Strefa OMSI

Pełna wersja: Fikcyjny Szczecin 2.50.03
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Witam,mapa jest bardzo ciekawa. Na plus idzie wieeeeeelka ilość dostępnych linii.Mapa pomimo swej wielkości jest dobrze zoptymalizowana:)
Zauważyłem jeden błąd...iż malowanie SU 12 w barwach Floating Garden zawiera...numer:D Plik bez numeru jest zapisany w innym formacie i OMSI go nie widzi:P
Wykonałem poprawkę : Poprawka
(Jeżeli autor nie ma nic przeciwko:D )
Pojeździłem po mapie na razie tylko kilkoma liniami (156, 159, 259, 289), ale już w tej chwili mogę powiedzieć, że bardzo mi się ona podoba. Na plus na pewno zaliczyć należy urozmaicenie otoczenia - jeździmy zarówno w centrum miasta, jak i "na prowincji", droga przez las czy między polami lub ogródkami działkowymi nie należy do rzadkości. Dużo daje zróżnicowanie ukształtowania terenu - trasa nie jest płaska, na "ślimaku" za przystankiem Zagórskiego MB O530G z Trzech Generacji ledwo daje radę podjechać:) Mamy też wiele miejsc gdzie trzeba cisnąć pedał mocno w podłogę na podjazdach czy hamować na długich zjazdach. Podobają mi się także rozbudowane skrzyżowania (również wielopoziomowe) czy dość ciasne miejsca, gdzie trzeba mocno nakręcić kierownicą, żeby zmieścić się 18-metrowym autobusem. Dużym plusem jest też mnogość linii - jak wspomniałem na początku, objechałem na razie dopiero kilka (czas przejazdu niektórych zbliża się do godziny - osobiście bardzo lubię takie długie trasy; oczywiście są również krótsze, kilkunastominutowe). Jednym słowem - nie jest nudno:)

Nie mam też zastrzeżeń do nazw ulic czy miejscowości / dzielnic. Jako osobie nie znającej Szczecina nie przeszkadza mi to ani odrobinę. Rozumiem w pewnym sensie zastrzeżenia Szczecinian - ale osobiście uważam, że użycie w nazwie mapy przymiotnika "fikcyjny" upoważnia autora stosowania dowolności w nazewnictwie. Możliwe że lepiej byłoby wydać mapę jako "Pikutkowo Górne" - ale skoro autor rozpoczął tworzenie na bazie Szczecina, łącząc swoją fikcyjną mapę z realną (co moim zdaniem daje realnej mapie Szczecina nowe życie) - to trudno byłoby teraz rozdzielać to tylko po to, żeby mapa nie miała związku ze Szczecinem. Uważam również, że stosowanie fikcyjnych nazw ulic i dzielnic jest jak najbardziej na miejscu - bo jeśli zostaną zastosowane nazwy ulic istniejących to zaraz pojawią się głosy w stylu "Dlaczego ulica nazywa się XYZ? Przecież ulica XYZ w Szczecinie wygląda zupełnie inaczej!". Wszystkich nie da się zadowolić. To mapa fikcyjna - i tego należy się moim zdaniem trzymać.

Mapa ma jednak jedną, moim zdaniem bardzo dużą, wadę: rozkłady jazdy. Na cztery linie, którymi póki co jeździłem, dotyczy to wszystkich czterech. Nie jeżdżąc autobusem jak wyścigówką Formuły 1 nie da się praktycznie utrzymać w rozkładzie. Dotyczy to w największym stopniu linii pośpiesznych. Przykładowo, jechałem linią 259 cały czas z prędkością ok. 10 km/h większą niż dopuszczalna w danymi momencie, na trasie nie miałem korków, trafiłem tylko na jedno czerwone światło po drodze, a na przystankach nie było tłumów - a i tak na koniec miałem ponad 4 minuty spóźnienia. Jeśli czerwonych świateł jest więcej, na ulicach większy ruch (np. nie da się rozpędzić do 80 km/h, bo AI jadą 60-tką, do tego co chwila zmieniając pasy - a jak wszyscy wiedzą, wtedy AI hamują prawie do zera), a na przystankach więcej pasażerów, do tego kupujących bilety - to spóźnienie rzędu 10 minut na 45-ciominutowej trasie nie jest niczym niezwykłym. Moim zdaniem przydałoby się te rozkłady trochę poluzować - bo inaczej psuje to zabawę. Nie może być tak, że jadę 50 km/h w terenie zabudowanym (w miejscu, gdzie nie było znaków zezwalających na szybszą jazdę - więc dopuszczalna jest 50-tka), a opóźnienie cały czas mi rośnie.

