Strefa OMSI

Pełna wersja: MPK Kielce
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jedyny przewoźnik obsługujący "najlepszą komunikację w kraju" (chyba najlepszą od końca). W chwili obecnej jest właścicielem 150 miejskich autobusów, 40 dzierżawi od miasta, a dodatkowo posiada kilka autokarów.
Najwięcej bo aż 3/4 taboru stanowią Solarisy w różnych długościach (10, 12, 15 i 18 metrów). Dalej są Mazy których jest 23. Pozostałe autobusy obecne w taborze to Mercedesy, Many (tylko na linie MPK), Łazy, niedawno zakupione Temsy, Neoplany, Jelcze i Ikarusy - te ostatnie wyjeżdżają tylko w nagłych wypadkach i zjeżdżają gdy tylko znajdzie się coś innego na podmianę, lecz zamiast je zezłomować, postanowiono je pozostawić jako żelazna rezerwa.

Jeszcze słowo o liniach - w Kielcach zarządza nimi ZTM (a wiec ustala trasy, rozkłady itp.) jednak MPK posiada własne linie autobusowe, trochę na wzór busiarzy, lecz w sposób dużo bardziej ucywilizowany. Numery tych linii od 200 wzwyż.
Jeżeli przetarg dojdzie do skutku, to MPK Kielce ograniczy się do obsługi 40 autobusów unijnych (linie od 102 do 114), ponieważ lepszą ofertę w przetargu na linie zwykłe (numeracja od 1 do 55, nocne i literowe) przedstawiła firma Michalczewski.
Bardzo możliwe, że jest to początek końca MPK w Kielcach. Kontrakt na linie zwykłe rozpoczyna się od 1 stycznia 2018 roku, natomiast kontrakt, który pozostaje MPK, czyli 40 autobusów od miasta trwa o rok dłużej. MPK stoi obecnie w dużym problemie, ponieważ zostaje z całą zajezdnią, której nie chce wydzierżawić Michalczewskiemu, i 150 autobusami.
Obecnie ZTM sprawdza skrupulatnie ofertę Michalczewskiego i zadaje mu pytania, czasami mało zasadne. Maksymalny czas na podpisanie umowy przez ZTM z operatorem to wrzesień.
W Kielcach od dwóch dni (dokładnie od 1 lutego) linie 34, 46, 50, 51 i 54 są obsługiwane nowym taborem autobusów hybrydowych wyprodukowanych przez Solarisa. Jest ich w sumie 25, w tym 15 egzemplarzy Solaris IV Hybrid (alternatywnie Nowe Urbino) i 10 sztuk Solaris III Hybrid. (Pomyśleć, gdyby ZTM poczekał dwa tygodnie z ponownym przetargiem to Solaris mógłby zaoferować również Nowe Urbino w wersji 18 metrów)
Autobusy są bogato wyposażone, tzn. Ekrany i tablice koralikowe wyświetlające przebieg trasy, dotykowe automaty pozwalające na płatność kartą, dotykowe kasowniki, zapowiedzi głosowe wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, wydajna klimatyzacja, gniazda usb do ładowania telefonów, czy też oczekiwany od dawna w Kielcach system ,,ciepłego guzika". Po mimo początkowych problemów pierwszego dnia z nauką nowego systemu na wyżej wymienionych liniach, większość pasażerów dość szybko zaakceptowała z entuzjazmem nowy system wsiadania i wysiadania z hybrydowych pojazdów.
Niestety drugi dzień jazd (można powiedzieć, że dopiero testowych) zakończył się nieszczęśliwie dla 6007 (Solaris III Hybrid), który zosta na szczęście tylko zarysowany przez kierowcę auta osobowego.
Nie obyło się również bez problemów z obsługą nowych pojazdów przez kierowców, dlatego były na pewien czas zastępowane przez zwykłe Solarisy.

(Zdjęcia nie są mojego autorstwa)
[Obrazek: Z5rfCCI.jpg]
[Obrazek: GrFea0y.jpg]
Jezu, jaka ta IV gen. jest paskudna, na dodatek w tym malowaniu. Do tej pory myślałem, że największą porażką stylistyczną jest ten kompletnie z kosmosu wyciągnięty, nieproporcjonalny tył III gen. w wersji Euro 6, tymczasem Solaris przeszedł sam siebie. Co prawda widywałem IV generację w innych miastach, jednakże aż tak mocno nie waliła mnie po oczach jak w rodzinnym mieście. Jak dobrze, że korzystam już wyłącznie z samochodu...
Mi tam się podobają, może po za nadkolem.
A przegubowe hybrydy się najeździły. Cztery z nich mają problem z skrzynią biegów, a dziś zjechała również piąta. Więc linia 46 jest obsługiwana w połowie przez hybrydy, w połowie przez zwykłe osiemnastki (czasem przez jedną piętnastkę).
Przekierowanie