Strefa OMSI

Pełna wersja: MAN SU 283/313 poprawka kontrolek, potrzebna pomoc przy ustaleniu niektórych funkcji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Udało mi się wziąć za modyfikację działania kontrolek w tymże pojeździe.

Chodzi o to że oryginalnie były one dziwnie pomieszane.
Np. ( ! ) była podpięta pod hamulec postojowy, (P) pod przystankowy, (H) pod NŻ, a kontrolka (H)=== nie działała w ogóle.

Teraz udało mi się poprawić te błędy i działa to następująco:
( ! ) pokazuje że jest mało powietrza w układzie.
(P) podpięta pod hamulec postojowy.
(H) podpięta pod hamulec przystankowy.
(H)=== zapala się przy przystanku NŻ.

Do tego dochodzą pewne zmiany w grafice, czyli np. kontrolka (ta na przycisku) od przeciwmgłowych tylnych jest teraz żółta, a ta od awaryjnych czerwona.

Jednak jest kilka kontrolek o których znaczenie muszę to Was zapytać, bo mimo że jestem "deskowym pedantem" to nie znam (albo znam niedokładnie) ich znaczenie.

Tutaj zamieszczam schemat kontrolek:
[attachment=1846]

I mam pytania:

Kontrolka 4A to wszystko jasne, brak ładowania, ale są jeszcze dwie inne kontrolki od akumulatora. 1A oraz 8D. Do czego są te dwie nietypowe kontrolki? Czyżby jedna z nich wskazywała niskie napięcie akumulatora, jeśli tak to co z drugą?

2B to oczywiście niskie ciśnienie oleju, ale 1D? Czyżby temperatura oleju?

Lampka 5C. Wywietrzniki dachowe? Otwarte klapy? Awaryjne otwieranie drzwi?

7D? Dosyć dziwna lampka, nic mi nie przypomina.

Są dwie lampki od ASR (nie mam na myśli ABS). Jedna czerwona (4B) i jedna żółta (4D).
Czemu są aż dwie? Jaka jest różnica między nimi? Co pokazuje jedna, a co druga?

Jeszcze zależności dla lampki STOP. Aktualnie w skrypcie jest zależna od powietrza i od tego czy silnik pracuje. Ale pewnie w realu jest więcej zależności, one też mnie interesują.

Jeśli ktoś ma instrukcję (albo wiedzę którą zechce się podzielić) to będę wdzięczny:-)
5C Wywietrzniki, Planujesz może umieścić EMAR105 w modyfikacjo. ?
A więc tak:
Kontrolka 1A wskazuje niski poziom elektrolitu w akumulatorze, 8D możliwe że wskazuje niskie napięcie.
Kontrolka 1D wskazuje niski poziom oleju w silniku.
(16.02.2017 18:49)693 napisał(a): [ -> ]Planujesz może umieścić EMAR105 w modyfikacjo. ?

Nie ma na to szans. Jak kiedyś próbowałem kombinować z 3D to miałem jeden problem który niestety okazał się bólem d***, niestety nikt nie chciał pomóc, więc nie będzie żadnego grzebania w 3D....
Tutaj jest mój problem z 3D: http://strefa-omsi.pl/Watek-Problem-ze-s...ami--16963
To było jak Ikarusa EAG chciałem modyfikować...
Jak ktoś wyjaśni mi jak to w blenderze ustawić to może coś się będzie działać, niestety powoli tracę jakiekolwiek nadzieje na to że kiedykolwiek będę w stanie coś w blenderze zmajstrować bez tych bugów...

EDIT: Bileterka ciekawa, zobaczę co da się zrobić, ale nic nie obiecuję.

EDIT2: Lampka od wywietrzników ogarnięta, udało mi się napisać skrypcik pod nią, dzięki 693 za wyjaśnienie jej znaczenia.

EDIT3: Robię lampkę niskiego napięcia akumulatora i niskiego poziomu elektrolitu.
Potrzebuję wartości zmiennej elec_V_battery (chyba napięcie akumulatora) albo elec_battery_load (chyba jego ładunek czyli poziom naładowania) przy której akumulator ma słabe napięcie, ale jeszcze jest w stanie zasilić obwód.
Potrzebuję także informacji na temat zmiennej elec_battery_age. W jakich jednostkach jest wiek akumulatora? I w którym momencie staje się on dosyć słaby? Wtedy bym zapalił lampkę ubytku elektrolitu :-P

Jest jakiś sposób na przyspieszenie czasu w OMSI, tak abym mógł obserwować rozładowanie i ewentualnie starzenie się akumulatora?

W ten sposób może uda nam się zrobić pierwszy w OMSI autobus z lampką od ubytku elektrolitu. Tak się tworzy historię OMSI;)

Włączyłem wszystko w busie, normalnie jakaś choinka się zrobiła z tego, wszystko to po to aby zobaczyć kiedy się rozładuje:P

EDITmilionpięćsetstodziewięćset;) No wreszcie rozładowałem drania do wartości elec_battery_load 0.9 (tak ustawiłem skrypcik dla lampki) Jakieś 15 minut stania na choince:P
Wybaczcie posta pod postem, ale jakbym dopisał kolejny EDIT do poprzedniego to już w ogóle by to było nieczytelne.