Przy okazji jeszcze jeden błąd, który zauważyłem. Na przystanku Hoża ludzie czekają na autobus 159/259 w kierunku Feliksin po przeciwnej stronie (czyli na przystanku w kierunku Szczecińska - Cmentarz). Gdy autobus podjeżdża - hurmem rzucają się na drugą stronę ulicy, nie bacząc na jadące samochody czy stojące na przystanku inne autobusy.

Tak czy inaczej - mapa już należy do jednych z moich ulubionych (a wiele ich na dysku nie mam - z racji wieku i obowiązków staram się instalować tylko i wyłącznie najlepsze z najlepszych - na więcej nie mam niestety czasu). Jeśli udałoby się tylko poprawić rozkłady jazdy - byłaby w moim rankingu map nie do pobicia. Autorom należą się naprawdę wielkie gratulacje za tak dobrze wykonaną robotę:)
Chciałbym jeszcze dodać, jeżeli chodzi o ruch AI. W pewnym momencie, jadać do miasta B widziałem ogromny korek, myślałem, że wracając będę w tym korku się poruszał a tu bum! Nagle, korek przeniósł się na drugą stronę. Z tym też należy coś zrobić, ja i pewnie inni, czasem też mają ochotę postać w korku, a na pewno w godzinach szczytu.
One thing from playing this map, ordinary IBIS 2 doesn't announce automatically except on return trips, so from Feliskin on the 159 and on the 178 and any other return trip on any route.

Also the traffic lights at the end of Zagorskiego going towards Janow on the 275 and before the E51 turns left towards the ZDiTM, they take a very long time to change.

https://c1.staticflickr.com/9/8781/28094...ecb5_c.jpg - This junction at Solidarnosci:)

Other than that! I've been playing it non stop and it's superb, feels like you can extend it even more and it'll not affect FPS, still getting 27-50 in most places, only drops to 16 around the Solidarnosci junction.
(09.07.2016 12:33)tjagiel napisał(a): [ -> ]Nie mam też zastrzeżeń do nazw ulic czy miejscowości / dzielnic. Jako osobie nie znającej Szczecina nie przeszkadza mi to ani odrobinę. Rozumiem w pewnym sensie zastrzeżenia Szczecinian - ale osobiście uważam, że użycie w nazwie mapy przymiotnika "fikcyjny" upoważnia autora stosowania dowolności w nazewnictwie.

Nawet jeśli jest to "fikcyjny" Szczecin to można chyba skorzystać z nazw dostępnych a są to nazwy takie m.in jak Pilchowo, Dobra, Grzepnica, Siedlice, Tanowo, które mieszkańców Szczecina są przecież znane. To tylko sugestia, ale jeśli projekt ma w sobie zawierać "Szczecin" to tego typu nazwy podobnie jak dzielnice Szczecina powinny brzmieć bardziej po szczecińsku. Dlatego np w swoim poście napisałem, że brakuje mi Os. Małe Błonia oraz Podbórza, które miały być, ale niestety w ostatecznym rozrachunku tych pętli nie ma.

Oczywiście autor i tak ma dowolność w nazewnictwie, ale jeśli w nazwie jest "Szczecin" to mimo wszystko jest to wielkie zobowiązanie przy tworzeniu kolejnej wersji tej mapki, która mimo tego jest kapitalnie zrobiona.

