Strefa OMSI

Pełna wersja: Łodziaki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
(09.03.2018 22:06)Jacobex napisał(a): [ -> ]
(05.03.2018 15:53)Kuba L. napisał(a): [ -> ]ZDiT rozważa oddanie ok. 30% łódzkich linii prywatnemu przewoźnikowi.
To nie tak będzie wyglądać. To firma która będzie obsługiwać linie podmiejskie ma mieć swoje pojazdy. Z tym oddaniem 30% to jest tak, jakby przyszedł ktoś do twojego domu i 30% terenu oddał innej osobie. Ewentualnie chodziło o to, że firma będzie musiała mieć 30% tego co ma MPK Łódź.
To będzie wyglądać tak, oczywiście jak dojdzie do skutku, że ZDiT ogłosi przetarg na obsługę 30% linii autobusowych w Łodzi. Przetarg zapewne byłby ogłoszony w standardzie warszawskim, czyli umowa na 10 lat i nowy tabor. MPK nie miałoby tu nic do gadania, bo oni jeżdżą na umowie powierzenia. To byłby dobry ruch, szczególnie w przypadku obsługi linii podmiejskich na wschodzie miasta, skończyłoby się marnowanie wozokilometrów na zjazdy i wyjazdy do zajezdni - najlepszy przykład to 90 i 91, odległość z Janowa do obu zajezdni to ponad 13 km. 82 niewiele mniej. Z Kraszki byłoby bliżej, no ale lepiej było zlikwidować....

Oprócz tego dzisiaj niemożliwe stało się możliwe, Swingi przestały być na stałe przypisane do 10, i 4 sztuki wyjechały na 12. Bez problemu poradziły sobie z gorszym torowiskiem na Stokach i peronem na Telefoniczna/Pieniny. Taki ruch ze strony MPK cieszy, w weekendy, gdy na 10 jest potrzebne odpowiednio w sobotę 9 i w niedzielę 7 tramwajów, reszta bezczynnie stała w zajezdni, a po mieście śmigały Złomstale, teraz wszystkie sprawne Swingi będą mogły wyjechać na linię. Jedynym ograniczeniem jest to, że linie obsługiwane przez te tramwaje muszą przebiegać na jakimś odcinku przez WZ, co w praktyce pozwala tylko na obsługę 12 i 14, ale mimo to - te 2 linie oraz 10, 4 i 11 w weekendy będą mogły być obsługiwane w pełni taborem niskopodłogowym.
Zaczęły się już prawdopodobnie pierwsze wycofania starego taboru w Kris-Tourze w związku z przetargiem. Pierwszy w odstawkę poszedł O407 ELW 09T6 (ten żółto-niebieski).
Na Janówke wygrał Plus-Tour ale chyba sobie jeszcze niczego nie kupili a na Bedoń (chyba) wygrał Kris-Tour który w sumie jako jedyny złożył znów ofertę.
No i wreszcie, te wraki z Kris-Toura powinny gnić na złomie od 3 lat a nie jeździć na liniach.

Oferta Plus-Toura już oficjalnie została wybrana. Przejeżdżałem wczoraj koło bazy firmy w Kraszewie, nic nowego się nie pojawiło (stało Renault Axer i dwa Sprintery), ale na dniach coś musi się pojawić, w końcu linia 202 startuje 1 kwietnia. Jeśli chodzi o Bedoń, to Kris-Tour nic nie wygrał, zarówno część pierwszego przetargu obejmująca Bedoń, jak i drugi przetarg ogłoszony już tylko na tą linię, zostały unieważnione, ponieważ oferty Kris-Toura o prawie 100 tys. zł przekraczały budżet gminy. Szkoda, że nikt w gminie nie wpadł na delikatne obniżenie wymagań. Wymagany wiek autobusów z 2006 zmienić na 2000 i już znalazłoby się więcej chętnych.
A tymczasem w Zgierzu będzie nowa linia łącząca dzielnice Proboszczewice z dworcem kolejowym. https://www.radiolodz.pl/posts/43130-now...d-28-marca
MPK wczoraj poinformowało na swoim FB że wtorek Swingi 1882 i 1883 mają wyjechać na 14.
Dzisiaj jest ostatni dzień służby liniowej dla większości gruzów z Kris-Toura i tak się prezentuje dzisiejsza obsada :
Darmobus do M1 - O408 ELW 31T6 "Vogel"
Bedoń - O407 ELW 23T6 "Kolchmeier" oraz ELW 24T6 "Asanger"
Janówka - O407 ELW 25T6 "Vetter 2"
Lista będzie uzupełniana.
Na Janówce jeździ jeszcze jakiś trup z przodem przeszczepionym od Glasera.

A na bazie Plus-Toura już stoją nowe autobusy do obsługi 202 - niebieski wysokopodłogowy podmiejski chyba Irisbus, oraz sądząc po kształcie tylnych lamp... żółty Solbus SN11M;)
Tego Solbusa widziałem już wczoraj widziałem jakoś po 14 jak skręcał ze Śmigłego-Rydza w prawo w Piłsudskiego
To ten autobus -> http://phototrans.eu/15,78481,3593.html rocznik można powiedzieć na styk, ale w porównaniu do tych trupów z Kris-Toura to będzie niesamowity wzrost komfortu.
Ale chyba u was w Łodzi na darmobusie pozostanie Kris-Tour co nie? No chyba że tam też zmiany
Kris-Tour zostaje na Auchanie, Leclercu, M1 i Tramwaju Manufaktury, Carrefoura obsługuje od dawna Bursiak.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Przekierowanie