Strefa OMSI

Pełna wersja: Explorer Suite (64-Bit)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: cff1_s.jpg]

Projekt: Explorer Suite (64-Bit)
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:
Po internecie krąży programik, który zwiększa obsługę pamięci w OMSI z 2GB do 4GB. Pojawił się też inny program o nazwie ExplorerSuite (zapewne przydatny także dla innych programów), ale tylko dla systemów 64 bitowych.

Instalacja:
Kod:
1) Ściągamy program, instalujemy.
2) Następnie po uruchomieniu programu wyszukujemy plik omsi.exe.
3) Pojawią się wówczas informacje nt. pliku. W rozwiniętym menu po lewej wybieramy "File Header", a następnie w oknie po prawej stronie szukamy napisu "Click here" no i naciskamy :)
4) Wówczas pojawiają się dodatkowe opcje, z czego my musimy "zaptaszkować" - "App can handle >2gb address space"
5) Zapisujemy zmiany, zamykam program, uruchamiamy OMSI.
6) Po uruchomieniu gry, naciskamy alt+ctrl+del, wówczas wychodzimy z okna gry, po czym klawiszami Alt+Tab wracamy do niej. Po tej operacji na nowo zostaną załadowane tektury, ale już bez limitu 2GB.
Dodam, że interesowałem się tym programem, jednak dla mnie to pic na wode i rozsyłanie wirusów (kilkanaście osób zgłaszało zawartość wirusa). Jeśli sprawdzimy oficjalną stronę wydawcy OMSI zobaczymy wymagania min:
[Obrazek: 51dc8f854d032.jpg]

ale jeśli już zobaczymy na rekomendowane:

[Obrazek: 51dc8fd39c551.jpg]

Tak więc skoro sami autorzy podają w wymaganiach, że gra obsługuje 4GB to po co jakieś programy??
Ciekawe... Obecnie grywam na Spandau Modern M&Z, gdzie jest "trochę" jeżdżącego taboru i po załadowaniu gry jest duży problem z teksturami. I mimo że cudowałem (jakieś komendy do pliku omsi.exe, wychodzenie z okna gdy itd.), ciągle był problem. Po zainstalowaniu pewnego pierwszego programu co do "zwiększenia" pamięci, problem z teksturami się rozwiązał, ale nie chciało się pokazywać menu po naciśnięciu "alt". Tutaj rozwiązał mi się i pierwszy i drugi problem...
(09.07.2013 23:36)siwy_Snk napisał(a): [ -> ]Tak więc skoro sami autorzy podają w wymaganiach, że gra obsługuje 4GB to po co jakieś programy??

:facepalm:

Nie podają, że gra tyle obsługuje, tylko jest wymagane. Przeciętnemu Kowalskiemu system i programy w tle zjadają około 2GB, a kolejne 2GB są dla gry, co razem daje jakieś 4GB. Panimajesz?
Serio? Wszystkie wymagania do gier są już "powiększone" o tyle, ile Kowalskiemu czy Nowakowi zżera średnio system czy programy w tle i nie trzeba tej wartości dodawać już drugi raz, więc... Coś...chyba...nie tak? Każdy z nich ma różne programy, różną ich ilość oraz różną średnią ilość wolnego RAMu i jest to wpisane już w wymagania minimalne.

Są to wymagania REKOMENDOWANE, a nie minimalne, a więc różnica jest znacząco wielka.
Cytat:Wymagania systemowe (sprzętowe) (ang. System requirements) – termin stosowany w informatyce dla określenia minimalnych możliwych właściwości systemu lub sprzętu niezbędnych do uruchomienia danego programu.
Rekomendowane natomiast oznaczają, że do płynnej gry na średnich ustawieniach potrzebne i zalecane są takie, a takie parametry techniczne, które program jest w stanie obsłużyć. Logiczne tutaj, że skoro program by nie potrafił tyle obsłużyć, to by nie umieszczali tego w wymaganiach technicznych. Inna rzecz - OMSI potrafi się uruchomić nawet na 512RAM, więc wcale nie jest wymagane ani 2GB ani 4GB.

Jeśli coś jest rekomendowane, to nie jest wymagane, ale równoznaczne jest to z tym, że jeśli użyjesz tego, to poczyni to jakąś różnicę. Panimajesz pan?