Kolejny update, postanowiłem podsumować całą dotychczasową pracę.
Właśnie dostałem zgodę od Autora na wydanie tej poprawki, więc kwestia zgody załatwiona.

Teraz przejdźmy do rzeczy, czyli do podsumowania wszystkich zmian które wprowadziłem od początku projektu:

-Lampki od hamulców, czyli ( ! ) (P) (H) działają jak trzeba.
-Lampka NŻ, czyli (H)== działa jak trzeba.
-Lampka od luków dachowych działa (chyba) jak trzeba (zapala się jeśli jakiś luk jest otwarty).
-Żółta lampka od akumulatora podpięta pod niskie napięcie akumulatora.
-Zmiana koloru lampek na przyciskach od świateł awaryjnych (teraz czerwony) i przeciwmgłowych tylnych (teraz żółty).
-Zmiana w skrypcie umożliwiająca działanie wyłącznika ASR (wcześniej był klikalny i miał lampkę, ale nie działał tzn. nie miał wpływu na ASR).

W planach:
-Zrobienie lampki niskiego poziomu elektrolitu w akumulatorze (podpięte pod zmienną definiującą wiek akumulatora). Potrzebuje informacji jak wyskalowana jest ta zmienna, tzn. jaka wartość oznacza dosyć stary i wysłużony akumulator.
-Przydałaby się jakaś sygnalizacja awaryjnego otwierania drzwi.
-Może kiedyś będzie ta bileterka:)


Potrzebna pomoc przy:
-Ustaleniu wartości zmiennej wieku akumulatora przy której jest już stary.
-Ustaleniu funkcji lampki 7D.
-Ustaleniu czy awarie świateł są symulowane w OMSI, bo od tego też jest lampka (5A).
-Ustaleniu czy jest w OMSI symulacja zużycia lub przegrzania hamulców. Lampka 8A to chyba od klocków.
Symulowanie awarii świateł jest wykonalne w omsi jednak to trzeba planować już na początku tworzenia pojazdu (każdy rodzaj świateł jako osobny obiekt) Albo żeby coś takiego zaimplementować trzeba właśnie rozdzielać każde światła. Tak to jest wykonane w podstawowych manach z gry z kierunkowskazami. Jest też bieda wersja tej funkcji poprzez odpowiednie wyłączanie tylko plam światła a nie zmiany tekstury, jednak to wygląda zdecydowanie gorzej i nieprofesjonalnie. Tak jest w przypadku manów z dodatku Man Stadtbusfamilie.

Jeżeli chodzi o kontorlkę 8A nie wygląda mi to na kończące się okłądziny gdyż taka kontrolka powinna być wtedy żółta oraz te kreski obok koła powinny być przerywane. Może to chodzi o przegrzanie lub jakieś może nie rozluzowanie kompletne. Symulowanie zużycia lub przegrzania hamulców jeszcze nigdzie nie widziałem zaimplementowanej aczkolwiek jest to jak najbardziej do zrobienia. Można zrobić też na łatwiznę, na zasadzie tylko zwiększającej i zmniejszającej się temepratury lub okładzin hamulcowych dające jedynie wpływ na zapalnie się lampki lub też dodanie jeszcze osłabienia hamowania odpowiednio w skrypcie. Wiele rzeczy jest do wykonania omsi pomimo jego ograniczeń tylko pytaniem jest, czy warto, czy naprawdę tak dużo ktoś jeździ dajmy na to jednym wozem by przegrzał hamulce czy by mu się skończyły okładziny...
Wczoraj wpadła mi do głowy taka myśl...
...Może to jest tak że pod latarnią najciemniej, a ta lampka jest od człapy?

Bo tak na chłopski rozum nie ma tam ani przerywanych linii (jak przy klockach) ani termometru (jak przy temperaturze), do tego ten czerwony kolor...

Przecież jakieś tam Jelcze (na pewno ciężarówki, ale także pamiętam jakieś autobusy jeszcze ze szkolnych lat) miały kontrolki od hamulca nożnego, ponadto były one właśnie czerwone.

Tutaj lampka ta to taki "zwykły hamulec" bez udziwnień typu P, ! albo termometr czy inne tam symbole. Czyli tak jakby to była człapa, bo przecież to nożny hamulec jest tym "najzwyklejszym" hamulcem:P
Czyli, że miało by się to zapalać w momencie naciśnięcia hamulca? Dobrze rozumiem? Jeżeli tak no to faktycznie w jelczach coś takiego widziałem ale w nie takich starych manach? Trochę udziwnienie.
Tu jest kilka kontrolek z tych co pokazałeś, może się nada https://docs.google.com/file/d/0B9w8GxRs...ZxYW8/edit
Czyli wychodzi na to że to nie człapa, tylko tak jak na początku myślałem klocki.
Stron: 1 2
Przekierowanie