Strefa OMSI

Pełna wersja: Problem z zatoką autobusową.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Bawię się w edytorze i próbuję stworzyć jakąś mapkę na własny użytek. Przerabiam standardowy Grundorf na bliższy polskim realiom. Ściągnąłem ostatnio dodatek, sa to zatoczki autobusowe pasujące do ulicy Seeburger 11m (podstawowego splina z Grundorfu). O ile w edytorze kolor tego obiektu jest odpowiedni, to gdy włączam grę coś nie gra, od razu na pierwszy rzut oka widać, że odcień asfaltu tej zatoczki różni się od standardowego splina. O co może chodzić? Myślałem, że to coś ze światłami na mapie, ale pomysły mi się kończą, może ktoś miał podobny problem?
Załączam screeny aby zobrazować ten problem.

Jak to wygląda w grze: https://zapodaj.net/757fe94557557.jpg.html
Jak to wyglada w edytorze map: https://zapodaj.net/9c1f39456b8ac.jpg.html
Odcień tego obiektu zmienia się wraz z porą dnia? Jeśli tak, to o ile dobrze pamiętam, ktoś kiedyś miał podobny problem. Rozwiązaniem było ponowne nałożenie tekstury w programie do modelowania oraz zmiana tam niektórych ustawień podczas nakładania tekstury.
Zmienia się z porą roku a nie dnia. A jakie ustawienia trzeba było by zmienić. Można użyć do tego blendera czy nie bardzo?
Znany błąd z Simple Street. Nie mogę sobie przypomnieć czy ten błąd został rozwiązany. Chyba niestety nie. :/

Nie mam komputera z OMSI, żeby sprawdzić, czy trzeba się bawić plikiem .sco, czy teksturą.
Jeśli to obiekt o3d to najprawdopodobniej zbyt nisko ustawiony shader diffuse.
Dziękuję za odpowiedź, tylko gdzie mogę zmienić ten nisko ustawiony "shader diffuse"?
W programie do grafiki 3D.
No dobrze to wiem,że do tego potrzebny jest blender, ale gdzie mam zmienić te shader diffuse?
Importujesz obiekt do Blendera i w zakładce materiałów to zmieniasz. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to na YT są poradniki dotyczące podstaw.
Przekierowanie