Edit: pause ok przyjąłem do wiadomości po prostu nie czytałem notki o nazewnictwie.
Czekałem na tę mapę długi okres czasu i zdecydowanie było warto. Mapa jest wykonana bardzo starannie i ma świetną optymalizację. Nazwy mi nie przeszkadzają, bo nie pochodzę ze Szczecina, ale autor mógł się postarać o trochę lepsze nazewnictwo. Dla mnie największym minusem jest to, że ten Szczecin zrobił się konurbacją. Jedziemy główną Aleją Solidarności, a tu nagle tablica "Dąbrówka". Rozumiem, że na mapie przydadzą się małe miejscowości takie jak: "Stołczyn", "Ostrów", czy "Złotokłos", ale zupełnie niepotrzebna jest np. "Dąbrówka". To powinna być cała dzielnica, a nie oddzielna miejscowość. Natomiast dużym plusem są objazdy i roboty drogowe, których mam nadzieję będzie więcej w kolejnych aktualizacjach mapy.

Mapę oceniam na solidne 9/10 i jest to zdecydowanie "must have".
Przejechałem się do tej pory linią 159, rozpocząłem kurs bodajże 15:37 na ul. Szczecińskiej. Do al. Piłsudskiego złapałem 6min spóźnienia (akceptowalne w godzinach szczytu) lecz dalej zaczął pojawiać się istotny problem. Lewoskręt z al. Piłsudskiego do al. Solidarności jest zdecydowanie zbyt mało przepustowy jak na taki ruch, na jednym zielonym przejeżdżają 3-4 samochody. Stałem tam bite 15min. Proponuję wydłużyć czas trwania zielonego światła dla lewoskrętów.
Zauważyłem, że AI nie działa prawidłowo na skrzyżowaniach bez świateł - stałem 10min w korku przy skrzyżowaniu w Przesocinie z ul. Obywatelską i nie przejechał nawet jeden samochód, bo bez przerwy ustępował pierwszeństwa wszystkiemu, co jechało z innych kierunków. Sugerowałbym stworzenie sygnalizacji świetlnej na podobnych skrzyżowaniach (np. przy Zarzewskiej), żeby trasy stały się bardziej przejezdne.

Dojeżdżając do pętli byłem spóźniony ponad 30 min, a i tak specjalnie wyłączyłem kolizje z AI żeby przejechać przez skrzyżowania bez świateł na których stałbym w nieskończoność.
Wracając do ul. Szczecińskiej jechałem ciągle 70-90km/h i to nawet po drogach, gdzie ograniczenie było do 30-40, a spóźnienie nie zmniejszyło się nawet o minutę. Wg mnie tak ułożony rozkład jazdy jest zdecydowanie nierealny i odbiera przyjemność z jazdy. Koniecznie trzeba nad nim popracować.

Mapa ogólnie jest bardzo ciekawa i na powrót przyciągnęła mnie do OMSI. Mam mało czasu na grę, a jest jeszcze mnóstwo linii do przejechania. Projekt zdecydowanie, mimo wad, oceniam pozytywnie.
Dano mi możliwość wypowiedzi, to z niej skorzystam.