PS: Ja sam jakiś czas grałem TYLKO na 2GB RAMu, wiec w sumie jakby odjąć na system i programy to OMSI by zostało....co? ~~0MB?:X Impossible..
Może nie jesteś przeciętnym Kowalskim i wiesz, że do grania wywala się wszystko co jest zbędne? :P Tak czy inaczej, prędzej uruchomisz GTA IV na Amidze niż doprowadzisz OMSI do zajęcia 4GB pamięci RAM. Mi się to nie udało nawet na mapie Bowdenham w okolicach dworca, czyli tam gdzie jest największa rzeźnia z jaką miałem do czynienia.
Ja nie wywalam nic i żyje, mało programów pracuje mi w tle, a na tyle głupi nie jestem, żeby ubijać procesy systemowe. Szczerze mówiąc, długo grałem na maszynie z 4GB RAMu, potem dołożyłem 2GB RAMu (w sumie 6) i OMSI chodzi o 10-15 FPS lepiej. Tam gdzie dawniej było przyzwoicie na niskich wymaganiach, teraz chodzi dalej przyzwoicie ale już razem z Reflexami i Bump map oraz 700 AI, więc jakby nie liczył i na jakie wskaźniki patrzył, to jednak jakoś OMSI skorzystało na tej dokładce... tak czy inaczej, ten "patch" to bujda...
Żeby stwierdzić czy program działa, to najpierw trzeba doprowadzić do sytuacji w której OMSI będzie korzystało z takiej ilości pamięci. Dołożenie RAMu lub jego wyższe taktowanie zawsze powoduje wzrost wydajności mniejszy lub większy.

EDIT: Wychodzi na to, że jednak nie wiesz co mówisz. Dla przykładu Bioshock: Infinite wymaga minimum 2 GB pamięci a zalecane jest 4 GB, czyli dokładnie tyle samo co OMSI. Idąc Twoim tokiem rozumowania, mając 4 GB będzie dało się grać, a po dorzuceniu 2 GB gra powinna chodzić jeszcze lepiej prawda? Niestety różnica pomiędzy 4 a 6 GB to 1-2fps, czyli w granicach błędu pomiarowego. Kolejny przykład - Tomb Raider 2013. Sytuacja jest zupełnie taka sama jak w przypadku Bioshock'a - różnica między 4 a 6 GB to w porywach 2fps. Na koniec niech będzie Crysis 3. Wymagana pamięć jest taka sama jak w pozostałych dwóch przypadkach, a przyrost wydajności po dokładce jest równie zerowy. Wniosek? Jeżeli twórcy zalecają 4GB, to nie potrzeba więcej, bo tyle w zupełności wystarczy.

/ Żeby już nie off-topować dalej, przeczysz powyższym sam sobie. Skoro dokładka zapewnia wzrost wydajności i można to zaobserwować w samej grze, to znaczy, że obsługuje. Nie jestem pewien, więc nie pisałem tego, ale kolega uruchamiał na 8GB i była jeszcze lepsza wydajność OMSI, niż u mnie.. skoro system zajmuje ~2GB, to co powoduje wzrost? Parametry podobne, różnica jest tylko w RAMie. Egocentrycznie zabrzmi, ale: Wiem, co mówię, i bez przekonania tego nie mówię. /
Ja mam 12GB RAMU, zmieniłem wg instrukcji na większe użycie, ale nic się nie zmieniło... jest tak samo, specjalnie zmieniłem żeby wyświetlało parę kawałków mapy, ale nic nie dało. Może przyczyna leży w tym, że po wróceniu z pulpitu na ekran OMSI tekstury nie ładują się ponownie... A poza tym, czy tekstury to czasem nie ładują się w pamięci karty graficznej??
OMSI jest aplikacją wyłącznie 32-bitową, a to znaczy:
- zbyt dużej pamięci mu już nie przepiszemy,
- będzie miał znaczne ograniczenia,
- zawsze będzie miał problemy z grywalnością i wydajnością.

Ogólnie autorzy dali klapę przy tworzeniu tej gry, już bardziej "humorzastej" gry to już nie ma...

@Up
Tak, tekstury ładują się do pamięci karty graficznej.
Przekierowanie