Strefa OMSI

Pełna wersja: Solaris Urbino - czyli polski lider w zagranicznych krajach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Solaris Urbino – seria niskopodłogowych autobusów miejskich i niskowejściowych autobusów podmiejsko-międzymiastowych o klasycznym napędzie wysokoprężnym oraz napędach alternatywnych (gazowym typu CNG i biogazowym, hybrydowym oraz elektrycznym) produkowana przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania. Obecnie produkowane są modele trzeciej generacji. Seria autobusów Solaris Urbino odniosła duży sukces rynkowy, czego dowodem są liczne zamówienia z Polski i zza granicy.

İmage

İmage
Mnie zastanawia jedna rzecz w SU a dokładniej w SU15. We wszytskich SU15 tych 3 generacji są wieksze wieże silnika, wiecie może dlaczego?
@Kamil2177: bo były przystosowane do większych silników (D2066 lub D2866), ale MAN nie dał licencji.
Widzę że na pierwszym foto jest nasz kielecki #327 - druga dostawa pierwszej generacji. Pierwszego Solarisa ma Polbus Wrocław, ale pierwszą dużą dostawę wzięły Kielce - najpierw 10 sztuk (9 z MAN-em D0826 i ZF-em, jedna z Voithem), potem kolejne 9 (silnik D0826, 8 z Voithem, jeden z ZF-em).
Lubiłem te wozy, dopóki nie namnożyło się ich w Kielcach. Gdzie nie wyjdę na miasto - tam SU12. Rzygam już nimi, a ma być ich jeszcze więcej. Poza pierwszymi SUkami do Kielc doszło 10 sztuk w 2008 r. z silnikiem DAF PR183 i skrzynią Ecomat IV (okna przesuwane). Potem doszły 34 sztuki SU12III dla ZTM-u z tym samym silnikiem, ale badziewną skrzynią Ecolife, też z oknami przesuwanymi, dzięki kasie z Unii. W międzyczasie MPK odebrało 3 kolejne sztuki, technicznie takie jak dla ZTM, czyli DAF i Ecolife, ale okna uchylane i klima dla kierowcy. Gdy wycofano lwią część 120M doszły masowo SU-ki z silnikiem Cumminsa, bodajże ISBe6 250B spełniające normę emisji spalin EEV, ze skrzynią Voith, klimą dla kierowcy i przesuwanymi oknami. Nie byłyby złe, gdyby nie ich ogromna ilość - średnio licząc na dwie skasowane 120M przypadło 3 SU-ki z Cumminsem. Teraz mają dojść kolejne. Brrrrr...
SU18 mając ten sam silnik np DAF PR 265 S2 i skrzynie voitha ma i tak mniejszą wieże silnika niż w SU15. Dodatkowo pod skosem.
To dla mnie dziwne jest i nie do końca umiem to wytłumaczyć. Może osprzęt ma jakoś tak dziwacznie usytuowany albo stylistom się nudziło:D
Ja też zadawałem sobie to pytanie czemu one mają większą wieże pod ukos ale można czas w Solarisie to zmienic ? Bo jak sie przypatrzyłem Solarisom z Sosnowca z 2011 roku to to wygląda obrzydliwie ten skos na tyle już lepiej wygląda normalna prosta wieża ,.
Ja powiem, że trochę słabo ma wyciszone wnętrze. I ten dźwięk przed zamknięciem drzwi jest trochę za bardzo piszczący. Plusem tego autobusu jest dobry wyświetlacz widoczny z daleka.
Wyciszenie solarisa zależy od tego jakie przedsiębiorstwo zamówi. Z tego co Ja sie orientuje to Urbino III generacji z 2012/13r to niewypały ponieważ na pulpicie ciągle błędy wyskakują
Ja mam kilka pytań dla ekspertów od Solarisów:
1. Czy w I generacji modelu była możliwość montowania pulpitu VDO FAP (w II generacji się spotkałem, lecz i tak jest to bardzo rzadki okaz:P)?
2. Jakie są najważniejsze różnice między I i II generacją (bo z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo)
3. Gdzie są Solarisy z takim pulpitem (VDO Continental):
http://galeria.solaris-club.com/data/med...C_5873.JPG
Proszę nie mylić tego pulpitu ze "zwykłym" VDO;)
1. Można by fotkę ?
2. Wyświetlacze umieszczane na innym miejscu
3. Gdzieś widziałem:bandyta: .

pozdrawiam
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie