie minuty opóźnienia na jednym czerwonym? Serio?), idiotycznie ułożone przeloty (rzeczonych dwóch minut nie udało mi się nadrobić nawet grzejąc 90km/h obwodnicą w nocy, a więc przy zerowym ruchu) i niedorzeczna ilość remontów. Żeby nie było, że tylko marudzę, a mapa jest do luftu - wykonanie jest naprawdę porządne, może trochę za często pojawiają się domyślne spliny z Falkensee, ale poza tym jest naprawdę ładnie, świetnie wykonane i dobrane skrzyżowania, sam pomysł na główne ulice i obwodnice również na plus, bo ile można się kręcić po obrzeżach miasta. Genialna jest zajezdnia przy ul. Limanowskiego, takiej dobrej w OMSI jeszcze nie widziałem. Linii jest naprawdę dużo, udało mi się objechać całą 553 i po połowie kursu wyjazdowego na 156 i 159, (bo moje OMSI lubi sobie zdurnieć) i gdyby nie było tam terenów z prawdziwego Szczecina a mapa by się nazywała Fikcyjny Stryków czy jakkolwiek inaczej to zupełnie inaczej bym ją odbierał. Autorowi gratuluję ogromu pracy włożonego w projekt, szkoda, że nie zdecydował się na zrobienie czegoś od zera, jestem bardzo ciekaw, co by z tego wyszło (bo na pewno nie profanacja starego dobrego Szczeciniu)

Podsumowując:
Fikcyjny Szczecin przez pryzmat Szczecina: 2/10, miasto wywalone do góry nogami nie mające nic wspólnego ze Szczecinem
Fikcyjny Szczecin dla ludzi spoza Szczecina: 6.5/10, miasto wywalone do góry nogami, z bardzo nielogicznym układem przestrzennym, ale widoczki ładne, linie ciekawe, dużo nowinek, genialna zajezdnia, generalnie solidna niemiecka robota, nawet readme dopieszczone

Polecam spróbować - może Was zauroczy bardziej, niż mnie.
@up: Masz chłopie dużo racji. Nie chciałem o tym pisać bo w sumie nazwy przystanków czy tam ulic nie przeszkadzają w jeździe, ale no fakt nazwy faktycznie wzięte nie wiadomo skąd i prawdą jest, że trochę to psuje ten urok. Racją jest też, że fakt faktem mapa ta ze Szczecinem nie ma większego związku, lecz i tak jest to dzieło. Może taka prośba, rada na przyszłość podczas tworzenia aktualizacji lub dalszej wersji mapy --> Pomyśleć faktycznie tak jak @Goppel wspomniał nad zmianą nazw przystanków na bardziej oddające faktycznie Szczecin. Być może autor nazwał te przystanki i stworzył mapę pod siebie z nazwami przystanków takich, jakie ma w swoim otoczeniu. Wtedy może pomyśleć nad zmianą nazwy lub no nie wiem klimatu na nie szczeciński (malowania itp.). To tak w kwestii tych trochę faktycznie dziwnych nazw.

Pozdrawiam
Fikcyjny Szczecin, podobnie jak Projekt Szczecin, moim zdaniem jest mapą "must have". Dobrze, że rozkłady są napięte, nie trzeba pyrkać 30km/h, dzięki czemu unikamy postojów na przystankach.
Jedyną zauważalną dla mnie wadą są helpery, a raczej ich brak. Przy wyjeździe 156 z zajezdni nie wiemy w którą stronę należy skręcić i już zaczynają się poszukiwania. Dalej również trzeba zgadywać lub się domyślać, przez co tracimy płynność rozgrywki:P - Chyba, że czegoś nie zrozumiałem albo się nie wgrało to przepraszam i proszę o podpowiedzi jak jeździć :D
Moja ocena: 9.0/10 - Wielkie DZIĘKI! 8)

