Dano mi możliwość wypowiedzi, to z niej skorzystam.
Generalnie ostatnio moja działalność z OMSI 2, była minimalna żeby nie powiedzieć że jej nie było. Śledziłem FP autora, gdzie starał się co jakiś czas podrzucać zdjęcia z nowej mapy. I co? Nie zawiodłem się!
Mapa, na prawdę dopracowana. Wiele aspektów mnie zaskoczyła, trudno by przytoczyć wszystkie, ale jestem pozytywnie... Hmm.. zaskoczony to nie. A jeśli już, to pozytywnie zaskoczony tym że efekt ze zdjęć został utrzymany. Generalnie mapa ma więcej plusów jak minusów. Pozwolę sobie przytoczyć trochę plusów i kilka najbardziej zauważalnych minusów.
Ale po kolei..
Układ drogowy jest bardzo dopracowany i stoi na wysokim poziomie wykonania. (Wiadukty i mosty są tego potwierdzeniem!) Choć przyznam że spodziewałem się że ulic z ruchem "bezkomunikacyjnym", będzie więcej, a obecne na mapie będą jakoś pociągnięte dalej by nie kończyły się nagle.
Cóż, linie i ich mnogość powala. Może nie są zbyt długie, ale ciekawe, starałem się przejechać wszystkimi i przyznam że też fajnie to wygląda. Na minus rozkład jazdy, który bywa bardzo napięty, choć zdarzyło mi się na E51 przyjechać -2
Jak jesteśmy przy rozkładach to dla mnie największym nieporozumieniem tej mapy są... WYJAZDY/ZJAZDY. No jest to istna masakra. Tu mnie autor najbardziej zawiódł, bo liczyłem bardzo na tę formę rozkładu i srogo się zawiodłem. O ile linie dzienne rozumiem, o tyle kursy wyjazdowe/zjazdowe na liniach pośpiesznych i ekspresowych to istny koszmar! Jaki sens ma linia ekspresowa/pośpieszna która zatrzymuje się na WSZYSTKICH (?!) przystankach. No absolutnie żadnego. Jest żal z mojej strony, więc powinno być też wyjaśnienie jak ja sobie to wyobrażam. A no po prostu.. Pierwszy przystanek pod zajezdnią (dla wszystkich linii wyjeżdżających) a następny, to najbliższy po najkrótszej trasie do trasy danej linii. Tak samo ze zjazdami, ostatni przystanek na trasie linii to ten który jest najbliżej zajezdni po najkrótszej trasie, a fizycznie ostatni to ten pod zajezdnią. W tej chwili zjazdy/wyjazdy to jak dla mnie istny koszmar i unikam ich jak ognia, czego bardzo nie chciałbym robić
Samo oznaczenie tras linii (strzałeczki na drogą) bywa niekiedy... mylące. Tak na przykładzie linii E51, strzałeczka wyraźnie pokazuje mi że mam jechać pasem środkowym gdy nagle zaraz za nią mam przystanek i zjeżdżam na wariata ze środkowego na skrajnie prawy. Chyba że nie taki był zamysł autor, ale.. wydaje się że jednak taki był. Linia 289, w pewnym momencie na kursie wyjazdowym w ogóle nie pokrywa się z rozkładem a rzeczywistą trasą (tzn. strzałeczkami). Więc którego wariantu mamy się trzymać? (Już wiem że strzałeczek, ale rozkład według mnie jest nie poprawny).
Generalnie liczyłem też na bardziej rozbudowany ruch AI, tzn. na samochodziki inne niż standardowe. Jeżeli byłaby opcja z urozmaiceniem AI (np. paczka z DLC) to na pewno bardzo by to uprzyjemniło i urozmaiciło grę. To samo tyczy się tramwajów, których nie zauważyłem i pociągów chyba też nie widziałem (prócz jednego, wolno stojącego składu na PKP Trzeszczyn)
To chyba na tyle, jeśli chodzi o
moją subiektywną ocenę. Specjalnie podkreślam moją, bo jest moja ona i bardziej mojsza niż twojsza.
PS.: Dziękuję autorowi za argument za powrotem do OMSI