Generalnie ostatnio moja działalność z OMSI 2, była minimalna żeby nie powiedzieć że jej nie było. Śledziłem FP autora, gdzie starał się co jakiś czas podrzucać zdjęcia z nowej mapy. I co? Nie zawiodłem się!:)
Mapa, na prawdę dopracowana. Wiele aspektów mnie zaskoczyła, trudno by przytoczyć wszystkie, ale jestem pozytywnie... Hmm.. zaskoczony to nie. A jeśli już, to pozytywnie zaskoczony tym że efekt ze zdjęć został utrzymany. Generalnie mapa ma więcej plusów jak minusów. Pozwolę sobie przytoczyć trochę plusów i kilka najbardziej zauważalnych minusów.;)
Ale po kolei..
Układ drogowy jest bardzo dopracowany i stoi na wysokim poziomie wykonania. (Wiadukty i mosty są tego potwierdzeniem!) Choć przyznam że spodziewałem się że ulic z ruchem "bezkomunikacyjnym", będzie więcej, a obecne na mapie będą jakoś pociągnięte dalej by nie kończyły się nagle.
Cóż, linie i ich mnogość powala. Może nie są zbyt długie, ale ciekawe, starałem się przejechać wszystkimi i przyznam że też fajnie to wygląda. Na minus rozkład jazdy, który bywa bardzo napięty, choć zdarzyło mi się na E51 przyjechać -2:P
Jak jesteśmy przy rozkładach to dla mnie największym nieporozumieniem tej mapy są... WYJAZDY/ZJAZDY. No jest to istna masakra. Tu mnie autor najbardziej zawiódł, bo liczyłem bardzo na tę formę rozkładu i srogo się zawiodłem. O ile linie dzienne rozumiem, o tyle kursy wyjazdowe/zjazdowe na liniach pośpiesznych i ekspresowych to istny koszmar! Jaki sens ma linia ekspresowa/pośpieszna która zatrzymuje się na WSZYSTKICH (?!) przystankach. No absolutnie żadnego. Jest żal z mojej strony, więc powinno być też wyjaśnienie jak ja sobie to wyobrażam. A no po prostu.. Pierwszy przystanek pod zajezdnią (dla wszystkich linii wyjeżdżających) a następny, to najbliższy po najkrótszej trasie do trasy danej linii. Tak samo ze zjazdami, ostatni przystanek na trasie linii to ten który jest najbliżej zajezdni po najkrótszej trasie, a fizycznie ostatni to ten pod zajezdnią. W tej chwili zjazdy/wyjazdy to jak dla mnie istny koszmar i unikam ich jak ognia, czego bardzo nie chciałbym robić;)
Samo oznaczenie tras linii (strzałeczki na drogą) bywa niekiedy... mylące. Tak na przykładzie linii E51, strzałeczka wyraźnie pokazuje mi że mam jechać pasem środkowym gdy nagle zaraz za nią mam przystanek i zjeżdżam na wariata ze środkowego na skrajnie prawy. Chyba że nie taki był zamysł autor, ale.. wydaje się że jednak taki był. Linia 289, w pewnym momencie na kursie wyjazdowym w ogóle nie pokrywa się z rozkładem a rzeczywistą trasą (tzn. strzałeczkami). Więc którego wariantu mamy się trzymać? (Już wiem że strzałeczek, ale rozkład według mnie jest nie poprawny).
Generalnie liczyłem też na bardziej rozbudowany ruch AI, tzn. na samochodziki inne niż standardowe. Jeżeli byłaby opcja z urozmaiceniem AI (np. paczka z DLC) to na pewno bardzo by to uprzyjemniło i urozmaiciło grę. To samo tyczy się tramwajów, których nie zauważyłem i pociągów chyba też nie widziałem (prócz jednego, wolno stojącego składu na PKP Trzeszczyn)

To chyba na tyle, jeśli chodzi o moją subiektywną ocenę. Specjalnie podkreślam moją, bo jest moja ona i bardziej mojsza niż twojsza.:D

PS.: Dziękuję autorowi za argument za powrotem do OMSI :)
Zdążyłem już przejechać liniami : 156,159,259,727,178,188,190,275,289,357,387,E51 i powiem tak. Mapę oceniam 100/10:D Polski klimat, roboty drogowe, wąskie uliczki i itp. - to wszystko daje niesamowity efekt przez co nie sposób jest znudzić tą mapą ! Kawał dobrej roboty, ale nurtuje mnie jedno pytanie:D:D Jak dojechać z Zajezdnia ZDiTM Limanowskiego do Kołłątaja ? Jeździłem na różne sposoby i dalej nie mogę dostac sie z Zajezdni Limanowskiego w kierunku Kołłątaja:D
(12.07.2016 13:27)grzeniu296 napisał(a): [ -> ]Kawał dobrej roboty, ale nurtuje mnie jedno pytanie:D:D Jak dojechać z Zajezdnia ZDiTM Limanowskiego do Kołłątaja ? Jeździłem na różne sposoby i dalej nie mogę dostac sie z Zajezdni Limanowskiego w kierunku Kołłątaja:D
Jak jedziesz z Limanowskiego, kieruj się na helpery dla linii E51 to napewno dojedziesz.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Przekierowanie