I jeden błąd, który mi się trafił: autobus AI wjechał w budynek tj. wjeżdżając w niewidzialną zatoczkę. Kolejny, który jechał za mną zatrzymał się prawidłowo.
[Obrazek: blad.jpg]
Witam,
bardzo dziękuję wszystkim wyżej za opinię, nawet za lekką krytykę - dla mnie KONSTRUKTYWNA krytyka jest także bardzo cenną opinią. Postaram się z wszystkich postów wyciągnąć wnioski i popracować nad kolejnymi wersjami tak, aby nawet osoby ze Szczecina miały troszkę przyjemności z kursów.
Jedyne co to miałbym ogromną prośbę, jeśli piszecie, że dany cykl świateł jest za długi to bardzo proszę napiszcie mi gdzie - toż to dla mnie chwila roboty, by je wyregulować.
Kolejna sprawa... nazwy ulic... pomyślę o ich zmianie, chociażby tych głównych ulic. CraherPL jest bardzo chętny by mi w tym pomóc, także myślę, że "jakoś to będzie".

Jeszcze raz dzięki wszystkim za opinię! W razie czego zapraszam na PW.

Spokojnego wieczoru.
Proponuję także w kolejnej aktualizacji zsynchronizować 63 i 178, bo kiedy jechałem 178 przez 3/4 trasy miałem "przewodnika" w postaci 63 (kierunek:Szczecińska Cmentarz). Te dwie linie jeżdżą po prawie takich samych trasach, jak już tak ma być, to rozkłady powinny zostać zsynchronizowane, żeby jedna linia jeździła pomiędzy kursami drugiej (tak mniej więcej w połowie tego czasu).
Witam.
Przejechałem wszystkie linie (bardzo zróżnicowane), podobają mi się te krzywe drogi, poza Szczecinem, zajezdnia Limanowskiego i Szczecińska.
Ale jest też (Według Mnie) kilka wad:
-Trochę mi się nie podoba że od razu do drogi między przystankiem Skolwin a Kamienna jest aleja (nie wiem czy Solidarnosci czy Piłsudskiego), mogłeś tutaj zrobić jakąś krótką drogę albo przynajmniej mniej pasów, bo jest to bardzo nie realne, jak już to usunąć trochę tych kamienic przy drodze.
-Helpery - powinno ich być dużo więcej, m.in przy wjazdach na linie i zjazdach do zajezdni, lub na ulicy (albo Solidarności lub Piłsudskiego - znów zapomniałem xd) należy jechać w prawo, prosto lub w lewo, a przed skrzyżowaniem jest przystanek. Robią się też wtedy korki (co mi się podoba) i nie wiadomo na który pas skręcić. Specjalnie trzeba zpauzować i przybliżyć.
-Błędy w Bartoszewie - jakieś znaki na pętli, samochody i autobusy w polu
-Ogólnie jakoś cała Aleja Solidarności jest taka kiepska według mnie
- Na drogach dwupasmowych kiedy się jedzie prawym pasem samochody AI nagle hamują i zmieniają pas, przez co zdarzyły mi się kilka razy wypadki
Zalety:
- Rozkłady Jazdy - są bardzo napięte co mi się podoba, bo na liniach z podstawowego Projektu Szczecin, trzeba jechać 30-35 km/h
- Roboty Drogowe i objazdy - są po prostu ciekawe
- Ilość linii
- Długi cykl świateł - podoba mi się to, gdyż potem na pustych odcinkach można podgonić
Ostateczna ocena: 8,5/10
ULUBIONA LINIA: 159 (bardzo zróżnicowana. Od wsi,przez dwupasmówki i dalsze dzielnice Szczecina,po ścisłe centrum)
NIE LUBIANA LINIA: 178 (prawie taka jak 63, słaba trochę, nic ciekawego xD)

To tyle by było mojej opinii
Pozdrawiam, Piotrek
Rozpoczynam dopiero testy tej mapy, ale już jestem bardzo zadowolony. Na terenach, po których już jeździłem brakuje mi kilka tekstur, ale to nie minus mapy, tylko mój błąd. Innym moim błędem przy wgrywaniu było to, że przy wyborze rozkładu niczego nie ma, ale IBISa mogę "zaprogramować"??. Jest dużo linii, a u mnie to priorytet. Ogólna ocena: jeszcze trudno mi pisać jaka to ocena, bo za mało jeździłem, ale stawiam 8/10:-).
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Przekierowanie