Strefa OMSI

Pełna wersja: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
(25.11.2014 05:00)Solaris2001 napisał(a): [ -> ]Panowie, najlepsza jest I generacja - idealna na polskie warunki. Do tego silniki MANa... SOLARIS wtedy jeszcze jako NEOPLAN Polska dał słowo, że te silniki wytrzymają 1 000 000 km... i...

...nie spłoną :lol:?

Macie tutaj wąty o to, że Solaris nonstop Wam gdzieś trzeszczy i rdzewieje. Chciałbym tylko wspomnieć, że jakość wykonania zależy od ceny zapłaconej za pojazd (przykład: Szczecin).

Osobiście uwielbiam pierwszą generację! Ze względu na ten piękny, odstający od reszty producentów design. Także połączenie silnika MANa i skrzyni biegów ZF brzmi zarąbiście!

Z drugiej strony trzecia generacja również jest bardzo fajna, połączenie DAFa i Voitha również daje fajne dźwięki, ale u nas drzwi mają strasznie głośne alarmy :/.

Uważam również, że Solarisów jest powoli za dużo i mam obawy że wkrótce miłośnicy zaczną rzygać tymi wozami. Dlaczego? Bardzo proszę by ktoś na przykładzie podał mi w jakim mieście NIE JEŹDZI Solaris, a w jakich miastach nie jeździ np. Volvo B10BLE bądź gdzie nie jeżdżą Mercedesy Conecto. Ja rozumiem, że ta firma odnosi wielki sukces, że dosłownie w każdy przetarg się wpierdyknie i go wygra, ale przewoźncy zamiast spojrzeć na cenę powinni spojrzeć na jakość :], bo patrząc np. na Solarisy Mobilisu które jeździły po Bydgoszczy to porażka była (chociaż teraz jest jeszcze większa bo Złombusy jeżdżą).
Zgodzę się co do sygnału zamykania drzwi. Wystarczy umiejscowić się między 3 a 4 drzwiami w jamniku aby ogłuchnąć. Niestety daleko z jakością do Merca czy chociażby Man-a.
Bo wersje na Polskę to tzw. biedawersje. U nas się upycha najgorszy chłam, odrzuty z eksportu.

I generacja była fajna. III generacja - też. "Moja" kompletacja to 12 metrów, 3 drzwi, przesuwane okna typu 1/2 (a nie 1/3, jak np. w Tychach...), brak klimy dla pasażerów - bo i po co, skoro są okna (dla kierowcy mogłaby być tylko w przypadku pełnej kabiny), dzielona szyba przednia, pulpit VDO Moki lub Actia, miękkie fotele, wyświetlacze pomarańczowe R&G i stelaż pod biletomat, silnik DAF PR183, skrzynia ZF Ecomat IV 6HP. Najczęściej polscy przewoźnicy decydują sie niestety na twarde fotele, uchylane okienka (a potem się okazuje, że na klimę zabrakło...), skrzynię Ecolife, która zamula, coraz częściej silnik Cummins 6,7 w 12-metrowej jednostce (kretyństwo) - efekt jak przy połączeniu z Ecolife'em (ciekawe czy jakby miał Cumminsa i Ecolife'a to by w ogóle ruszył z miejsca:D ), stelaże pod biletomaty wykonuje się chałupniczo... Plus jakość wyrobów na kraj, gdzie wypadają silniki (przykład MPK Włocławek), pali się elektryka... latające elementy wyposażenia wnętrza przy tym to pikuś Pan Pikuś.
Witam!....
....i mam pytania:
A od którego roku jest możliwość zamówienia osprzętu NovaMedia w Solarisie?
Czy Solaris stosował kiedyś ogólnie całkowicie inny typ foteli w rodzince Urbino?
Pozdrawiam
Można zamówić odkąd są produkowane. Dotyczy obu pytań.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
(01.03.2015 15:06)HuberT napisał(a): [ -> ]bo patrząc np. na Solarisy Mobilisu które jeździły po Bydgoszczy to porażka była (chociaż teraz jest jeszcze większa bo Złombusy jeżdżą).

Tylko zacznijmy od tego, że Mobilis non stop jeździł po tragicznych drogach (np. akademicka, żwirki i wigury). Mobilis przez 6 lat miał spokój z Solarisami, nic nie musiał przy nich robić (nie licząc stłuczek, okładzin itd.). Dopiero jak umowa się kończyła to zaczęły się problemy (co jest rzeczą normalną, że po jakimś czasie się wymienia części ze względu na wyeksploatowanie). Ale oczywiście prywaciarz zawsze jest najgorszy i w ogóle...
18-metrowe przegubowce, mieszczące 146 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, w tym 18 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Każdy z pojazdów ma mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Autobusy mają być napędzane silnikami diesela, spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Przewidziano ponadto klimatyzację, monitoring, urządzenia do zliczania pasażerów oraz dwuportowe ładowarki USB. Poza tym pojawią się ułatwienia dla rowerzystów w postaci pasów mocujących.

Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/

PS: Czy ma ktoś plan stworzenie tego pojazdu w Omsi ?
Ten pojazd nawet się już robi. Wooooolno bo wolno, ale jednak:)
Prawdopodobnie będą taki dodawać do dodatku Gladbeck 17.
Nie mówię tutaj o Niemieckiej produkcji, tylko Polskiej;)
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie